• jarovean

Så här blir du med barn!!!

Ville bara dela med mig av de goda råden som man fått!
    För det är ju inte tillräckligt jobbigt att gå igenom IVF behandling på IVF behandling...

"Det fixar sig nästa gång, du behöver bara ta det lungt o vila, inte stressa. Skaffa ett husdjur, var barnvakt så du får nåt annat att tänka på. Ät vitaminer. Ut o jogga. Ställ dig i adoptionskö. Se till o koppla av nu så ska du se att det ordnar sig...." Tack snäll alla för dom extremt goda råden.

MEN jag stressar inte. Barnvakt vill jag inte vara (jobbar med barn hela dagarna). Är allergisk mot pälsdjur. Äter redan vitaminer o rör på mig alldeles tillräckligt. Vi står redan i adoptionskö... Men visst om det botar min makes låga spermieantal o mina dåliga äggstockar så...

Dom hjälpte ju tydligen för alla dessa vänliga rådgivares vänner o mostrar som inte heller fick barn...

Nån mer som fått goda råd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-07 07:55
    Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!!

• Svar på tråden Så här blir du med barn!!!
  • Solkattan

Trinity78:
    Självklart måste det ha o göra med att du inte är gift än!
    Jag har sett oräkneligt många taffligt romantiska Hollywood filmer.. och hur slutar de? JO, de lyckliga tu gifter sig och i slutscenerna får man se hur kvinnan stryker sig över magen och mannen viskar i hennes öra "is it a boy or a girl?".
    Bröllop måste ju bara implicit med en jättestor röd pil leda till barn!

• Ylis

Nej! Bröllop leder INTE till barn! Tvärt om!

Jag blev gravid när jag var 19, och då var jag minsann inte gift. (Dagen efter var jag till och med singel. Tjohoo bara!) Nu när jag är gift blir det ingenting. Enda sättet det funkar att gifta sig är om man först gifter sig och sedan är otrogen med någon av en annan hudfärg.

Solkattan: Hmm... Så kanske det är? Fast jag brukar inte ha mobiltelefonen i fickan. Jag brukar ha den i väskan. Och de kunde inte tala om vilken äggstock de tog bort, så jag vet inte om jag ska ha den på höger eller vänster sida. Gah! Jag får ta en pinne, knyta ett snöre längst ut och hänga mobilen i snöret. Om det sen ringer får jag ha på högtalarfunktionen och ropa. Det borde funka?

Fiskar har ju otroligt många ägg. Det kanske är det som är lösningen... Champagne och caviar? Eller akvarium i alla fall? Guppies måste vara bäst i så fall, för de ynglar ju av sig som om de hade betalt för det.

Och just det! Vi måste alla måla halva sovrummet grönt, för det är avslappnande. Den andra halvan måste vi måla gul, för det blir man energisk av, och energi behövs för tysk industrisex! Alternativet är att måla hela huset med sjukhusgrönt. Dels blir man avslappnad av grönt och dels ger det undermedvetna associationer till att ligga på sjukhus, och det är ju där de flesta föder sina barn, så då är ju saken biff!

• Solkattan

Fan också... vi hade grönt i sovrummet tills för ett år sen. Sen så fick jag för mig att det var omodernt o målade om hela i grått. Hur kunde jag vara såååå dum?!
    Vi har iof. gult i vardagsrummet... om jag ställer in ett akvarium (med guppies) och "lullar" till det lite med gröna kuddar, dukar, filtar...?

• Ylis

Det låter perfekt! Då MÅSTE det funka!

• Minnie69
    Ylis skrev 2008-05-28 09:21:51 följande:
    Vi måste alla måla halva sovrummet grönt, för det är avslappnande. Den andra halvan måste vi måla gul, för det blir man energisk av, och energi behövs för tysk industrisex! Alternativet är att måla hela huset med sjukhusgrönt. Dels blir man avslappnad av grönt och dels ger det undermedvetna associationer till att ligga på sjukhus, och det är ju där de flesta föder sina barn, så då är ju saken biff!
    Ha ha, råkar vara så att jag har grönt och gult hemma. Bara för att jag gillar färgerna men "so what"....Jag rockar fett
  • Primrose

Nämen, nu förstår jag allting! Vi köpte gröna kuddar till soffan i höstas - och nu är jag gravid. Sambandet är solklart!

• Minnie69
    Primrose skrev 2008-05-28 16:00:19 följande:
    Nämen, nu förstår jag allting! Vi köpte gröna kuddar till soffan i höstas - och nu är jag gravid. Sambandet är solklart!
    Ja grönt ä' skönt
  • Solkattan

Hmm... gräs är grönt... maskrosor gula.. likaså smörblommor.
    Man kanske skulle ta med sambon ut i gröngräset ikväll efter jobbet? ;)

• Finis
    Solkattan skrev 2008-05-27 11:28:35 följande:
    Hej!Har Ni tänkt på att det alltid är vi tjejer som ska få dessa tips..?Nu råkar det i vårat fall vara så att det är min man som är "orsaken" till våran barnlöshet.Jag bara undrar hur många gånger han har fått höra "tänk inte på det så ska du få se att dina simmare kvicknar till!"Eller kanske "drick inte light produkter.. de är inte bra för fertiliteten!".Varför kan inte vi tjejer få så "lätta" förslag som grabbarna får ... "ha inte för trånga trosor .. o sitt inte med datorn i knät!".I promise... dessa tips skulle jag kunna följa!//Solkatta
    Ska man inte sitta med datorn i knät?? Det gör jag jämt...hmmm.
  • stor grön drake

Jag fick höra efter att jag och exet gjorde slut "men vad bra att ni inte fick barn när han var en sån sk*t" samt denna förtjusande "ni passade inte ihop, det kände bebisen av och ville inte bli född av er för J skulle aldrig bli en bra pappa"
    Undrar om det är pga detta "avkännande" som det inte finns ett enda barn i denna vår värld som blivit övergivet av sin pappa...

Svar på tråden Så här blir du med barn!!!