• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Andrea
    Stargirl skrev 2008-03-15 17:10:57 följande:
    *fniss*Det finns inget lock att ha på sittdelen. Åkpåsen är lixom locket man har på barnet....eller hur man ska säga.Extraklädseln är alltså toppklädseln som vi kallar den i "folkmun" så heter den ju inte officiellt.Du får ta loss liggdelstyget och sedan spänna på sittdelstyget. Det ska vara tight då det är "spänningen" av sittdelens tyg som formar själva sittytan. När du ska fästa öljetterna i "pinnarna" så lägg ramen på högkant och pressa mer med ena knät medan man sätter på sittdelstyget. Det ska vara tight så man får dra ordentligt. Inte svårt när man ver hur man gör.
     Hehe ja men så långt har jag fattat, men när åkpåsen ska på då? Sätter man först på hela klädseln och sen på med åkpåsen? Det ser ju konstigt ut då...
  • MiAmor
    Andrea skrev 2008-03-15 18:00:28 följande:
     Hehe ja men så långt har jag fattat, men när åkpåsen ska på då? Sätter man först på hela klädseln och sen på med åkpåsen? Det ser ju konstigt ut då...
    en del brukar ta av sittdelstyget (alltså det som är i samma färg som sufletten) och ha åkpåsen direkt på sittdelen. kan bli tajt annars..
    mamma till världens vackraste Emilia Sunshine
  • Stargirl

Såhär. Tycker du att det ser konstigt ut?

Men först under åkpåsen så är det en liten ficka den ska träs på på sittdelens platta (som barnet sitter på) och sedan över ryggstödet. Dra ut selen igenom hålen och ta på sufletten.
    Nu är hon 1 år vår lilla gumma
  • Stargirl
    Menar du att man sätter på först sittdelens tyg + topptyget (på sittdelen) och sedan åkpåsen? Jag har aldrig topptyget på sittdelen under åkpåsen. Den har jag bara på sommaren då åkpåsen inte är på.
    Nu är hon 1 år vår lilla gumma
  • Diana och Thea
    Mamma2001 skrev 2008-03-15 19:14:43 följande:
    har dom tagit bort vagnarna nu på www.barnvagnspalatset.se/ eller är det jag som ser tokigt?
    Ja dom skulle lägga ner sidan (läs ngn sida bakåt)
  • modestyclara
    Unna skrev 2008-03-15 15:03:12 följande:
    Kul att höra!! Men någon liten nackdel måste väl finnas... Vilken färg har du?Min pojkvän vill ha grön, men jag tror vi blir less på den, tänker att svart är mer praktiskt...
    Jag har både en gecko och en cam. Älskar båda. Köp en svart gecko och hotta upp den med cam-toppar (suffletten funkar inte men topptyget går utmärkt). Jag har en röd gecko men ska snart styla om den till svart med rosa topp mha THJ

Nackdelar med gecko är:
    Inga punkteringsfria hjul (men det går att köpa till)
    Inget bärhandtag
    =Ingen störtbåge vilket innebär att man måste ha sele längre
    Mindre varukorg
    Färre tillbehör -vilket också kan vara en fördel
    Lägre i ryggdelen så barnet växer in i suffletten tidigare

Fördelar är:
    skönare handtag
    smidigare
    snyggare
    man får ta av suffletten när barnet blivit långt och då är den ju bara sååå snygg
  • modestyclara
    Unna skrev 2008-03-15 16:18:01 följande:
    Ååh tackar! Men nu har de stängt... Lite tur i oturen ändå, för nu har vi börjat fundera på Cameleon, att det kanske är värt att lägga lite mer... Men nu får vi ta och fundera och kanske ringa Babyproffsen i Kristianstad på måndag och kolla läget där!TACK igen!!
    Om ni köper cam från babytrader så blir det nästan som en gecko till ord. pris i sverige...
  • Kajsan
    Lille Mammsen skrev 2008-03-16 01:24:03 följande:
    Vart finner jag BILLIGAST div tillbehör som tex mugghållare & skötväskhållare mm
    Det är samma pris överallt i sverige.
    Utomlands kan det vara billigare ( ex Babytrader) men då får du betala frakt och det blir samma pris i slutändan.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13