Inlägg från: Mochride |Visa alla inlägg
  • Mochride

***Skelleftetråden***

Annamus skrev 2008-03-19 16:41:21 följande:
    Mor Blåbär: Vi har vart i samma val nyss. Vi valde Skelleftehamn för vi fann ett fint hus där, billigt och bra. När vi sedan började kolla upp mera så visar det sig att Skelleftehamn verkar nästan allt vi någonsin kan önska oss. Jag hoppas det stämmer. En av kommunens tre öppna förskolor låter ju bra. Bra med dagisplatser som jag förstått det. Skolan omstruktureras precis så sonen börjar sprillans ny förskoleklass till hösten och allting låter väldans bra. Badhuset lockar för oss en hel del, men det finns ju även i Bure. Tja... Innan Skehamn lockade mig mest Bureå och Kåge. Mer Kåge då för där har vi bott och det är sååå härlig ort!
    Vad ligger huspriserna på i Ske-ham?
    Vi har småpratat lite om att om vi nån gång köper hus kanske det blir där eftersom det ska vara så billigt.
  • Mochride

Sambon tog svetslicens idag så ikväll firar vi med kinamat förslag på vad man kan äta? Brukar alltid ta fyra smårätter eller husets special, men funderar på att prova nåt nytt.

• Mochride

Annamus, det är ju ett helt okej pris. Jag tror att vi kommer försöka hålla oss i den prisklassen om det går. Men det är långt kvar innan vi kan göra nåt åt de planerna.

• Mochride
    maltazar skrev 2008-03-21 14:58:42 följande:
    ska det vara fristående hus får man nog räkna med ett par hundra till..
    Vi vill helst ha ett fristående och gärna på lite på landet, så det kommer säkert bli dyrt i alla fall. Men det beror väl lite på var man letar också.
  • Mochride

MorBlåbär: Morön Fastigheter (tror jag att det heter) har lägenheter längst ut på Älvsbacka och så på Morön då, men annars vet inte jag.

Är det nån som vet när Folkparken kör igång med loppis igen?

• Mochride

Vi har varit dit några gånger och kollat men då har det inte varit. men vi får väl prova igen.

• Mochride

Madigan: har du nån bild på de där byxorna? Blir lite nyfiken på hur de ser ut

Om jag var bättre på att sy skulle jag nog sy en massa till den kommande bebisen, nu håller jag mig till stickning istället. har just avslutat min andra tröja och letar nya projekt.

• Mochride
    madigan skrev 2008-03-25 20:46:56 följande:
    vilka byxor?
    Som du hittade till din dotter. Fast du kanske inte köpte dem
  • Mochride

Ni får inte skriva så mycket, jag hinner inte med

Satt på af en timme helt i onödan idag, känns ju lagom kul. Nu blir det jobbgaranti, hoppas jag får praktik där jag vill, om det nu blir praktik, kanske blir en massa söka-jobb-kurser istället...

• Mochride

maritmed: jo, det är man väl. Men jag fick sitta en timme och vänta eftersom han gett mig en tid 10.30 men inte bokat in mig förrän 11.30.

maltazar: jag ska inte få förrän i oktober och de vet inte om att jag är gravid. så jag har ju lite tid på mig att jobba innan lillpyret kommer. Sommarjobb har jag i alla fall, så det känns lite bökigt att hålla på med massa grejer runt omkring.

Svar på tråden ***Skelleftetråden***