-
Det är möjligtkobra skrev 2008-03-26 22:44:18 följande:äh a-torp är baarnvänligare juuuu
Vi får se var vi hamnar. Drömmen om hus lite på landet är ju väldigt långt borta så det blir nog lägenhet många år till.
-
Och affärer och biblioteket. Allt som jag behöver ha nära till nu i alla fallmaltazar skrev 2008-03-26 22:52:46 följande:men det är ju enbart nära till stan :P
-
vi har ca 5-10 minuter till konsum och det tar ungefär lika lång tid att gå ner till stan så det är bara att välja mellan det och ica. Behöver inte gå särskilt långt för att komma till skog heller. Dagis finns det också nära här.maltazar skrev 2008-03-27 11:07:20 följande:okej :)desto längre är det ju dock till mataffärer.. och till skog.. -
Oj, vilken dag det har varit. Först storstädning, sen kom sambons familj på fika och så berättade vi om bebisen. Sen gick vi en sväng på stan och köpte lite bebiskläder
-
Annamus: det låter som din dag har varit mycket jobbigare än min
-
Jag är inte heller så förtjust i Willys, men det händer att jag handlar där nån gång ändå. Handlar mest på Ica eller Coop/Konsum för då får jag poäng på kortet och såna där rabattcheckar senmaltazar skrev 2008-03-28 08:58:35 följande:Är jag den enda som undviker Willy's för att jag vill ha bra, svenska mat? :P
-
Hjälp. vad ni skriver. Alltid massa sidor att läsa ikapp när jag loggar in. Gruvar mig nästan för att gå in i den här tråden på söndag, kommer ju vara hur mycket som helst att läsa då
Grattis till giftermålet förresten, maritmedm! Vad roligt.
Jag vill också gifta mig, men sambon ät inte riktigt inne på samma linje. Men vi ska ju ha barn tillsammans och det symboliserar ju också att vi hör ihop.
Hittade nya stickningsprojekt idag. En jättefin bebiskofta som jag vill göra, men det såg ut att vara alldels för svårt för mig...
Så jag började på nåt mycket enklare istället, en liten klänning. -
Peda: Det är klar jag inte behöver oroa mig, men jag vill ju ha koll på vad som händer här ju
Xylifon: jag har aldrig provat sticka en mössa, så jag vet inget om det. Provade virka en en gång, den skulle passa en sexåring enligt beskrivningen, men den blev för stor för min sambo....
jag brukar hålla mig till halsdukar och tröjor/koftor. -
Ska på inskrivning hos bm 1 april. Vad gör man då?
-
Rätstickning är när man stickar räta maskor både på den räta och den aviga sidan. Slätstickning är när man stickar räta på den räta sidan och aviga på den aviga sidan.maltazar skrev 2008-03-28 21:35:16 följande:xylifon: räta är när man stickar varannat varv med räta varannat me aviga, så ena sidan blir slät och ser ut typ som flera flätor, om man kollar uppifrån o ner...eh, ja de är nog aviga du stickar gissar jag :)