• jarovean

Så här blir du med barn!!!

Ville bara dela med mig av de goda råden som man fått!
    För det är ju inte tillräckligt jobbigt att gå igenom IVF behandling på IVF behandling...

"Det fixar sig nästa gång, du behöver bara ta det lungt o vila, inte stressa. Skaffa ett husdjur, var barnvakt så du får nåt annat att tänka på. Ät vitaminer. Ut o jogga. Ställ dig i adoptionskö. Se till o koppla av nu så ska du se att det ordnar sig...." Tack snäll alla för dom extremt goda råden.

MEN jag stressar inte. Barnvakt vill jag inte vara (jobbar med barn hela dagarna). Är allergisk mot pälsdjur. Äter redan vitaminer o rör på mig alldeles tillräckligt. Vi står redan i adoptionskö... Men visst om det botar min makes låga spermieantal o mina dåliga äggstockar så...

Dom hjälpte ju tydligen för alla dessa vänliga rådgivares vänner o mostrar som inte heller fick barn...

Nån mer som fått goda råd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-07 07:55
    Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!!

• Svar på tråden Så här blir du med barn!!!
  • Solkattan

Hej!
    Har Ni tänkt på att det alltid är vi tjejer som ska få dessa tips..?
    Nu råkar det i vårat fall vara så att det är min man som är "orsaken" till våran barnlöshet.
    Jag bara undrar hur många gånger han har fått höra "tänk inte på det så ska du få se att dina simmare kvicknar till!"
    Eller kanske "drick inte light produkter.. de är inte bra för fertiliteten!".
    Varför kan inte vi tjejer få så "lätta" förslag som grabbarna får ... "ha inte för trånga trosor .. o sitt inte med datorn i knät!".
    I promise... dessa tips skulle jag kunna följa!

//Solkatta

• Ylis

"Ha inte mobiltelefonen i fickan," var det någon som sa till mig.

Undrar om det kan trolla fram en ny äggstock istället för den de tog bort tillsammans med endometrioscystorna och laga den trasiga menscykeln, tro? Om jag lägger undan mobilen medan jag slappnar av, inte tänker på att bli gravid och samtidigt skaffar falskt ID som säger att jag är 21...

Eller jag kanske måste ge mobilen till hunden för att det ska funka? Hmm... Det här med att skaffa hund, förresten... Jag har ju gjort det, men hon får inte vara i sovrummet. Kan det vara där skon (och kalsongerna) klämmer?

Nä, jag tänker skylla på att hunden åt upp min läxa när jag pluggade inför gravtestet!

• Solkattan

Ylis: Är det inte så att du hade mobilen på den sida som du fick operera bort äggstocken?
    Nu borde det ju inte vara nån fara längre att fortsätta ha mobilen på den sidan då äggstocken är borta? Bara du inte lägger den i "fel" ficka!!!
    Du måste ha köpt fel ras och kön på hunden. Gå genast tillbaks med den till uppfödaren o klaga högljutt på att den inte löst dina fertiltetsproblem!
    //Solkatta

• Trinity78
    TornKach skrev 2008-05-26 19:10:02 följande:
    vad är det med barnmorskor och denna jävla tro på tankekraft?
    Det undrar jag också! Två gånger har jag fått denna jäkla kommentar från två olika barnmorskor. Den sista skällde jag ut. Morr!
    If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Love4cats

Rackarns. Vi reklamerar läkare och andra som säger "Tänk inte på det!"
     På tippen med de

Pimpinellan skrev 2008-05-27 11:01:43 följande:
    "Jag är 22 och jag tänker aldrig mer tänka på att bli gravid,jag är 22 och tänker aldrig mer tänka på att bli gravid"Nja,hörru,än funkar det inte! Jag tänker fortfarande!
    *Allt har sin tid *
  • Love4cats

Min mor tycker ändå att vi ska tänka på att skaffa hund för vår farbror har Border Collie-valpar Förvånad. Är det någon som vet om det är rätt ras för att sparka igång ägglossning?
    Ska ta med henne till läkaren också för hon tror inte på vad vederbörande säger ! ! !
    Och det man inte tror på, det finns inte verkar det som.
    Vill inte säga vart jag hade lust att sparka henne senaste vi pratade .
    Dit solen aldrig skiner......

• Trinity78
    Love4cats skrev 2008-05-27 13:27:51 följande:
    Min mor tycker ändå att vi ska tänka på att skaffa hund för vår farbror har Border Collie-valpar . Är det någon som vet om det är rätt ras för att sparka igång ägglossning?Ska ta med henne till läkaren också för hon tror inte på vad vederbörande säger ! ! !Och det man inte tror på, det finns inte verkar det som. Vill inte säga vart jag hade lust att sparka henne senaste vi pratade .Dit solen aldrig skiner......
    Jag som bara har katt! Det måste ju vara det som är felet, inte endometriosen
    If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Love4cats

Helt galet. Vi har oxå katter och citerar "De har ju inte hjälpt oss än i alla fall" *morr* Oskyldig
     Nu måste vi göra om och göra rätt . "Mamma har alltid rätt".
     Det kanske hjälper stressen att ta semester från släkten också ett tag  

Trinity78 skrev 2008-05-27 13:34:38 följande:
    Jag som bara har katt! Det måste ju vara det som är felet, inte endometriosen
    *Allt har sin tid *
  • Love4cats
    Svar på #498
    Hjälpt ER än skulle det ju vara
  • Solkattan

Tänk om det är så att vi i väst världen är helt ute o cyklar när det gäller fertilitets höjande djur som katter o hundar??!!
    I afrika tex födds det ju jäääätte många barn. Och vad finns det för djur där???
    Elefanter, noshörningar, giftiga ormar...
    I indien har de dessa heliga kor...? också många barn där...
    Det måste finnas nån vetenskaplig undersökning på Internet som kan reda ut vilket djur man ska "umgås" med för att höja sin fertilitet...?

Svar på tråden Så här blir du med barn!!!