• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • varfördåför

sminket.. nää, det är merkessmink, jag sälger det   fasst detta var till mig, bara mig

När får vi en Gloria?
  • madigan
    xylifon skrev 2008-04-10 14:07:25 följande:
    sminket.. nää, det är merkessmink, jag sälger det   fasst detta var till mig, bara mig
    aha okej
  • varfördåför

eddy funk houser är sminkartis, en av de fyra mäst säljande i världen, han brukar sminka dem i ellé

När får vi en Gloria?
  • Annamus

VAD händer på arbetsförmedlingen i Skellefteå efter man anmält sig som arbetssökande där? Ska man gå kurs? Praktik? Vad händer? Är det någon som är arbetssökande nu och kan tala om för mig? Vi försöker planera in föräldradagarna och barnomsorg/farmordagis. Hjälp?

• Annamus

Och jo... när man ÄR arbetssökande, vad gäller det för regler då med barnomsorg. Måste man ha barnomsorg? På heltid? Måste man ha barnen på dagis rentav? Eller bara ha plats?

• varfördåför

tror inte att du måste det, tror däremot att du har RÄTT till det om du vill! dagis dvs.

När får vi en Gloria?
  • Peda

Tror du inte mej?

Min erfarenhet är att det är skit att vara arbetsökande här i stan. Man behandlas som om man är dum i huvet. Skickas på informations träffar hit och dit m.m Jag hade med mej Alexander dit och det var inte nån som sa nåt. Men kunde han va hos sin farmor så är det att föredra.

Annamus skrev 2008-04-10 15:31:45 följande:
    Och jo... när man ÄR arbetssökande, vad gäller det för regler då med barnomsorg. Måste man ha barnomsorg? På heltid? Måste man ha barnen på dagis rentav? Eller bara ha plats?
  • Peda

Skicka för fort..det jag gillar minst med arbetsförmedlingen är att dom är på en som en hök! Jag menar! man ska ha sökt ett visst antal jobb mellan besöken. Sjukt jobbigt! Och sen kräver dom att man (trots att man har barn ska kunna pendla till Piteå tex.. ursch! Får ont i magen bara jag tänker på det. Sen kräver de att man ska söka utanför sitt yrkes område efter ett visst antal dagar osv. Dom är inte till hjälp utan bara ligger på en som en hök.

• maltazar

Det är nog olika det där... Jag fick också ett visst antal jag skulle söka innan nästa träff där, men inte var det många, inga problem alls att hinna det.
    Och längre än någon mil utanför stan behövde jag inte söka heller, iom att jag har barn :)
    Beror väl lite på vem man får som handläggare, och hur bestämd man är själv.

Peda skrev 2008-04-10 16:27:33 följande:
    Skicka för fort..det jag gillar minst med arbetsförmedlingen är att dom är på en som en hök! Jag menar! man ska ha sökt ett visst antal jobb mellan besöken. Sjukt jobbigt! Och sen kräver dom att man (trots att man har barn ska kunna pendla till Piteå tex.. ursch! Får ont i magen bara jag tänker på det. Sen kräver de att man ska söka utanför sitt yrkes område efter ett visst antal dagar osv. Dom är inte till hjälp utan bara ligger på en som en hök.
  • varfördåför

jag ahr aldrig måste söka några jobb alls där, har bara måste vara på mina träffar

När får vi en Gloria?
Svar på tråden ***Skelleftetråden***