• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Mary Cherry

Ang. reklamation så gäller konsumentköplagen i Sverige, i Holland är det deras lagar som gäller.

Jag provdrog handtaget på mitt chassi idag och det gled lite grann, hade jag inte tagit i hade jag inte märkt det. Ska jag reklamera det nu eller vänta tills (om) det blir värre? Hur hade ni gjort? Det verkar ju som man får vänta lite på sitt nya chassi så det kanske är lika bra att göra det på en gång.

• Stargirl
    Angelinah skrev 2008-05-08 12:10:13 följande:
    Då borde alltså jag som reklamerat tre chassin kunna häva mitt köp? Nu har jag väntat 3 veckor snart på chassi nr 4:a och jag börjar lessna rejält känner jag..
    Men det är en nyans vad som är oskälig tid. Sen så spelar det roll ifall varan är obrukbar eller ej. Det är den ju inte då handtaget glider  lite på ena sidan.

Vi väntade 6 månader på en ny klädsel till en soffa. Kontaktade ARN och de i sin tur kontaktade möbelbutiken. Möbelbutikens svar var att de inte kunde få fram den aktuella varan snabbare än 6 månader och då var det skälig tid. Vi kunde alltså inte använda soffan då klädseln krympt massa under en vanlig tvätt som angivits på tyget.

Så om Bugaboo säger att de jobbar det snabbaste de kan så är det inte oskälig tid att vänta ett par veckor. Tyvärr.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-05-08 12:12:26 följande:
    Varför gör man såhär?www.blocket.se/vi/16016799.htm mina annonse)
    Sådär var en annons jag hade koll på på Tradera. Dagen innan auktionen på Tradera gick ut så kom den ut på Blocket. När jag kollade närmare på den på Tradera såg jag att samma person trissat upp priset men inte fått några tillfredställande bud och tillslut "såldes" den för 5000 kr på Tradera (till den fina säljaren som själv trissat budgivningen) medan vagnen på Blocket också såldes för mer. Trist!
    Älskade Noel
  • Fru Indosaurie
    Stargirl skrev 2008-05-08 12:48:32 följande:
    Men det är en nyans vad som är oskälig tid. Sen så spelar det roll ifall varan är obrukbar eller ej. Det är den ju inte då handtaget glider  lite på ena sidan.Vi väntade 6 månader på en ny klädsel till en soffa. Kontaktade ARN och de i sin tur kontaktade möbelbutiken. Möbelbutikens svar var att de inte kunde få fram den aktuella varan snabbare än 6 månader och då var det skälig tid. Vi kunde alltså inte använda soffan då klädseln krympt massa under en vanlig tvätt som angivits på tyget.Så om Bugaboo säger att de jobbar det snabbaste de kan så är det inte oskälig tid att vänta ett par veckor. Tyvärr.
    verkar vara lite olika där, jag hade datorn på service i 6 veckor och det tyckte arn inte var skälig tid.. Fundersam alltså dom stod på min sida där.
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Duntoffla
    Milliemolly skrev 2008-05-08 12:37:12 följande:
    sandsvartblå rödinte så superskojiga........men nu läste jag här i tråden att någon ville beställa rosa canvas sommarsuflett från usa????????????? finns det?
    Gäller det Cameleon så finns det rosa canvas. Jag har sett det på en kompis vagn. Superfin!
    Älskade Noel
  • Aprilbäbis

mammsens: den är grå-svart med blå suflett. Finns på blocket. Nån speciell anledning att du undrade?

• RååSa BuBBlan
    Stargirl skrev 2008-05-08 12:48:32 följande:
    Men det är en nyans vad som är oskälig tid. Sen så spelar det roll ifall varan är obrukbar eller ej. Det är den ju inte då handtaget glider  lite på ena sidan.Vi väntade 6 månader på en ny klädsel till en soffa. Kontaktade ARN och de i sin tur kontaktade möbelbutiken. Möbelbutikens svar var att de inte kunde få fram den aktuella varan snabbare än 6 månader och då var det skälig tid. Vi kunde alltså inte använda soffan då klädseln krympt massa under en vanlig tvätt som angivits på tyget.Så om Bugaboo säger att de jobbar det snabbaste de kan så är det inte oskälig tid att vänta ett par veckor. Tyvärr.
    Har just pratat med Bugaboo och nu fått svar på hur lång tid detta kommer ta, om ca 2 veckor får dom in "min" vagn och då skickas den till mig, nu när jag vet när, var, hur så känns det mycket bättre o dessutom va svaret snabbt från dom och dom visste precis vem jag var, de kändes tryggt och personligt!

Så jag kommer inte häva köpet   OM det nu inte är fel på även nr 4, för är det det så vill jag inte behålla vagnen!

Jösses!! 6 månader hade jag inte kunnat vänta, men det måste ju vara annorlunda med en vagn, om 6 månader kanske min dotter inte ens använder vagn liksom..
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • Stargirl
    Fru Indosaurie skrev 2008-05-08 12:52:07 följande:
    verkar vara lite olika där, jag hade datorn på service i 6 veckor och det tyckte arn inte var skälig tid.. alltså dom stod på min sida där.
    Mmm...då hade du fårr lämna ifrån dig din dator. Vi hade ju soffan kvar och ARN tyckte att vi kunde sitta i den utan klädsel. Så tror jag de säger om chassina oxå. Man kan inte förvänta sig blixtsnabb leverans och så länge varan inte är obrukbar så är det ju en helt annan femma.
    Så det är nog helt bortkastat att börja nysta där. Det är vad jag tror.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Aprilbäbis

Nu såg jag att man kan köpa en gecko för under 6000 ny skulle ni hellre göra det än att köpa en cameleon för 5000 begagnad? (o6:a) Tacksam för svar för jag ska köpa den idag så nu vart jag velig!

• supermami
    Milliemolly skrev 2008-05-08 12:37:12 följande:
    sandsvartblå rödinte så superskojiga........men nu läste jag här i tråden att någon ville beställa rosa canvas sommarsuflett från usa????????????? finns det?
    hmmm, jag som ville ha en brun
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13