• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Moa38

bee, är den mycket smal för en kille på två år???
    Såg en idag på nära håll och tycker den är väldigt smal, men ack så snygg den är

• Kajsan
    Moa38 skrev 2008-05-27 19:25:43 följande:
    bee, är den mycket smal för en kille på två år???Såg en idag på nära håll och tycker den är väldigt smal, men ack så snygg den är
    Ja jag tycker det.
    Min dotter på 2.5 får plats, men hon sitter liksom ihopklämd med armarna.Jag ska ta kort direkt!
  • madebyinferno
    titti76 skrev 2008-05-27 14:25:14 följande:
    måste fråga er, tycker ni att era vagnar (Cameleon) drar snett? Tycker att min drar jättemycket så att jag är tvungen "hålla emot" med högerhanden.
    Min drog snett från början men fick då rådet att kraftigt trycka på pinnen mellan framhjulen och det hjälpte faktiskt... annars så blir det väl till att reklamera, eller??
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • madebyinferno
    Emmsan skrev 2008-05-27 15:01:11 följande:
    tuuuusen tack.. ser ut som en rymd vagn o då antar jag att luftinsläppet på sommarsufletten oxå är i uv skydd?=)
    Japp

Kuvös säger maken men tycker UV-skyddet är mer okej än regnskyddet iaf
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • Kajsan

Så!

Nu har jag fotat dottern (2.5 år, 96 cm lång) i Bee, UJ och Cam, så man kan jämföra.
    Hon ser förvuxen ut i Been och kan inte röra sig.
    Om ni undrar vad hon har på sig så är det INTE jag som klätt henne, det har hon gjort själv.
    Det är en grön solskyddsdräkt som är utochin utanpå kläderna

• titti76
    martina78 skrev 2008-05-27 19:41:09 följande:
    Min drog snett från början men fick då rådet att kraftigt trycka på pinnen mellan framhjulen och det hjälpte faktiskt... annars så blir det väl till att reklamera, eller??
    Hur då trycka? Rakt ner eller?

Väntar faktiskt på ett nytt chassi, är nåt fel vid ena hjulet på detta. Det kanske är därför det drar, iofs är det vänstra hjulet som bråkar och den drar åt höger.
    - nöjd med två? -
  • madebyinferno
    titti76 skrev 2008-05-27 20:05:14 följande:
    Hur då trycka? Rakt ner eller?Väntar faktiskt på ett nytt chassi, är nåt fel vid ena hjulet på detta. Det kanske är därför det drar, iofs är det vänstra hjulet som bråkar och den drar åt höger.
    Tog bort hjulen och ställde mig (lätt person på knappt 50kg ) på pinnen, då drog den mindre men sen satte jag foten och tryckte till med hjulen på också (inte hela kroppstyngden då alltså) och då verkade det fungera, märker inte att den drar nu iaf

Väntar också på ett nytt chassi men det verkar dröja....
  • oOrosamarängerOo
    fröken ida skrev 2008-05-27 19:02:32 följande:
    Jag hittade dem precis, men tack så mycket ändå. Ska mejla och fråga om de har/kan ta in camel. Är du nöjd med din?
    Jadå, tycker den är jättebra,slimmar sig över vagnen så blåser inte av så lätt som andra filtar. Är svalkande när det är varmt och värmer när det är kyligare. Är vindtät men andas o släpper igenom luft
  • titti76
    martina78 skrev 2008-05-27 20:14:22 följande:
    Tog bort hjulen och ställde mig (lätt person på knappt 50kg) på pinnen, då drog den mindre men sen satte jag foten och tryckte till med hjulen på också (inte hela kroppstyngden då alltså) och då verkade det fungera, märker inte att den drar nu iaf Väntar också på ett nytt chassi men det verkar dröja....
    aha, kan ju testa med detta som ändå ska bytas ut.

Varför ska du få nytt chassi? Tycker att det har varit många reklamationer på chassin nu, alla försäljare säger att det knappt är några reklamationer på BB.
    - nöjd med två? -
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13