• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Peda

Ne man har bara rätt till heltid när man jobbar heltid.

xylifon skrev 2008-04-10 18:20:57 följande:
    men man har rätt till heltid!?
  • Mochride

Jag har nog haft ganska tur med arbetsförmedlingen för jag har inte haft nåt visst antal jobb jag ska söka mellan beösken. Har bara blivit anvisad jobb ett par gången, men jag har visat ganska bra att jag vill jobba.
    Har gått jobbsökarkurs 2-3 gånger men det ger ju inget. De säger ju samma sak varje gång.
    Jsg ska på info om jobbgaranti den 17 april, men känner mig inte särskilt motiverad till det. Har sommarjobb och sen är det tänkt att jag ska plugga till hösten så jag är inte så sugen på att söka jobb överhuvudtaget nu, men så får man egentligen inte säga....

• maltazar

Haha jag sa då ifrån direkt när jag var gravid. Skulle gå nån jobbsökarkurs. Tror den började 3 mån innan jag var beräknad, vad är vitsen? Så det sa jag direkt att jag går inte dit i vilket fall som. Men hade tur och blev sjukskriven fort därpå, så var inte så mkt pengar förlorade.

Mochride skrev 2008-04-10 21:13:45 följande:
    Jag har nog haft ganska tur med arbetsförmedlingen för jag har inte haft nåt visst antal jobb jag ska söka mellan beösken. Har bara blivit anvisad jobb ett par gången, men jag har visat ganska bra att jag vill jobba.Har gått jobbsökarkurs 2-3 gånger men det ger ju inget. De säger ju samma sak varje gång. Jsg ska på info om jobbgaranti den 17 april, men känner mig inte särskilt motiverad till det. Har sommarjobb och sen är det tänkt att jag ska plugga till hösten så jag är inte så sugen på att söka jobb överhuvudtaget nu, men så får man egentligen inte säga....
  • hally

Var arbetssökande senast i höstas och det var då de gjorde om reglerna som så att har man barn så har man en viss tid på sej att söka jobb inom närområdet men sen måste man söka över hela landet. Helt galet, som gjort för att splittra familjer
    Vill man ha rätt till a-kassa (vilket är enda anledningen jag kan se att vara anmäld hos AF) så måste du ha ordnat med barnomsorg så att du kan ta ett jobb med noll tidsmarginal.

Har vart väldigt olika för mej från gång till gång hur många eller ens OM jag blivit anvisad jobbansökningar, dvs varit tvungen att söka vissa jobb och sedan redovisa.
    Tror det är värre när man räknas som ungdom (är det upp till 25 år ?) med alla kurser och sånt, sen lugnar det av. Brukar dock alltid måsta gå den där jobbsökarkursen i början av perioden.

• maritmedm
    xylifon skrev 2008-04-10 14:03:33 följande:
    imorgon ska jag på arbetsintervju hihi, hur kul vore det inte att slippa göra mjukglass i sommar osså fick jag min smink från e-funck houser ny och artistry är så kul med nytt smink kanske vore nåå för dig marit, nytt smink som döljer alla trötthetstecken, tom mina mörka ringar under ögonen försvan o då är sminket bra
    Ah! Låter ju kanon... kommer aldrig glömma då david hämtade Mirjam och trodde jag blivigt misshandlad... var sååååå svart under ögonen. Nu har jag iaf ringt VC, ska dit den 22:a och ta lite prover... järnstatus, ämnesomsättning osv.
  • maritmedm
    Annamus skrev 2008-04-10 15:31:45 följande:
    Och jo... när man ÄR arbetssökande, vad gäller det för regler då med barnomsorg. Måste man ha barnomsorg? På heltid? Måste man ha barnen på dagis rentav? Eller bara ha plats?
    Är du arbetssökande har du rätt till heltid ifall du får jobba men annars är det inte mer än 15h/v
  • maritmedm

Vad var det för intervju du var på Xylifon??? Nå skojigt jobb???

• madigan

Vet ni vad min 10 -åriga dotter berättade nu på morronen:

Jo att hennes lärare har bestämt att tjejerna ska ha kjol och killarna slips på fredagarna.

Jag bara eehh..jaha..varför...jo för han tycker de är så snyggt med slips på killar. Dom behöver inte ha de , men han ser gärna att dom har de varje fredag.

• Annamus

Madigan: Jag skulle nog kolla upp det där om jag var du. Det låter litegranna mot skolans nya genustänkande måste man ju säga. För att inte säga lite potentiellt kinky med en lärare som tvingar tjejjerna att ha kjol va?

• madigan
    Annamus skrev 2008-04-11 07:59:20 följande:
    Madigan: Jag skulle nog kolla upp det där om jag var du. Det låter litegranna mot skolans nya genustänkande måste man ju säga. För att inte säga lite potentiellt kinky med en lärare som tvingar tjejjerna att ha kjol va?
    Ja jag ska be min gube göra de när han ska på kvartis.
Svar på tråden ***Skelleftetråden***