• maugu

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Duntoffla skrev 2008-03-24 07:30:05 följande:
    Brrr! låter kallt! Visst bodde du i ÖSD? Och utomlands va? Var är du nu?
    I sverige, i norr...Jag kommer hålla mig hemma i Sverige under denna vår..ev. en avstickare någon vecka hem till Wien..Där är det omvänt-de hade PLUS 21 för ca en vecka sedan..det är ju bara en skillnad på ca 40grader
  • maugu
    lillronya skrev 2008-03-24 07:36:54 följande:
    Ja du är välkommen in i trötthetens dimma.Jag har ju båda de små i vår säng. Så vaknar en, vaknar båda. Om man inte är snabb och smiter upp med den som vaknar. Idag var jag inte så snabb kl 5,15, med en unge hängande i tutten dessutom.
    Ursäkta, men jag skrattar högt över synen med en mamma med bebis hängandes i tutten och en på rymmen...men inte så kul för mamman kanske

Tack för att du berättar!
  • maugu
    Helle skrev 2008-03-24 07:38:04 följande:
    Maugu: 25 minus ... huuu.. och jag som tyckte det räckte med 8 här igår. Jag gick inte ut men sonen var ute med farfar redan kl nio och åkte traktor. Gäller att passa på när favoritsysselsättningen erbjuds.
    Ja, minus 25 är inte kul..Minns en jul när vi haft en köldknäpp i 3 veckor, dvs mellan 30-40 minus..vi var alla så less på att vara inne..en morogn öppnade jag dörren och tyckte jag kunde andas utan att näsborrarna klibbade fast så jag klädde på ungarna och kastade ut dem..det tog 5 minuter sedan var tjejerna inne igen..och då kollade jag temperaturen-minus 22 och jag tyckte det var ok när jag stack ut huvudet utanför dörren.Stackars barn...
  • maugu
    lillronya skrev 2008-03-24 07:39:11 följande:
    Maugu: Vad fin din lille är idag!!
    Tack!
  • maugu
    jompa skrev 2008-03-24 07:44:27 följande:
    Så är, frukosten avklarad.Fina barn i BT som vanligt.Maugu: 25minus, brrrr inte nu när man vill ha vår.
    Precis...det är faktiskt slutet på mars..men som jag förstår det så är det ju kallt i södra Sverige oxå..inga blommor uppe ännu..
  • maugu
    jompa skrev 2008-03-24 08:01:48 följande:
    Är så sugen på en sån här till lilltjejen.
    Fin-KÖÖÖÖÖPPP!
    Jag gilar verkligen KIK kID..
  • maugu
    jompa skrev 2008-03-24 07:52:02 följande:
    Men ge ut en bok vet ja
    Ja, skulle säkert bli en bestseller-NOT
  • maugu
    Duntoffla skrev 2008-03-24 08:08:06 följande:
     Du kanske tom skulle vinna Pulitzer-priset  
    Tack Duntoffla får ditt supporterstod..Jag lovad att dedicera den till Duntoffla som sparkad e igång min nya skrivarkarriär Blandade småhopp och ditt och datt i Danska shoppoholic tråden
  • maugu

PS!Kan du läsa igenom manuskriptet?En hel del stavningsproblematik hos författaren

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9