• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Mamisita

Frågar igen...

Någon som har ståbräda och kan/vill svara på några frågor:
    - Måste man ha styret väldigt högt för att få plats med barnet?
    - Hur är det att ha brädan vid snö?

Är det smidigt med ståbrädan(även vintertid)eller är det bättre med en syskonvagn trots att det äldre barnet troligtvis inte kommer att använda vagn så länge till?

• Stargirl
    Mamisita skrev 2008-05-04 14:08:11 följande:
    Frågar igen...Någon som har ståbräda och kan/vill svara på några frågor:- Måste man ha styret väldigt högt för att få plats med barnet?- Hur är det att ha brädan vid snö?Är det smidigt med ståbrädan(även vintertid)eller är det bättre med en syskonvagn trots att det äldre barnet troligtvis inte kommer att använda vagn så länge till?
    Jag hade handtaget rätt högt men inte på högsta läget för att få plats.
    Att köra vagn på vintern med ståbräda är aldrig kul men har funkat för oss de dagarna de behlvdes.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Mamisita

Så om du var kort och bodde i norrland med massor av snö tror du då du skulle överväga syskonvagn?

• Mountains

Stargirl! Såg i bildtråden din snygga skötväska! Jag har en likadan men tyvärr har jag inte fått min bugga ännu. Det var kul att se hur den ser ut på vagnen och hur snyggt det var mot det bruna. Jag har beställt brun bas och off white topp.

• Stargirl
    Mamisita skrev 2008-05-04 14:13:37 följande:
    Så om du var kort och bodde i norrland med massor av snö tror du då du skulle överväga syskonvagn?
    Jag skulle testa utan först. Men om det inte funkade skulle jag köpa ngn billig på Blocket så länge och satsa på två bra singel vagnar. Vi la ner en förmögenhet på en syskonvagn som användes kanske 15 ggr.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Mountains skrev 2008-05-04 14:15:09 följande:
    Stargirl! Såg i bildtråden din snygga skötväska! Jag har en likadan men tyvärr har jag inte fått min bugga ännu. Det var kul att se hur den ser ut på vagnen och hur snyggt det var mot det bruna. Jag har beställt brun bas och off white topp.
    Det blir säkert toppensnyggt.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Mamisita

Stargirl: tack för svaret Ja risken finns ju att man sitter där med en vagn man inte använder...

• leson76
    Mamisita skrev 2008-05-04 14:21:28 följande:
    Stargirl: tack för svaret Ja risken finns ju att man sitter där med en vagn man inte använder...
    Jag hade en syskonvagn som jag anväde typ fem gånger MEN det är för att lilleman går på dagis. Vi har nära till dagis så han kan stå på ståbrädan och på helger har gybben och jag barna i varsin vagn. Hade jag haft dem hemma båda och var själv om helgerna hade jag köpt en syskonvagn, en Babytravels syskonjogger.
  • oOrosamarängerOo
    Stargirl skrev 2008-05-04 13:57:56 följande:
    Köpte från Babyshop. Orkade inte leta *s*
    Ja, Ibland går bekvämligheten före
    Mamisita skrev 2008-05-04 14:13:37 följande:
    Är lite beroende på ålder mellan barnen och vilka sträckor det gäller du kommer röra dig o hur ofta. Köpte en splitter ny dubbeluj mellan när syskon nr2 skulle komma och användes pinsamt lite, stod mest och tog plats i vår hall.
  • Mamisita

Leson76 & SooJuicy: Tack för svaren

Om allt går som vi vill och hoppas så är det älsta barnet kring 2,5 år(här drömms det och planeras lååångt i förtid ) Det här med barnvagn, ståbräda/syskonvagn kom på tal och jag vet inte riktigt hur länge man använder vagn och om det ens skulle vara nödvändigt?

Kommer isf nog gå ganska mycket och det skulle vara i vintertid (norrland), det är mer om hur villigt barnet är att stå på brädan...dottern har stor vilja och blir som en mask när hon inte vill + att hon gärna springer iväg. I dagsläge är jag jätteglad att vi har med oss vagn ut även om hon går mycket för för det är så jobbigt när hon blir på detta vis och lätt att sätta henne i vagnen då.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13