• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Trollmamma
    Annamus skrev 2008-04-08 09:44:53 följande:
    Nu är jag lite sur...Min son har varit hemma från dagis ganska mycket för han vill vara med mig och lillasyster då jag är mammaledig. Nu ville han tillbaka igen ett tag. Då vi kommer på dagis står det en lapp med regler om nånting, och så stod det att det bestämdes på föräldramötet den 2:a april. Såklart har ingen informerat oss om att det var nåt föräldramöte, och detta är andra gången detta skett. Jag blev tvärarg och sa till direkt, frågade om de som har ledigt från dagis inte är bjudna. Hon svarade då såklart att dom sätter ut infon där på dörren och då är det upp till oss att se till att vi kollar där. Men... är detta verkligen ok? Vi har inte kunnat träffa de andra föräldrarna alls ju!
    Har du nån gång kollar på den här sidan: forskolan.skelleftea.se/ Där finns alla dagis i Skellefteå kommun med, och där kan de lägga ut info om vad som händer. Vårt dagis brukar då lägga ut info där om t ex föräldramöten och sånt.
    Ett litet tips bara
  • Annamus

Trollmamma: Jo sist detta hände tog jag upp det på utvecklingssamtalet och då bad jag dem använda den tjänsten så alla kan få ta del av infon, men tyvärr så fanns inte ens viljan att göra det. Det var helt i sten att "så här gör vi".

• hally

Men inte är det vanligt att dagiset mailar ut info va?
    Vi får också läsa på dörren sam att personalen påminner och informerar när man hämtar och lämnar.
    Annamus: Förstår att ni känner er utanför, men jag tror det vanliga är att man får gå dit om man vill ha koll

Nu ska jag äntligen få tummen ur och lägga upp lite hus-bilder. Om sonen tillåter vill säga...här är det han som betsämmer idag

• hally

Tror förskoleklasserna och skolorna är bättre på att använda sej av skola.skelleftea.se
    Både Tuböle och nu Kåge är jättebra på att lägga upp veckoschema och bilder där!

• Trollmamma
    Annamus skrev 2008-04-08 10:12:13 följande:
    Trollmamma: Jo sist detta hände tog jag upp det på utvecklingssamtalet och då bad jag dem använda den tjänsten så alla kan få ta del av infon, men tyvärr så fanns inte ens viljan att göra det. Det var helt i sten att "så här gör vi".
    Så trist att de inte väljer att använda sidan...eller så är det väl att de inte "kan". Tycker den är super bra, och är glad att vårt dagis använder sig av den.
  • Smultronet12

På vårat dagis så ringer dom föräldrarna ifall det är nåt barn som inte varit där på länge och informerar om olika saker. Senast ringde dom mig och meddelade att semesterschema måste fyllas i. Kräver verkligen inte att dom ska ringa men det är väldigt uppskattat att dom gör det!

• Bummelumman
    Annamus: Kan bara tala för mig själv, men vi brukar se till att alla har fått information om föräldramöten även om det är upp till föräldrarna att ta reda på sådan information själva. Om någon varit ledig eller liknande så att de inte hunnit se eventuella lappar så brukar vi ringa till dem. Information på hemsidan är det si och så med, alla förkskolor har inte startat upp sina hemsidor sen kan man ju inte förutsätta att alla har Internet heller.
    Jag är mamma till en prins så det borde göra mig till drottning!
  • hally

Smultronet12: Just semesterlistorna tror jag de jagar alla med blåslampa, för de måste de få in

Vårt dagis är mycket bra på informera och de brukar alltid vara ute i väldigt god tid innan med sånt så även om man är borta 2-3 veckor brukar man hinna läsa om det.

Har precis satt upp en renoveringstapet, sån Easy Cover och himmel vad smidigt. Tyvärr har jag alltsomoftast bråtom igång med sån där och inte tänkte jag på att det stod Glasfiberväv...förrän det började sticka nåt hemskt på händer och armar

• Smultronet12

hally: Jo det tror jag med! Men dom har även ringt om andra saker, väldigt uppskattat. Men sist så var det alltså om semesterschemat..

• maritmedm
    hally skrev 2008-04-08 11:40:23 följande:
    Smultronet12: Just semesterlistorna tror jag de jagar alla med blåslampa, för de måste de få in Vårt dagis är mycket bra på informera och de brukar alltid vara ute i väldigt god tid innan med sånt så även om man är borta 2-3 veckor brukar man hinna läsa om det.Har precis satt upp en renoveringstapet, sån Easy Cover och himmel vad smidigt. Tyvärr har jag alltsomoftast bråtom igång med sån där och inte tänkte jag på att det stod Glasfiberväv...förrän det började sticka nåt hemskt på händer och armar
    Haha, låter som nåt jag skulle kunna göra
Svar på tråden ***Skelleftetråden***