• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • AnniPanni
    Caeruleus skrev 2008-05-06 09:43:38 följande:
    mollan nu skrev 2008-05-06 09:40:05 följande:
    Absolut går det att göra så...men jag är lite fånig och tycker inte riktigt om när det "dinglar och har sig" .
    Jag har en reflex med självhäfftande tejp som jag klistrat fast på baksidan av sufletten på min UJ liggdel. Satte dit den i höstas o den sitter fortfarande fast som bara den (har tom överlevt två tvättar )
    Tror att jag köpte min på typ babyland. Nu är den iof i form av en prinsesskrona men sitter fast det gör den
  • AnniPanni

Nä nu vill inte Emmisen ligga ner i liggdelen längre ...

Så hur gör man det mysigt för en 3,5 månaders i sittdelen??
    Åkpåse blir ju på tok för varmt här i sthlm nu o jag vill ändå kunna göra det mer "ombonat" än bara sätta henne rakt upp o ner.Har ett mindre fårskinn i liggdelen men vette tusan om det passar i sittdelen. Vill ju gärna kunna skydda henne i från solen också. Några bra tips?

• Lille Mammsen
    AnniPanni skrev 2008-05-06 10:26:41 följande:
    Jag har en reflex med självhäfftande tejp som jag klistrat fast på baksidan av sufletten på min UJ liggdel. Satte dit den i höstas o den sitter fortfarande fast som bara den (har tom överlevt två tvättar )Tror att jag köpte min på typ babyland. Nu är den iof i form av en prinsesskrona men sitter fast det gör den
    Fast det sitter ju fast & kan förstöra klädseln!
  • Senap

JA! Det kommer. Antagligen till sommaren eller strax efter.

SooJuicy skrev 2008-05-06 10:26:26 följande:
    Rosa bee ska väl komma till Sverige vill jag minnas att en av experterna skrivit?
    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • AnniPanni
    Lille Mammsen skrev 2008-05-06 10:31:14 följande:
    Fast det sitter ju fast & kan förstöra klädseln!
    nä förstöra klädseln tror jag inte att den gör. Har haft samma reflex (köpte en gäng till mina prinsesstokiga tjejer) på olika jackor o väskor o det har gått utmärkt att ta bort de när man väl vill det sen. Inga limrester eller så. På canvas tyg skulle jag absolut sätta dit en igen, lite tveksamt till att det funkar på fleecen dock..
  • Trojka

Då hoppas jag såklart att Ni som säger att rosa Bee ska komma har rätt! Inboxade THJ om det igår men har inte fått nå svar än.

Nu har jag hängt här inne för lite känner jag, men microfleece-filtarna (Bugaboos egna), går dom att få tag på i Sverige med?

• AnniPanni
    Trojka skrev 2008-05-06 10:45:03 följande:
    Då hoppas jag såklart att Ni som säger att rosa Bee ska komma har rätt! Inboxade THJ om det igår men har inte fått nå svar än.Nu har jag hängt här inne för lite känner jag, men microfleece-filtarna (Bugaboos egna), går dom att få tag på i Sverige med?
    Tror att vi kom fram tilll i går (några sidor bak) att mikrofleecefiltarna inte finns i sverige o inte rosa sommarsufletten heller ....
  • Trojka
    AnniPanni skrev 2008-05-06 10:46:54 följande:
    Tror att vi kom fram tilll i går (några sidor bak) att mikrofleecefiltarna inte finns i sverige o inte rosa sommarsufletten heller ....
    Men gud vilket tråkigt land vi bor i! -tjurar-
  • Unna

Tack vare diskussionen nu har jag tagit tag i att fixa reflexer til Camen. Köpte två reflexband med kardborre på Ica Maxi för några dagar sedan, de är till för att ha runt armar eller ben när man joggar. Kostade 29 kr tror jag.
    Jag har klippt dem i tre delar och ska sy på lite extra kardborre så får man sex reflexer som passar runt chassit. Tänkte sätta på handtagets sidor, och sedan på hjulaxlarna fram och bak, kanske är lite väl långt ner, men vill att det ska finnas reflexer på alla sidor.

Gillar inte heller reflexer som hänger och dinglar, men ur säkerhetssynpunkt är de bäst. När de rör sig uppfattas de lättare av bilisterna. Kommer nog ha någon sådan i skötväskan att sätta på bara vid de tillfällen man rör sig ute sent.

• Caeruleus
    Unna skrev 2008-05-06 10:55:19 följande:
    Tack vare diskussionen nu har jag tagit tag i att fixa reflexer til Camen. Köpte två reflexband med kardborre på Ica Maxi för några dagar sedan, de är till för att ha runt armar eller ben när man joggar. Kostade 29 kr tror jag.Jag har klippt dem i tre delar och ska sy på lite extra kardborre så får man sex reflexer som passar runt chassit. Tänkte sätta på handtagets sidor, och sedan på hjulaxlarna fram och bak, kanske är lite väl långt ner, men vill att det ska finnas reflexer på alla sidor.Gillar inte heller reflexer som hänger och dinglar, men ur säkerhetssynpunkt är de bäst. När de rör sig uppfattas de lättare av bilisterna. Kommer nog ha någon sådan i skötväskan att sätta på bara vid de tillfällen man rör sig ute sent.
    Det där var en riktigt bra idé...den rippar jag, ok
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13