Inlägg från: skrutteluttan74 |Visa alla inlägg
  • skrutteluttan74

***Skelleftetråden***

Peda skrev 2008-03-26 20:02:25 följande:
    Typ vårt hus ligger inte ens på 7000:-/månaden !! =)
    Nä och vårt hus ligger på varm hyra på 3000 och det är då det känns värt att bo en bit från stan...
  • skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-03-26 21:38:53 följande:
    Ja vi bor på Erikslid. Men vad ska vi göra åt de...dom pengarna som det kostar att flytta har inte vi i handen. Vi kommer att få leva på vatten och bröd om vi ska flytta härifrån.
    Ja det är ju så...Ibland får man lixom väga för och emot,vare sej man vill eller ej...
  • skrutteluttan74
    Annamus skrev 2008-03-26 21:55:10 följande:
    Madigan: Jag vet inte om det går med Skebo, men när jag flyttade från en lägenhet i Pitebo fick jag i alla fall dela upp kostnaden för tapeterna som jag var tvungen stå för. Jag lovar att ni tjänar in den summan i längden. För rackarns, ingen människa har väl råd å bo på Erikslid!!!
    Så har jag för mej att det blev för oss med då vi flyttade från A-jaur hem...Men jag har för mej att det går i Västerbotten,har hört om ngn som gjort så på Skebo,tror de va min svägerska

Kolla madigan med skebo om det går att göra så...som Anna säger,ni kan tjäna på det i längden
  • skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-03-26 22:00:08 följande:
    Ja okej...men vart ska man flytta då?De får inte vara för långt borta eftersom vi inte har bil.
    Kolla runt där det går bussar, kolla även "privata" ...kan va klart värt de...vem vet, de kanske finns ngt billigt hus att hyra...
  • skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-03-26 22:08:40 följande:
    okej får väl kika runt lite..
    Jo men kom ihåg att även kika på och höra dej för på den privata marknaden.

Jag ska ta ett ex.ett av mina syskon köpte ett hus...dock i Jörn-där jag inte vill bo,för att jag har gjort det som "barn" så att säga...privat på avbetalning, 20-000:- för 7 rum och kök.
    DÅ vart det lixom värt flör dom att skaffa en bil och åka buss resten.
    För det går ju ett par bussar...

Nu säger jag absolut INTE  att ni ska till Jörn..Men de finns ju sånna människor överallt som hyr ut eller säljer ut hus och lägen heter på avetalning, och så vidare....

Så kolla alla möjligheter, MEN flytta inte föräns det känns bra i magtraken
  • skrutteluttan74
    kobra skrev 2008-03-26 22:15:31 följande:
    jag skulle verkligen satsa på att bo nära en affär om man inte har bil, med 4 barn blir det en del handling
    Man kan dela upp handlingen...Som vi,vi storhandlar ,kollar reklamen och så vidare...Super värt det...
    Sen kompleterings handlar vi om det behövs
  • skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-03-26 22:19:50 följande:
    Nä okej..min man vill till Boliden..jag vet inte....på jobbet tycker dom att döden har slagit till där när dom kör förbi där.
    "Svartliden" har Boliden börjat kallas för...Men annars börjar Boliden nu vara ganska "attraktivt" har jag hört rykten om..:Mycket barn familjer har börjat söka sej dit...Billiga hus,billiga hyror på lägenheter och så vidare...
    VC,apotek,affärer,mack, skola, bara ngn mil till stan,med bra buss förbindelser...
    Men man ska ju ändå tänka efter som sagt hur det känns i magtraken...
  • skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-03-26 22:20:41 följande:
    jo vi handlar ekonomiskt och kollar billiga priser och reklamen.
    Det tjänar man mycket på...Tror inte dom som bara handlar på Maxi eller Coop tjänar så mycket...tror man måste kolla helheten...
  • skrutteluttan74
    kobra skrev 2008-03-26 22:24:30 följande:
    jaag tänker mest på hur man fraktar hem allt om man inte har bil, det är det jag är impad av..fast har man ingen så är man ju van det så
    Jo det är sant...Ni som inte har bil gör det verkligen bra
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-26 22:27:28 följande:
    Hm, ja när vi flyttade till atorp först så bodde vi på skiftes, ännu närmare coop då. Och jag cyklade alltså dit VARJE dag :Pså det var minsann inte många tunga kassar att få hem....men då var jag också gravid och bodde med en allvarligt cocacolaberoende karl :P

Hahaha...du fick alltså cykla med många tunga flaskor

Ja som sagt,ni utan bil gör det bra må jag säga , jag har alltid prioriterat bil,oavsett,aldrig varit utan bil sen ja fick kortet 1993...Skulle banne mej inte fixa det...Ja och nu bor vi ju så långt från stan att nu måste jag ha bil..

Svar på tråden ***Skelleftetråden***