Inlägg från: skrutteluttan74 |Visa alla inlägg
  • skrutteluttan74

***Skelleftetråden***

maritmedm skrev 2008-03-27 07:13:05 följande:
    Tro mig, det är inte kul att bo där då barnen blir större, vill leka ute själva och gå till kompisar. Du måste följa med överallt.
    Vi fick sjussa lika mycket i stan som vi får göra nu ...Men det beror ju på var barnen får kompisar också.
    Vi bodde på Blad gatan och på Tuböle gick det barn från olika delar av stan och givetivs blev ungarna kompisar även med dom, vilket innebar en massa sjussande då med...Så för oss gör det varken till eller från att bo på landet...för sjussa får vi göra vilket som
  • skrutteluttan74
    maritmedm skrev 2008-03-27 07:13:05 följande:
    Tro mig, det är inte kul att bo där då barnen blir större, vill leka ute själva och gå till kompisar. Du måste följa med överallt.
    Oppppsss....Läste fel i ditt inlägg...Glöm Mitt...hahaha
  • skrutteluttan74
    Ugglans mor skrev 2008-03-27 08:36:14 följande:
    ja, alla är vi olika.Men jag kan säga att vi tjänar både pengar och på hälsan nu.Vi mår mycket mycket bättre här och ångrar att vi inte flyttade utanför stan tidigare..Det är så skönt att komma från all trafik, alla trafikljus, alla människor som nästan tränger sig på inne i stan.
    Vars bor ni ??
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-27 21:17:47 följande:
    Vad man samlar på sig... Städa skafferiet och medicinskåpet, det sistnämnda blev nästintill tomt :Poch så hittade jag en förp med 4 alvedonsuppar 10-15 kg.. länge sen man hade en sån liten..känns onödigt å slänga då de är ett år kvar på dem, nån som vill ha?
    Hur gick det för lill tjejan ?? Gapade hon ???
    Våran Jossan gapade inte heller sist hon var dit...hahaha...dom är kul de små liven
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-27 21:26:42 följande:
    jo nu gapa hon :)Tandhygienisten vart något impad! På vägen ut fråga hon om vi hade tränat hemma, men nejdå.. bara de att Tindra är mindre blyg nu än hon vart tidigare :) Så hon fick alla tänder räknade o även bettet kollat.
    Jo,det brukar kunna bero på sånna saker,Jossans tänder ville dom "fylla " på lite i hennes gropar...icke sa nicke så hoppasde hon visst ner,jag va inte me den gången,men hon lät dom räkna men sen var det bra tydligen...hahaha...
  • skrutteluttan74
    Annamus : Prova gå in på din länk,men den funkade inte igeeeeen...Såg bilden på de inhandlade men kunde inte kommentera,...och om det är fel så man inte kan se att man kunde kommentera,ja då har du massa comments

Svammel,svammel...trött ,trött...Nåväl,vårat bord brukar se lika ut som ert...vi handlar också på Willys,det mesta och det är bara sååååå värt det.
    Sen brukar vi alltid kolla reklamen,och ta vissa saker på Maxi och Coop..
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-27 21:48:50 följande:
    haha man får väl se det positiva då, bra att hon kan stå upp för sig själv och säga ifrån :P
    Jo absolut...sån är hon...ibland liiiite för mycke...hahaha...Men hon har ofta så bra comments till allt,så "människor" tar de som bra ändå då hon är igång,men ibland vill man bara sjunka genom golvet...
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-28 09:15:25 följande:
    Hur menar du då? Alla har ju samma också, men då är det kända märken som inte är billigare på Willys.Ska man tjäna på Willys måste man ju handla deras billigare märken.
    Nä,de är lite fel...Willys egna varor är tex långt ifrån billigare än andra varor på Willys...
    Men ibland är dom det,men inte ofta som sagt,då är andra varor på Willys billigare.
    Vi handlade alltid på Coop förr,så började vi ´handla lite av varje på Willys...gillade inte butiken då den va inne i stan...Sunkig då...
    Sen skulle vi testa handla på Maxi,det blev dyrare än på ica i Kåge och Byske...
    Bra mycke dyrare till och med.
    Vi skriver en lista,storhandlar en gång i månaden och kompleterings handlar varje vecka,med mjölk,fil & frukt tex...Frukten & grönsakerna köper vi oftast på Maxi eller Coop,för just de varorna är frächare där än på Willys.
    Men i övrigt så ligger en månads mat för oss på runt 2500:- spänn påWillys,då är 4 stockar snus till maken inräknat.
    Så vi handlar mat för ungeför 3500 i månaden,inte mycket tycker jag ...Men då handlar vi mest på Willys,sen kollar vi reklamen & åker på de andra ställena.

Sen kan jag tala om att Oja,ni som räknar in soppan i det ni handlar,var ni handlar,ni tjänar på att åka tvärs över stan om ni lär er handla de billiga varorna.
    Di vi bodde i A-jaur,åkte vi ju till Skeå för att storhandla på Coop,då tjänade vi in resan på att köpa BARA blöjor och tobak, allt annat var bara ++++ i kanten.
    Så när man ska handla ,så 1)Skriv lista 2) följ den 3 ) kolla priser på olika affärer ,det tjänar ni på
  • skrutteluttan74
    kobra skrev 2008-03-28 09:21:24 följande:
    det jag ogillar med typ willys är den här lagerkänslan, känns som att handla på ett lager
    Det har du väldigt väldigt rätt i... Men dom gör så för att "kunna ha mycke hemma"  och i butiken iställe för en massa gammalt på lagret...
    Men det känns väldigt mycjket som lagerlokal
Svar på tråden ***Skelleftetråden***