Inlägg från: Annamus |Visa alla inlägg
  • Annamus

***Skelleftetråden***

Vi firar i alla fall 5 år som gifta nu den 3:e maj, och ska fira med vänner samtidigt som vi ska ha inflyttningsfest. Vi har inte kommit ihåg en enda bröllopsdag hittills så vi gör väl det kanske en gång var femte år dårå. ;)

Maritmedm och xylifon: Om ni redan känner varandra och har lite internt att snacka om kanske ni kunde prova messenger. I alla fall jag tycker då det blir lite väl mycket i den här tråden om folk börjar ta privata saker. Om ni inte har messenger så kan ni ju skicka privata meddelanden på FL åxå. Bli inte arg på mig nu bara...

• Annamus

Xylifon: Jo det är inte lätt att få svar alltid... Jag kännde mig osynlig i början i forumet med... kan känna mig sån då och då åxå... Det är helt enkelt en hög med skitstövlar som håller till i denna forumtråd. ;) Njaeh... bara jag som e en skitstövel och jag hänger inte här så ofta numera ens... Känner inte en fjärdedel av er liksom...

Peda: Jamen du vet ju att jag är lite gammeldags av mig. Jag gifte mig såklart med Jonas så vi skulle få ha sex. ;)

• Annamus

Hejje tjejjor. Jag har faktiskt läst alltihopa. Ni är inte riktigt som ni ska i huvvet. ;)

Anyhow... jag vill bara ha er åsikt om min åkpåse jag sytt så här har ni länken.
    http://annaluskan.bilddagboken.se/p/show.html?id=186236023&directlink=1 Finns en till bild om ni kikar på föregående bild åxå. Skriv jättegärna vad ni tycker och ge eventuellt tips inför nästa åkpåse som ska bli till nästa vinter. ;)

• Annamus

Äh för fan tjejjer, inte har jag heller nåt liv, jag bara låtsas ha det. I övrigt håller jag med er alla, det ÄR Pedas fel.

Nä för att vara litegranna allvarlig, jag vill inte vara en glädjedödare, men det är inte så här riktigt jag ser den här tråden borde användas... När det kommer någon ny eller de som inte är in 70 ggr per dag så vore det ju kul om de åxå kunde få hänga med i vad som händer. Däremot är det ju inte helt otroligt att flera i tråden kunde träffas på messenger och knäppa sig. Jag är inte emot knäpperier alls, om nu någon fått den uppfattningen. Å sen för den delen så knäppade ni er i går med varandra OM varandra. Var inte bara två personer som pratade helt privat som det jag påpekade om.

Sedan undrar jag om någon verkligen tog illa upp över det jag skrev, för jag blir hemskt illa berörd över alla antydningar åt det håller. Jag är lite over-sensitive kanske... eller?

• Annamus

Felicia: Haha, det är som när jag var ut och dansade sist, då kännde jag mig supergammal. Dansade med en kille som bjöd upp mig, artig och trevlig och surrade på, och så mitt i alltihopa frågar han mig: Vilken klass går du i? Jag bara... eh.... eh... eh.... ja jag gick väl ut skolan för 15 år sen men... tja...

• Annamus

Hally: Vi köpte vår soffa i Ersmark. Jag tyckte fördelen med stället var att vi fick så fin personlig service, och vi fick lite billigare visningsexet som stod i affären, och därmet fick vi även soffan med oss hem samma dag. Släp har dom åxå. Men sedan vad gäller soffan så valde vi en som hade bra kuddar i ryggen som inte slackar ner, för det har vi sett så många exempel på hur det kan se ut efter bara någon månad annars. En annan sak vi prioriterade var att det skulle gå att sova i soffan, och sen färgen skulle hålla för lite fläckar. I övrigt valde vi en modell som är modern just nu och det kanske vi får sota för om nåt år, om det nu är så att man blir tokless på modenyckerna. Men det är en modell med två stora sittplatser och så en som går ut sådär som en divan lite. Jätteskön och rymmer hela familjen på 4 personer plus väninnan, så det är lagomt. Kommer väl ändå i framtiden köpa till en eller två fåtöljer så man rymmer fler folk på jul och så, och då det kommer kompisar till barnen och dom ska se tv osv... Ja det var mina soff-tankar i alla fall. ;)

Ni som hittat larver i käket: Vad gör man då? Vad gör dom på affären om man kommer dit och klagar? Och går man till tidningen? Har sett en del sånt i media... Usch!

• Annamus

Vi köpte våra på Wedins. Svarta allvädrisar, billiga och mycket bra.

• Annamus

Alltså... hrm... jag har varit så o-rosa som det går hela mitt liv, en pojkflicka av stora mått. När sonen föddes klädde jag honom i alla färger som fanns, ju färggladare dessto bättre, men det blev ändå för mycket marinblått och för lite rosa. Ett plagg tror jag jag kan minnas. Jag var väl inte anti-rosa alltså men att det var inte min grej. Och så helt plötsligt fick jag en liten flick-bäbis! Det är ju inte ett halvår sedan men nåt har hänt i mitt huvve. För även om jag fortfarande letar ivrigt efter andra, balla plagg i klara färger och unisexfärger, så blir ändå vartannat plagg rosa!!!! Ja ok, inte då puderrosa, det tål jag fortfarande inte så bra, men då helst bubbelgumsrosa som jag helt plötsligt inser att jag skulle kunna klä mig i själv om jag råkade snubbla över rätt plagg!!! Men jag håller med på att allting rosa har blommor och skit på sig. Jag vill ha döskallar, balla texter, rock/rockabilly/punktemat är ju så  inne just nu, fram för mera sånt på bäbiskläderna. Även på de billiga butikerna, vem har råd köpa en body för 250 spänn liksom!

Och Hally: JA, du är en barnmisshandlare av stora mått. Jag fick på skallen av Mattis dagmamma en gång för han hade för små galonhandskar... Moloken och snopen ilade jag iväg på affären och köpte nya på en gång fast vi inte hade råd just då...

• Annamus

Jag köper killkläder för att min rygg e så lång. Gissa det som är en kort top på en tjej med normal rygg, blir ju en bh på mig liksom. ;) Sen i större storlekar finns det bättre utbud för karlar, och många tjockistjejjer får lov å köpa herrkläder för å ha nåt att ta på sig. Samma äre ju med barnkläderna... varför får killarna lov att ha vidare och längre t.shirts men inte tjejjerna? Deras toppar är ju figursydda och en decci kortare liksom.

Nä jag säger som Peda, inte är det ju så att jag försöker påverka mitt barn till att använda rosa/marinblått eller vad det kan vara, snarare så att jag vill INTE pracka på mina barn min egen åsikt eller för den delen samhällets åsikt om hur man ska klä sig... Fast det är ju inte lätt och jag nöjer mig med att försöka litegrann, försöka köpa kläder av alla färger och av alla snitt.

Jag gillar förresten balla t-shirts som e blåa eller bruna eller nåt som det står: Innan du frågar: JAG ÄR EN TJEJ eller rosa som det står samma fast jag är en kille på. Det är humor och roligt att driva med samhällsnormen. ;)

Förresten... kolla på hösten och vintern när ni är på stan... vad folk har för färger på ytterkläderna: SVART/MARINBLÅ. Några undantag såklart, men snacka om att vi är tråkiga i färgerna där!!!

• Annamus

Min son kan faktiskt säga på butiken: Nej mamma, det där är för tjejjigt. Och då kan det vara helt neutrala plagg vi tittar på. Jag undrar vart han lärt sig det. Inte av oss iaf.

Men som när vi tittade på huset och barnens farfar (som är målare) diskuterade om tapetsering. Jag sa att de duger det som är i Anjas rum för hon är så liten ännu och har ingen egen åsikt om hur hon vill ha det, och att hon kanske vill ha döskallar och svartsvart istället för rosa, och då att det är dumt att tapetsera om redan nu. Då blev farfar jättearg och sa men vad menar du, varför skulle hon någonsin vilja ha killgrejjer i sitt rum? Jag svarade lite diplomatiskt och lugnt att ja det är ju mitt barn och hon har ju å brås på liksom. Lite skämtsamt. Då svarar han helt ilsket att jag FAN ska låta bli och INDOKTRINERA hans sondotter.... Ja ska man skratta eller gråta?

Svar på tråden ***Skelleftetråden***