Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

jompa skrev 2008-03-09 22:26:08 följande:
    Du förresten har du några Katvig tröjor i samma stl men där en är från hösten och en från nu i vår? Vill veta om vårens är större så jag inte köper helt fel stl till sonen.
    Jag har inga ränder i samma strl än, det borde ligga en i brevlåan imorgon. Jag jämför de ränder med höstens midiappel och då var äpplena en dryg cm längre i ärmarna och på längden i samma strl!
  • isold2003
    annikandy skrev 2008-03-09 22:33:26 följande:
    ingen som vet?
    Som jag svarade förra gången så går det bra att betala med kort. Frakten får man inte reda på förrän efteråt, på mailet man får när paketet är skickat.
  • isold2003
    Buttelina skrev 2008-03-09 22:37:19 följande:
    titta: förra sommaren hade han en sommarsuit i strl 62!! och nu beställer man 86 . VAR är min lilla bebis?
    Tjollabolla skrev 2008-03-09 22:39:46 följande:
    Tror minsann detta var mitt första danska inköp dessutom!

Men åh såna sötnosar!!

jompa skrev 2008-03-09 22:37:52 följande:
    Isold: Visst hade du köpt huvtröjan från Katvig? Vilken stl tog du till lillkillen?
    Ja, jag tog 104. Den är lite lång i ärmarna, jag får vika upp ett varv. Hade nog kunnat ta 98 i den tror jag. Så här sitter den

• isold2003
    annikandy skrev 2008-03-09 22:44:31 följande:
    förlåt såg inte att ni redan skrivit om d.  ni skriver som tokar juh Okej men hur blir det med frakten då? får man betala in 2 gånger då?
    Man får acceptera max frakt (187 dk) men de drar bara den korrekta summan.
  • isold2003
    Angelinah skrev 2008-03-09 22:48:20 följande:
    Nä... nu blev jag redigt trött *gääääsp*Hoppa på nu tjejer så syns vi i morrn igen..Natti natti på er..
    jompa skrev 2008-03-09 22:49:17 följande:
    Jag säger oxå natti, syns i morgon igen.
    Godnatt! Jag behöver också hoppa i säng. Har glömt bort hur det är att jobba dag ju, det var tre veckor sen!
  • isold2003
    Fantastiska Skatt skrev 2008-03-09 22:56:47 följande:
    Inte fått en enda minut här ju för citronen... Funderar på en auktion på T , vikt ca 11Kg lite rund om maggen så lär gå som skrymmande. Hur många frimärken tror ni behövs?? Isold----Turkos/gröna tröjan din charmkille har på sig, tycker du den är stor på? Klämde på den igår men tyckte den såg liten ut i stl...Kanske upplevs annorlunda när den kommer på?!?
    Jag tycker att den är lite större än den vanliga långärmade randiga i samma strl (också vårens randig alltså). Lillkillen har haft 98 på randiga fram till nu men ärmarna börjar bli för korta så 104 är ännu en aning stort på vanliga tröjorna också.
  • isold2003
    Tjollabolla skrev 2008-03-09 22:55:10 följande:
    Äh va klena ni är, ska ni redan hoppa i säng? Ja började kolla på gamla foton och blev nostalgisk. Var tog min bebis vägen? Har han han lyckats förvandlats till en gående ettåring som kastar allt han kommer över i toastolen???
    Fantastiska Skatt skrev 2008-03-09 23:00:24 följande:
    HAHA så han är likadan?? Visst är det underbart Härom morgonen vaknade jag av att det plumsade och lät i toastolen då hade bustrollet smugit ur vår säng och roade sig med att kasta saker i den Han har ALLTID väckt en om han vaknat och ligger brevid en men inte då inte ....
    Nämen vilka bustroll! Roligt att läsa om, inte lika kul irl Lillkillen har slängt enstaka saker i toan men ffa gillar han att klättra i själv och plaska med fötterna.. Blä! Och det har inte bara hänt en gång heller
  • isold2003
    Fantastiska Skatt skrev 2008-03-09 23:09:15 följande:
    Hua han har inte kommit på att man kan klättra i och plaska än som tur är, jag bävar för den dagen ...Fast värst är tvättmaskinen - när jag skulle starta igår låg där ett kastrullock, en nässpray, en kamera och ett halvätet pkt russin Tjolla---samma här man måste kolla gradantalet NOOOOGA innan man startar , hemska tanke, fina molosar ....Kollar tv samtidigt därför jag inte är så snabb
    Hahaha! Värsta samlaren

Nej nu är det godnatt! Shoppa väl!
  • isold2003

God kväll! Idag har det varit kompiskalas med middag och massa bus, kul! Stora killen kom inte i säng förrän nio, han kommer inte bli lättväckt imorgon..

Idag kom det iaf fina fina randiga Katvig tröjor, tack Angelinah! Och så blå velourbyxorna från Eleraff, de fanns i rätt strl! Superfin färg på dem!

Buttelina skrev 2008-03-10 22:27:21 följande:
    det är den laid-back ställningen jag är rädd för att barnen få spel på Tyvärr... vad tycker ni och phil&teds vagn då? är det synd om barnet som sitter bak eller?
    Måste hoppa in genast ju, diskuterar ni vagnar utan mig? P&T är en jättebra syskonvagn förutom den korta perioden när den lilla är för stor för liggdelen och för liten för syskonsitsen. För två sittande barn är den toppen! Mina killar gillar att sitta baktill båda två, inga som helst problem. De ser jättebra därifrån också.
  • isold2003
    Buttelina skrev 2008-03-10 22:41:36 följande:
    åhh, har du en sån? är supersugen, men TÄNK o´m isabel vägrar att sitta i den en sån är jag villig att lägga pengar på! åker din stora fortfarande vagn? då är det ju lång användningstid för min del..

Här är den sista av våra fyra p&t vagnar.. Här är stora killen 3½ och lillkillen precis ett år. Båda sitter jättebra. Min stora kille älskar att åka vagn och sitter fortfarande ganska bra i P&T, nu börjar hans ben bli lite för långa och han får sitta med böjda knän, han bryr sig inte men jag tycker det ser lite obekvämt ut. Vi sålde den här vagnen precis innan han fyllde 4 år.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9