• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • thj
    Airy fairy skrev 2008-03-16 14:08:31 följande:
    Hej!Har fragat fragor nagra ganger tidigare om bugaboo i denna traden och alltid fatt sa bra hjalp av er tjejer!Om ni inte har nagot emot det har jag nu en fraga till......Jag har kopt adaptrar till Maxi-cosi cabriofix till vagnen. Maste man ta av bugaboo adaptrarna varje gang innan man satter bilstolen i isofix basen eller gar det att lata adaptrarna sitta kvar?Vi forsokte lamna dom pa sa att de satt fast i barnstolen men vi lyckades inte trycka stolen i basen da......
    Tror att du måste ta bort dem innan du fäster stolen i basen

kramizz
    Bellahhh skrev 2008-03-16 13:59:34 följande:
    Hahaha men till en unge ? Moahhahahakom nu med kreativa förklaringar som jag vidarebef. till Noahs far hahaha
    Klart du ska ha en bee den är liten smidig tar ingen plats i bilen ett måste för oss mammor
    Kramizz
  • Airy fairy

Tack thj!

Da behover vi inte fortsatta att forsoka krangla ner stolen med dom pa

Ar det mijligt att fasta dom i chassit forst och satta barnstolen pa adaptrarna pa det viset kanske?
    Forsoker bara forsta hur man far dit adaptrarna under barnstolen nar bebisen ligger i och man ar sjalv.....

• thj
    Airy fairy skrev 2008-03-16 14:30:12 följande:
    Tack thj!Da behover vi inte fortsatta att forsoka krangla ner stolen med dom pa Ar det mijligt att fasta dom i chassit forst och satta barnstolen pa adaptrarna pa det viset kanske? Forsoker bara forsta hur man far dit adaptrarna under barnstolen nar bebisen ligger i och man ar sjalv.....
    Jag satte alltid dit adaptern på chassit först sen bilstolen

Kramizz
  • Airy fairy

Tack!

Da vet vi hur vi ska gjora

Kram

thj skrev 2008-03-16 14:43:06 följande:
    Jag satte alltid dit adaptern på chassit först sen bilstolenKramizz
  • thj
    Airy fairy skrev 2008-03-16 14:46:12 följande:
    Tack! Da vet vi hur vi ska gjora Kram
    Det var inget
    fortsatt in söndag
    Kramizz
  • Milliemolly
    thj skrev 2008-03-16 13:34:42 följande:
    Ska du sälja din pärlaKram
    jag tror du får 7500 kr minst!
  • modestyclara
    Unna skrev 2008-03-16 12:20:09 följande:
    Kollar lite på babytrader, och jag har hört att de har fraktfritt och 50 euron rabatt till nya kunder. Men när jag kollar shippingcosts så är det antingen 33,25 eller 41,90 beroende på vilket bolag man väljer, och jag ser ingenstans att det finns en nykyndsrabatt...Någon som vet?Någon som handlat där och är nöjda? (eller på annan webbutik) Känns så mycket lättare att gå in i en butik i stan. Om problem uppstår, reklamationer osv...
    Du får ett mail med rabattkoden när du registrerat dig som kund. Frakten är gratis på bugaboo. Tror det står någonstans på deras sida...
  • Phili a

Hej alla fantaster...

Jag undrar när är det ok att byta från liggdelen till sittdelen. Min son är 4 månader och visst sover han bra i liggdelen, men när han är vaken vill han ju absolut inte ligga ner utan komma upp. Jag pallar upp med kuddar och filtar idag. Så när är deras lilla små kroppar starka nog ca för att ligg/sitta i sittdelen??

Tack för svar...

• Fröken Småland
    modestyclara skrev 2008-03-16 16:37:36 följande:
    Du får ett mail med rabattkoden när du registrerat dig som kund. Frakten är gratis på bugaboo. Tror det står någonstans på deras sida...
    Stämmer. Men det är alltså bara för stora köp. Tror att gränsen går vid 600 euro.
    Phili a skrev 2008-03-16 16:44:58 följande:
    Hej alla fantaster...Jag undrar när är det ok att byta från liggdelen till sittdelen. Min son är 4 månader och visst sover han bra i liggdelen, men när han är vaken vill han ju absolut inte ligga ner utan komma upp. Jag pallar upp med kuddar och filtar idag. Så när är deras lilla små kroppar starka nog ca för att ligg/sitta i sittdelen??Tack för svar...
    Det kan du avgöra bäst själv men det låter som att han skulle trivas bättre i sittdelen (där de för övrigt ligger jättefint). De flesta verkar byta vid 4-6 månader.
  • 1juni

Hej

Tänkte höra o ngn av er kan rekommendera vad man kan ha för skötväska till bugaboo cameleon.
    Har ingen aning om vilken väska som sitter bra på denna vagn

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13