• jarovean

Så här blir du med barn!!!

Ville bara dela med mig av de goda råden som man fått!
    För det är ju inte tillräckligt jobbigt att gå igenom IVF behandling på IVF behandling...

"Det fixar sig nästa gång, du behöver bara ta det lungt o vila, inte stressa. Skaffa ett husdjur, var barnvakt så du får nåt annat att tänka på. Ät vitaminer. Ut o jogga. Ställ dig i adoptionskö. Se till o koppla av nu så ska du se att det ordnar sig...." Tack snäll alla för dom extremt goda råden.

MEN jag stressar inte. Barnvakt vill jag inte vara (jobbar med barn hela dagarna). Är allergisk mot pälsdjur. Äter redan vitaminer o rör på mig alldeles tillräckligt. Vi står redan i adoptionskö... Men visst om det botar min makes låga spermieantal o mina dåliga äggstockar så...

Dom hjälpte ju tydligen för alla dessa vänliga rådgivares vänner o mostrar som inte heller fick barn...

Nån mer som fått goda råd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-07 07:55
    Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!!

• Svar på tråden Så här blir du med barn!!!
  • Barbabok

Hmm det man inte hört än finns nog inte.
    Sist var det grannen som själv gjort IVF som sa att jag skulle sluta tänka på det... efter att jag berättat att vi behöver insem.!
    Jag upprepade att det är inte mig det är fel på, då tokstirrade hon baraFörvånad

(berättade ej att det gällde donatorinsem., lite hemlig vill jag vara) 

Det är i motvind som drakarna flyger
  • Msun

Ja de är nästan uppmuntrade och roligt att läsa alla underbara tips man kan få av folk i denna sorg att inte kunna bli med barn. ( försökt själv i snart 2 år, ska få hjälp med hormoner och sånt i höst el närmare jul. långa vänteköer och sem .period)

själv tycker jag att min kompis ( 1 barnsmamma )historia är ganksa skrattretande varje gång hon tar upp den. Hon har ju någon mammans kompis granne ( jag mötte lassie historia) som inte kunde bli med barn. adopterade och var överlyckliga. sen så skulle de adoptera igen och blev då spontatn gravid. De roliga var ju då att hon hade gått hos någon hokuspokusgubbe i några år och som i samma veva hade bett henne räcka ut tungan. När han tittade på hennes tunga så sa han att nu ser jag att du är redo och sen blev hon med barn. Hon tror på fullaste allvar på denna historia men jag bara tokgarvar åt henne och hennes goda råd.
    Men som sagt folk förstår inte våran sitts så man får ta de för vad de är...........

• Majimaj

Den var stört skön, vore det så enkelt skulle sjukvården spara in massa pengar.
    Att räcka ut tugnan måste ju bli billigare än alla dessa blodprover och andra undersökningar som man får gå igenom.

• TornKach

fick rådet; ha sex varje dag från mensens sista dag och i två veckor framåt, inom 3 månader är du gravid, det lovar jag, annars kan du skjuta mig!

ta mig tusan, jag vart gravid på det första försöket!!!!
    med hjälp av lite pergotime också.
    men fick missfall.

nu ska jag testa och se om knepet funkar igen, eller om det bara var slumpen! haha.

ja just ja, när jag ringde BM för inskrivning så säger hon;"ja, det var nog för att ni släppte tanken"..
    som många andra skrivit här.. vad är det med barnmorskor och denna jävla tro på tankekraft?

• Primrose

Jag läste i Svenskan i dag om en kvinna som fick barn när hon var 42 resp 45 år - hon sa att hon inte visste om att det var svårt att bli gravid i hennes ålder och att eftersom hon inte tänkte på sin ålder så var det kanske därför hon blev gravid. Så tänk inte på din ålder och/eller låtsas att du är 25 - då blir du nog gravid!Flört

• Love4cats

Ett bra antistresstips. Backa tiden. Perfekt. Jag är 18 på nytt . Värsta tipset; Man ska inte vänta för länge. Hur förutsätter alla att man gör det bara för att man väntar på barn, inte tillverkningen. Jaja ett tillägg.

*Allt har sin tid *
  • Pimpinellan

primrose: jamen så enkelt det blev då helt plötsligt! Bara förtränga att jag är 40 och inbilla mig att jag är,ska vi säga 22 igen. Du och jag cats!

• Love4cats
    Svar på #487
    Perfekt Pim Tankekraften ska vi inte underskatta .
    Om vi TÄNKER så blir vi 22 .
    Men vad gäller sen att bli gravid så kom ihåg "Tänk inte på det!"

Repeterar för eventuella nykomlingar:
    Nu är vi 22 igen MEN vi ska INTE tänka på att bli gravid - så blir vi det VIPS! .

En enkel vardagsövning.
    *Allt har sin tid *
  • Pimpinellan

"Jag är 22 och jag tänker aldrig mer tänka på att bli gravid,jag är 22 och tänker aldrig mer tänka på att bli gravid"
    Nja,hörru,än funkar det inte! Jag tänker fortfarande!

• jarovean

Har precis opererat bort en cysta på äggledaren. Dr tror att den kanske kan vara en orsak till misslyckade IVF.

Var tvungen att åka in efter op för jag kunde inte kissa.

Dr som undersökte mig kom med det utslitna påståendet "om du slappnar av o inte tänker på det så kommer du bli gravid" SUCK!!

Frågade henne då varför jag behövt gå igenom denna onödiga operation då??

Inget svar.....

Svar på tråden Så här blir du med barn!!!