Alltså... hrm... jag har varit så o-rosa som det går hela mitt liv, en pojkflicka av stora mått. När sonen föddes klädde jag honom i alla färger som fanns, ju färggladare dessto bättre, men det blev ändå för mycket marinblått och för lite rosa. Ett plagg tror jag jag kan minnas. Jag var väl inte anti-rosa alltså men att det var inte min grej. Och så helt plötsligt fick jag en liten flick-bäbis! Det är ju inte ett halvår sedan men nåt har hänt i mitt huvve. För även om jag fortfarande letar ivrigt efter andra, balla plagg i klara färger och unisexfärger, så blir ändå vartannat plagg rosa!!!! Ja ok, inte då puderrosa, det tål jag fortfarande inte så bra, men då helst bubbelgumsrosa som jag helt plötsligt inser att jag skulle kunna klä mig i själv om jag råkade snubbla över rätt plagg!!! Men jag håller med på att allting rosa har blommor och skit på sig. Jag vill ha döskallar, balla texter, rock/rockabilly/punktemat är ju så inne just nu, fram för mera sånt på bäbiskläderna. Även på de billiga butikerna, vem har råd köpa en body för 250 spänn liksom!
Och Hally: JA, du är en barnmisshandlare av stora mått. Jag fick på skallen av Mattis dagmamma en gång för han hade för små galonhandskar... Moloken och snopen ilade jag iväg på affären och köpte nya på en gång fast vi inte hade råd just då...