• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Trojka
    snulle skrev 2008-05-11 15:23:45 följande:
    Måste bara fråga om någon av er har testat UV skyddet till cameleon? Det är så otrolig svårt att få på och lossnar helt för lätt.
    Har också ett och kan bara instämma.
  • Duntoffla
    Adelisa skrev 2008-05-11 12:41:10 följande:
    jag kan inte bestämma mig.. Cam gecko eller bee.-cam har båge o större korg, och såklart möjlighet att byta färg - inget behov utav liggdelen-gecko-- liten.. men jag har inget behov av liggdelen..-bee lutar det mest åt.Vet ni vad priserna på alla vagnarna är på babytrader?
    Jag har köpt en Cam från Babytrader. Summan som drogs från mitt konto blev 7700 och då hade jag köpt till en mugg-hållare för ca 200 kr.
    Älskade Noel
  • Mommmy  Dearest

halloj halloj!

Ville bara veta av er bugaboo experter hära om ni råkar veta vart det är billigast att inhandla en bugaboo bee? :D

Tack!

Seth Isaac Jungmair - mammas bebis
  • bennysson
    mallan brallan skrev 2008-05-10 22:23:49 följande:
    bennysson: Jag tar på mig dom här frågorna!Dom punkteringsfria däcken funkar finfint till Geckon.Om du tycker att Geckon är bökig att köra på sten å grus ska du nog inte ha Been...Jag tycker att det vidrerar lite även på asfalt, så det är ingen direkt komfort i den. Vilket innebär att grus blir hopplöst. Det här med babynesten e ju bökigt, eftersom sittdelen är så fast ochovadderad i Been. Å en 2-månaders ligger nog lätt och rullar runt utanlull-lull runt om.
    okej. men om man har en åkpåse, bara underdelen då? kanske kan funka... vill inte behöva köpa både babynest och åkpåse..

hexkex skrev 2008-05-10 22:59:33 följande:
    Bennysson- jag har nyligen köpt en Bee som extra-/resevagn till min son på snart 3 månader och är verkligen supernöjd med den! Jag tycker att den går kanon i stan men är ingen vagn för terrängkörning...Angående babynest så har jag det. Jag tycker det funkar bra och det blir mysigt och ombonat. Det är mjukt och härligt och nu när det är varmt kan man ta bort översidan så att det bara fungerar som en dyna. Annars tycker jag att sätet är för hårt för en så liten bebis, någon form av dyna är nog bra att skaffa.
    kan man inte som jag skrev ovan bara ha åkpåsens underdel då?
    hur länge kan man ha babynestet? bara till 6 månader? har du någon bild när bebisen  ligger där i?
  • trullsa

Billigast är i usa, då ganska mycket billigare än här eftersom dollarn är så låg. Men annars så kostar dom ungefär lika mycket i europa. Alla butiker i sverige har samma pris.
    Mommmy Dearest skrev 2008-05-11 17:55:38 följande:

halloj halloj!Ville bara veta av er bugaboo experter hära om ni råkar veta vart det är billigast att inhandla en bugaboo bee? :DTack!
  • Kajsan

Mommmy Dearest skrev 2008-05-11 17:55:38 följande:

halloj halloj!Ville bara veta av er bugaboo experter hära om ni råkar veta vart det är billigast att inhandla en bugaboo bee? :DTack!
    PingPong har gett bäst pris i europa enligt erfarenheter i denna tråd.
    De kan man deala till sig tillbehör och få billigast hos.
  • trullsa

Babynesten är till 6 mån, sen beror det ju på hur stort eller litet barn man har. Provade den när min son var 5 mån och det känes väldigt tight ändå är han inte särskilt stor.
    Jag hade bara åkpåse till min 5mån i bee. Bee är smal och har vadderad sitts/rygg, jag upplevde inte att bebisen rullar runt,men nånting i botten är ju skönt att ha.

bennysson skrev 2008-05-11 17:58:48 följande:
    kan man inte som jag skrev ovan bara ha åkpåsens underdel då?hur länge kan man ha babynestet? bara till 6 månader? har du någon bild när bebisen  ligger där i?
  • bennysson
    trullsa skrev 2008-05-11 18:16:13 följande:
    Babynesten är till 6 mån, sen beror det ju på hur stort eller litet barn man har. Provade den när min son var 5 mån och det känes väldigt tight ändå är han inte särskilt stor. Jag hade bara åkpåse till min 5mån i bee. Bee är smal och har vadderad sitts/rygg, jag upplevde inte att bebisen rullar runt,men nånting i botten är ju skönt att ha.
    okej men åkpåse är kanske bra att skaffa då iallaffall.. får nog ta mig en sväng till en butik och be om en grundlig demo av vagnen. man bore ju kunna prova babynest och åkpåse där.. se vad som passar..
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13