Inlägg från: Annamus |Visa alla inlägg
  • Annamus

***Skelleftetråden***

Det blev förresten nästan 6 år mellan mina kottar. Man får inte bestämma själv. Men i mitt fall är jag SÅÅÅ glad att det inte blev tidigare. det är SÅÅÅ gött å ha en liten 6-årig hjälpare här hemma när bäbisen e jobbig. :)

• Annamus

Nån av er nyflyttade som har lite kartonger att skänka bort? Speciellt då banankartonger för dom e så fina å stapla. :)

• Annamus

Tack för erbjudandena om kartonger! Härligt med familjeliv juh! Jag hör av mig med PM till er snart. :) Behöver snart men inte NU. Om några dagar. Malle: Jo vi har som flyttat ett par vändor med hjälp av de där pommes-kartongerna. ;) Vi har fortfarande ett par på vindan som e ouppackade. Hihi.... :)

Felle: FY så hemsk! Fy rackarns så himla illa! Vet du (för å göra det värre, inte bättre) när jag opererade mig på Sunderbyn så sade läkaren att där låg det en tjej redan sedan TVÅ ÅR tillbaka, efter att hennes operation gått snett. Maginvalid sade han hon var, kunde inte äta själv alls... HUVVAAAA!!!

Hally: Jag har ju haft Mattis hos dagmamma i Kåge. Rekommenderas varmt. Annika heter hon, har ett jättefint hus i skogen så att säga... Agneta kan ajg åxå rekommendera för henne har jag träffat massor, men hon har barnen i lägenheten på Storgatan, kanske inte lika mysigt som Annika men... men barnen träffas ihop alla en-två ggr i veckan och dom får många kompisar ändå, Skitmysigt. Och ok, kanske e samma kö, MEN, det är MÅNGA som väljer BORT dagmamma så vi fick då dagmamma fort i alla fall... Lycka till!

• Annamus

Hally: Annika "i skogen" bor... hrm... förklara... ja om man kör från storgatan och svänger av mot vårdcentralen... kör förbi vårdcentralen och förbi ett öde hus på vänster sida. Där svänger man in vänster, kör en liten bit, svänger sedan vänster igen och där e Annikas hus rätt snart. Jättefint. Om man går finns det en genare väg genom skogen, mycket mysigt. ;) Men som sagt, jag har inget ont å säga om dagmamma, jag skulle gärna ha det till anja men Skelleftehamn har inga vad jag förstått...

• Annamus

Hihi Malle, det gör jag med! Frukostkoppen stor, tupperwarekoppen stoooor, under-tiden-jag-laga-mat-koppen stoooooor.... nu svettas jag en del kan jag säga. ;)

• Annamus

Pissy: Ah, I see... nåja men vi har dagis granne med oss så det får nog bli det, om vi får plats så att säga... Sonen e ju 6 år så har ju bra köplats om det nu stämmer att det går efter syskonets ålder. För han måste ju ha fritids han så...

Bcsvensk: Jättetack, det värmer verkligen att höra! Så du vet det till nästa gång så e det bara dyka upp vad det än gäller. Om jag nu har gjort för lite kaka eller käk eller har en stol för lite så löser jag ju det lätt. :)

Hally: Eh... jo? Kanske... Hahaha. E inte så bra på sånt där som vägbeskrivningar och geografi och sånt. ;)

• Annamus

Madigan: Åh Gudars! Aldrig om jag slipper det! Huvvaligen för barn som går och tigger godis och ÄNNU värre när dom tigger pengar som en del gör! Nej men fara och "påska" för farmor och farfar och så är ju mysigt och roligt... :)

• Annamus

Pissy: Nä dela ut godis måste ju funka. :)

Hally: Så smart å göra kort å dela ut!

Ja nu i halloween kom det barn och tiggde, ett par som bara stod där och stirrade på mig. Jag sa: Jaha? Ni kanske vill ha godis va, men jag har inte nå godis hemma. Då svarar den äldsta: Jamen pengar då? Då blev jag förbannad och smällde igen dörren. Sorry...

Men jo, när jag var barn så gick vi kvarteret runt, men det var ju bara människor som man kände... vi hade en kaffekanna som vi fick godis i men faktiskt även någon peng... Det hjälps ju inte att vi gjorde det, det känns inte rätt och inte trevligt för mig heller när vilt främmande barn plingar på. Här i lägenhet känns det dessutom ibland olustigt att ens öppna alls när det ringer på dörren och man inte väntar någon.

Men vilken dag SKA man klä barnen som påskkärringar? OCh vi har ju fammo och faffa borta, vem ska man påska för då?

• Annamus

Maritmedm: Vad är det för fika du pratar om? Har jag missat nåt?

• Annamus

Tja, min storkille har blitt klippt en gång på salong och en gång av riktig frisör hemmavid. annars har det blivit mamma som klippat. Ofta med klippmaskin. En gång blev det lite... hrm... fel. Hade ställt in på rätt längd. Klippte. Blev bra men var lite strån över. Tog upp maskinen igen och klippte, men då hade jag skjutit IHOP den där som avgör hur långt det ska bli!!!! Så blev kortaste längden! Och han som e så mager åxå, han såg ut som en liten stackars cancersjuk kille! Folk tyckte ju synd om han! Ojjoj!

Hally: Ha inte dåligt samvete över det! Det är snarare föräldrarna det är synd om. Det är lätt man går i väggen för man ska jobba (i mitt fall plugga) och när man kommer hem ta igen all den tid man förlorat och man ska vara en sååå bra mamma att det inte finns en sekund över att sätta sig ner och vara bara männska liksom... Nä barnen klarar sig nog bättre, dom har ju folk omkring sig hela tiden som är, inte lika bra som mamma och pappa, men himla fina och roliga och dugliga för det mesta. :)

Svar på tråden ***Skelleftetråden***