• jarovean

Så här blir du med barn!!!

Ville bara dela med mig av de goda råden som man fått!
    För det är ju inte tillräckligt jobbigt att gå igenom IVF behandling på IVF behandling...

"Det fixar sig nästa gång, du behöver bara ta det lungt o vila, inte stressa. Skaffa ett husdjur, var barnvakt så du får nåt annat att tänka på. Ät vitaminer. Ut o jogga. Ställ dig i adoptionskö. Se till o koppla av nu så ska du se att det ordnar sig...." Tack snäll alla för dom extremt goda råden.

MEN jag stressar inte. Barnvakt vill jag inte vara (jobbar med barn hela dagarna). Är allergisk mot pälsdjur. Äter redan vitaminer o rör på mig alldeles tillräckligt. Vi står redan i adoptionskö... Men visst om det botar min makes låga spermieantal o mina dåliga äggstockar så...

Dom hjälpte ju tydligen för alla dessa vänliga rådgivares vänner o mostrar som inte heller fick barn...

Nån mer som fått goda råd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-07 07:55
    Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!!

• Svar på tråden Så här blir du med barn!!!
  • Linnea H

Det där har jag också tänkt på men är det just det att man har betalt startavgifterna "i onödan" och förlorar pengar som gör att man blir gravid? (Har iofs bara tänkt midnattssloppet än så länge)

• Linnea H

Jag var hos läkaren idag för att få pollenallergimedicin. Mycket bra läkare som hörde sig för om barnplanerandet/behandlingen noggrant, var tydlig med att han inte ville att allergimedicinen skulle påverka vare sig ev grav eller minska chanserna t grav (påverka slemhinnor osv) och även mycket tydlig med att jag måste kolla med vår IVF-klinik vad de anser om medicinerna. Kändes ju bra MEN sen kom det:
    "Lycka till nu och försök slappna av. Det blir ju lätt stressigt om det är svårt att bli gravid. Men det är ju ett faktum att många blir gravida när de slutar försöka".

Men allvarligt? Han är läkare, han ska väl inte säga så? Hade god lust att säga "aha fixar det mina tilltäppta äggledare/min mans obefintliga spermier" eller liknande. Tur för honom att han var så bra i övr.

• Pimpinellan

Linnea H: man slutar aldrig förvånas vad läkare kan kläcka ur sig-och de borde verkligen veta bättre! Jag skällde ut en läkare i somras när hon kom med samma förslag. Både grät och skrek åt henne... Du skulle sagt nåt! Skulle nån idiot,vare sig det var en vanlig dödlig eller en läkare säga nåt så korkat till mig nu i vår sits vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Ingen ville nog vara i närheten då tror jag!

• Majimaj

Min läkare kläckte något liknande, men hon la fram det lite diskrek. Det var om att många som försökt länge väljer att ställa sig till adoption och vips så är de gravida.
    Jag sa bara att man ser nog bara det man vill se, de som inte lyckas bli gravida med att stå i kö är ju sällan man hör något om.

Hon höll med att så kunde det ju förståss vara, så prata vi inte mer om det.

• Pimpinellan

98% av de som står i adoptionskö blir INTE gravida! Har man fel kan man ju lika lite bli gravid då som innan,vad skulle vara för magiskt med kösystem på t.e.x dåliga spermier?!

• Missetass
    Pimpinellan skrev 2008-04-12 10:26:44 följande:
    98% av de som står i adoptionskö blir INTE gravida! Har man fel kan man ju lika lite bli gravid då som innan,vad skulle vara för magiskt med kösystem på t.e.x dåliga spermier?!
    Håller absolut med!! Vissa läkare borde gå en kurs i samtalsteknik! De vill säkert väl men attan vad det blir fel.
    (¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
  • Pimpinellan

Missetass: nästan alla som kommer med goda råd menar väl väl i botten,men det blir så gott som alltid så horribelt fel! Om de bara kunde tänka efter en sekund extra så skulle vi slippa de flesta "goda" råden...

• Missetass

Pimpinellan
    Ja du har rätt. Ingen vill väl vara elak men det blir ju så tokigt varenda gång. Folk är nog helt enkelt obetänksamma och fattar inte att de sårar. Många gånger har de ju inte någon aning om vad man går igenom, inte i vårt fall åtminstone.
    Men att just läkare och vårdpersonal som borde vara utbildade säger plumpa saker tycker jag är otroligt klumpigt.

(¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
  • Pimpinellan

Ja,när de inom vården yttrar idiotpåståenden då blir man nästan mörkrädd! De borde veta bättre och tänka sig för. De enda som hittills i vår karusell inte sagt nåt dumt är de på IVF-kliniken.
    Men som tur är har jag alltid svar på tal när dumheterna haglar!

• famn

Folk vill så gärna få en att må bra, men det finns ju inte... Ett råd till er som vill ge råd: Ge inga råd, ge ingen tröst, inget hjälper. Lyssna bara!!!
    kram och lycka till alla "försökare"

Svar på tråden Så här blir du med barn!!!