• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Lantani

Är eventuellt lite smått intresserad av bugaboo. Får barn om nu allt går som det ska i början av november och bor nere i skåne. Sambon tittade runt i trådar på flachback, där han hittade under barn och familj att det även var en hel del killar som var väldigt nöjda med vagnen också, därför blev han nog också lite intresserad tror jag.

Jag vill veta allt, om fjädring, vad det ligger på i pris ungefär, vilket tillbehör man bör ha, vilket bilbarnstol finns det adapter till, hur är den att köra i snö, vad den väger osv.

Skriva gärna allt vad ni tycker.

• Fröken Småland
    Lantani skrev 2008-03-16 09:00:49 följande:
    Är eventuellt lite smått intresserad av bugaboo. Får barn om nu allt går som det ska i början av november och bor nere i skåne. Sambon tittade runt i trådar på flachback, där han hittade under barn och familj att det även var en hel del killar som var väldigt nöjda med vagnen också, därför blev han nog också lite intresserad tror jag.Jag vill veta allt, om fjädring, vad det ligger på i pris ungefär, vilket tillbehör man bör ha, vilket bilbarnstol finns det adapter till, hur är den att köra i snö, vad den väger osv.Skriva gärna allt vad ni tycker.
    Vilken tur att vi har förberett svar på alla dina frågor!

I TS finns adressen till en blogg där du hittar massor av info. Har du fler frågor får du självklart komma tillbaka och ställa dem här i tråden. Klart du skall ha en Bugaboo!
  • TjorveniSkåne

Läs FAQ (länk i trådstart) och återkom!

• Lantani

Nu har jag läst igenom FAQ och förstår lite mer.

Dock undrar jag hur den är att köra på grusvägar, i skogen och i snö. Vet ju att det finns snöhjul, men hur fuknkar det utan dem i snö? Har ju för det mesta inte så mycket snö här i skåne.

• Senap
    Lantani skrev 2008-03-16 09:19:20 följande:
    Nu har jag läst igenom FAQ och förstår lite mer.Dock undrar jag hur den är att köra på grusvägar, i skogen och i snö. Vet ju att det finns snöhjul, men hur fuknkar det utan dem i snö? Har ju för det mesta inte så mycket snö här i skåne.
    Det går utmärkt. Du kan även vända på vagnen och köra med de stora först om det skulle vara oplogat.
    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • Corpset

Stora hjulen framåt och de små låsta, är ett hett tips. Då kan man köra även i snömodd/slask, även om det är rejält jobbigt om man är vek som mig.

• mamma på vift
    Lantani skrev 2008-03-16 09:19:20 följande:
    Nu har jag läst igenom FAQ och förstår lite mer.Dock undrar jag hur den är att köra på grusvägar, i skogen och i snö. Vet ju att det finns snöhjul, men hur fuknkar det utan dem i snö? Har ju för det mesta inte så mycket snö här i skåne.
    Att köra på grusvägar och i skogen tycker jag går utmärkt utan snö/terränghjulen men ser jag att det ligger blötsnö på marken så sätter jag på snö/terränghjulen. Det funkar säkert att vända handtaget o köra med de stora hjulen fram men tycker att det är bökigt så det är lättare att bara byta hjul
    Mamma till busungen Jacob + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • mamma på vift
    Lantani skrev 2008-03-16 10:38:43 följande:
    små stenar och sånt fasnar inte vid de små hjuen på grusvägar?
    har aldrig hänt mig än i alla fall
    Mamma till busungen Jacob + grodan Max född 16/8 v.30+6
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13