• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • kirsikka
    leson76 skrev 2008-05-20 10:22:13 följande:
    Någon som har en sittdyna från Ditten & Datten? Funderar på att beställa en men vill veta hur "välsydda" och mjuka de är. Ganska pricy om man ska beställa en i Katvig tyg (SNYYYGG)
    Har fått min i Marimekko tyget men inte hunnit lägga den i vagnen än (vi har fortfarande liggdelen på). Men den är extremt fint sydd, verkligen som fabrikstillverkad. Tjock och mjuk och jättepraktisk med fleece på baksidan, så att den sitter på plats. Kan rekommendera, har redan beställt en till till storasysterns sulky.
  • kirsikka
    Satu skrev 2008-05-19 22:17:32 följande:
    Har frågor om skötväskor igen, tänkte först att köpa en OiOi Hobo, nu funderar jag dock på OiOi Messenger eftersom den är en aning större MEN den har en magnetlås ser jag nu. Mina kort håller på att bli avmagnetiserade i min nuvarande Gaia & Ko väska som har FEM (!) magnetlås.Någon som har en OiOi Messenger och haft problem med sina kort? Efterlyser även en bild på en sådan med Cameleon.
    Puffar lite på min fråga, någon OiOi Messenger ägare som är förbi och läser....???
  • oOrosamarängerOo
    Satu skrev 2008-05-20 11:49:59 följande:
    Puffar lite på min fråga, någon OiOi Messenger ägare som är förbi och läser....???
    Jag har ingen oioi messenger, men kontokort avmagnitiseras ganska lätt av alla magnetknäppningar, så bästa är nog att inte ha väska med magnetstängning alls eller lägga plånboken långt ifrån magnetlåset, och inte ta upp den ur väskan precis framför magneten.
    Är magtneten stark dör korten omedelebart, men även om man är försiktig och inte lägger korten nära kan de ändå börja sega.
    Skrev om det längre bak i tråden och har råkat ut för det tre gr sammanlagt, en gång av väska med magnetknäppe och två gr av att jag lagt plånboken i samma fack som hotellnycklar av äldre modell som ex är vanliga i Thailand med magnetgrej på.
    Krångligt när man är utomlands och får varenda ett kort avmagnitiserat och även annars oxå att hålla på att beställa nya kort.
  • kirsikka
    SooJuicy skrev 2008-05-20 12:08:51 följande:
    Jag har ingen oioi messenger, men kontokort avmagnitiseras ganska lätt av alla magnetknäppningar, så bästa är nog att inte ha väska med magnetstängning alls eller lägga plånboken långt ifrån magnetlåset, och inte ta upp den ur väskan precis framför magneten. Är magtneten stark dör korten omedelebart, men även om man är försiktig och inte lägger korten nära kan de ändå börja sega.Skrev om det längre bak i tråden och har råkat ut för det tre gr sammanlagt, en gång av väska med magnetknäppe och två gr av att jag lagt plånboken i samma fack som hotellnycklar av äldre modell som ex är vanliga i Thailand med magnetgrej på. Krångligt när man är utomlands och får varenda ett kort avmagnitiserat och även annars oxå att hålla på att beställa nya kort.
    Tack, det får i så fall nog bli en OiOi Hobo, men jag tror jag ska försöka gå förbi babyshop på söder i morgon och klämma på dem båda.

Jättejobbigt med kort som inte funkar, ännu värre för dig som var utomlands...!
  • oOrosamarängerOo
    Satu skrev 2008-05-20 12:12:19 följande:
    Tack, det får i så fall nog bli en OiOi Hobo, men jag tror jag ska försöka gå förbi babyshop på söder i morgon och klämma på dem båda. Jättejobbigt med kort som inte funkar, ännu värre för dig som var utomlands...!
    Ja, inte kul! Nu är min man lite försiktigare än mig och mer koll på hur han förvarar sina kort och vi har dessutom alltid backup kort i safetybox, och internetbanksdosa så det går att göra överföringar. Men träffat folk som det hänt och inte tänkt på sånt här och inte har nån backup, varit ute och backpackat själva, mindre roligt för dem.
  • Lille Mammsen
    SooJuicy skrev 2008-05-20 10:46:22 följande:
    Jag har beställt en katvigdyna, så kan ju rapportera när den kommer
    Och vart finns dessa då?????????+
  • Liinda83

En fråga till er som beställt från babytrader mer än en gång.
    Kan man få 50 E rabatten även andra gången eller får man lägga beställningen i sambons/mannens namn då???

• oOrosamarängerOo
    Lille Mammsen skrev 2008-05-20 12:25:46 följande:
    Och vart finns dessa då?????????+
    Hos ditten datten här på fl
  • Bina

fröken ida skrev 2008-05-20 09:39:41 följande:

Tänk om min man hade beskrivit mig såhär:www.blocket.se/vi/16468173.htm
    jag tyckte det var kul - men jag hade nog blivit vansinnig om det var om MIG.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13