• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • emmapemma4

Kikade just in på förskola.skelleftea.se och vår förskola finns inte ens med. Den är ny i och för sig så det kanske beror på det. Karl har snart varit hemma en månad för han har haft feber i omgångar plus att det varit påsk. Har dock sett lappen om semester men annars har jag ingen aning om vad som händer. Tänkte föreslå på föräldramöte om en mailinglista. Hade det på förra stället. Vi fick månadsbrev samt matsedel. Jättebra!

• maritmedm

De som inte hade lämnat in semesterlistorna innan sista mars skulle visst räknas som att de inte behöver dagis i sommar så de kommer räknas bort.

• Annamus

Tja, alltså jag har ju jobbat mycket på dagis själv, och tycker inte det är alls för mycket begärt. Det är ju inte som om dom har trettio olika saker per månad liksom, utan det rör sig om ett par föräldramöten om år samt kanske tio saker utöver det, nån teater och liknande som barnen får fara på... För mig var då barnen på dagis liksom "mina" barn och jag ville då helt klart se till att ingen kom utanför på nått sätt. Men det e ju jag det, alla är väl olika.

• maritmedm
    emmapemma4 skrev 2008-04-08 12:22:55 följande:
    vi ska lämna in senast 18 april
    Oj va skönt, då kanske man har hunnit få ett hum om hur sommaren kommer se ut. Tycker det käns trist att måsta fylla i ett schema som mest troligt inte kommer se ut så... käns alltid dumt då det kanske blir att hon helt slipper sommardagis och så har man skrivigt för heltid. Tänkte att om fler måste göra som jag så kan de ju måste plocka in en massa personal å så kommer kanske hälften av barnen. Fast förstår ju samtidigt att de vill veta så långt i förväg som möjligt hur sommaren kommer se ut.
  • lilun

idag så har jag gjort något mycket dumt, jag nämligen börjat måla i klädkammaren och det blir inte ens bra....så nu hade jag tänkt att sätta upp två tre våder med tapet för att täcka det värsta......
    Dessutom så har jag en hopplös 8 månders bäbis idag som inte är på sitt bästa humör.

• maritmedm
    lilun skrev 2008-04-08 12:42:29 följande:
    idag så har jag gjort något mycket dumt, jag nämligen börjat måla i klädkammaren och det blir inte ens bra....så nu hade jag tänkt att sätta upp två tre våder med tapet för att täcka det värsta......Dessutom så har jag en hopplös 8 månders bäbis idag som inte är på sitt bästa humör.
    Ingen bra dag att renovera hör jag
  • Annamus

Lilun: Är det nåt som går då för min femmånaders är helt psyksur idag... ;)

• lilun

annamus: jepp tror det, han är super trött just nu men vägrar sova, och humör blir ju liksom inte bättre av det, så nu hoppas jag att han snart somnar så jag hinner med tvätten som jag har i tvättstugan....

maritmedm: näe inte direkt men det verkar som om det aldrig är det här numera....och jag som vill ha ordning och reda.....

• hally

Och min 22 månaders "bebis" är så lessen, han gråter floder idag
    Han är förkyld och hes och saknar sin pappa.

Svar på tråden ***Skelleftetråden***