• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Cilla R
    Myris83 skrev 2008-05-24 23:45:57 följande:
    Hur länge kan man använda cameleon, min dotter är ett år, behöver man köpa en sulky sen också?
    Min 3 åring sitter fortfarande jätte bra i vår Cam. Vet att det finns folk här inne som har sina 5 åringar i vagnen och det funkar bra.
    Mamma till Néa och Ophelia!
  • imsa

jag kanske bara inbillar mig...men jag uppfattar andras som mörkare röd och min som väldigt ljus.

köpte den för några månader sedan men har inte velat använda den då jag tycker den är för ljus.

får nog traska ner och ta lite biler på den så kan jag ju visa upp.

Satu skrev 2008-05-24 08:32:42 följande:
    Det låter konstigt tycker jag, är den ny? Min är KNALLröd (finns bilder i bildtråden) köpt fr Babytrader i vår.
    ♥ nu är hon här ♥
  • Madeleine
    Kajsan skrev 2008-05-24 17:14:43 följande:
    Hr bytt till sittdelen, där kan hon inte rulla.Jag kör med tunn filt eller lodger wrapper när det är kyligt.
    Kajsan, Vad är lodger wrapper? Kan man ha sittdelen när hon är så liten då? 4600gr, 3 månader?

Emmsan, VILKEN FIN!!! Otrolig. Jag skulle inte kunna göra en sådan o så någon stod brevid och talade om varje steg *kliar mig i pannan* KAN MAN FÅ BESTÄLLA EN AV DIG? :)
  • Mamma till Cleo och Abbe
    Satu skrev 2008-05-24 08:36:41 följande:
    Jag tog bort den varje gång vi skulle ut men eftersom jag behövde den för att bära liggkorgen in och ut lägenheten så la jag den alltid ovanpå ramen i huvuddelen, den satt bra där. Annars var den ju bara i vägen när man skulle lyfta bebisen.
    Låter som en bra idé, tack för tipset:) Det är just bärnadet som jag tänkte på annars är den ju rätt överflödig på liggdelen. Thanx igen!
    loveliva skrev 2008-05-24 09:12:38 följande:
    Jag har aldrig använt byglen till liggdelen. Jag bär liggdelen i ramen, går hur bra som helst Kommer ha bygeln på när jag byter till sittdelen.
    Precis, på sittdelen behövs den ju en på liggdelen kan man alltså hoppa över om inte för att bära i. Tack för svaret:)
    Trollet BF 11/6-08
  • Emmsan
    Madeleine skrev 2008-05-25 06:55:21 följande:
    Kajsan, Vad är lodger wrapper? Kan man ha sittdelen när hon är så liten då? 4600gr, 3 månader?Emmsan, VILKEN FIN!!! Otrolig. Jag skulle inte kunna göra en sådan o så någon stod brevid och talade om varje steg *kliar mig i pannan* KAN MAN FÅ BESTÄLLA EN AV DIG? :)
    sjääälvklart!!!  ;) ääälskar att sy så jag tror att bugga e rätt val för oss
  • mrsjling

Jag tycker inte du ska byta till sittdelen! Bäbisar ska ju helst ligga plant upp till 6 månaders ålder. Bra för deras ryggar. Alla verkar ha så bråttom att byta till sittdelen! Varför? Om du vill ha mer ombonat så lägg i en lammfäll och kuddar. Jag brukar lägga ett gosedjur vid sidan om också för hon gillar att ligga trångt. Bulla upp med en stor kudde bakom ryggen om bäbisen vill komma upp och se lite mer. Eller kanske köpa en lekbåge om barnet blir uttråkat? Liggdelen är ju super bra tycker jag. Själv försöker jag hänga kvar vid den så länge som möjligt (kanske för att det är andra barnet?). Sittdelen är ju inte alls ombonad utan barnet är mer "utsatt" och man kommer släpa runt på den i flera år...man hinner tröttna
    Plus att om bäbisen är för liten så ligger dom med benen rakt upp i sittdelen. Kan väl inte vara så bra?

Madeleine skrev 2008-05-25 06:55:21 följande:
    Kajsan, Vad är lodger wrapper? Kan man ha sittdelen när hon är så liten då? 4600gr, 3 månader?Emmsan, VILKEN FIN!!! Otrolig. Jag skulle inte kunna göra en sådan o så någon stod brevid och talade om varje steg *kliar mig i pannan* KAN MAN FÅ BESTÄLLA EN AV DIG? :)
  • Emmsan
    mrsjling skrev 2008-05-25 08:25:50 följande:
    Jag tycker inte du ska byta till sittdelen! Bäbisar ska ju helst ligga plant upp till 6 månaders ålder. Bra för deras ryggar. Alla verkar ha så bråttom att byta till sittdelen! Varför? Om du vill ha mer ombonat så lägg i en lammfäll och kuddar. Jag brukar lägga ett gosedjur vid sidan om också för hon gillar att ligga trångt. Bulla upp med en stor kudde bakom ryggen om bäbisen vill komma upp och se lite mer. Eller kanske köpa en lekbåge om barnet blir uttråkat? Liggdelen är ju super bra tycker jag. Själv försöker jag hänga kvar vid den så länge som möjligt (kanske för att det är andra barnet?). Sittdelen är ju inte alls ombonad utan barnet är mer "utsatt" och man kommer släpa runt på den i flera år...man hinner tröttna Plus att om bäbisen är för liten så ligger dom med benen rakt upp i sittdelen. Kan väl inte vara så bra?
    ska oxå använda liggdelen sålänge jag bara kan :) hade det varit första barnet hade hn nog fått sitta upp nu ;) man va så snabb med allt när det va första barnet ville att det skulle "hända" saker hela tiden ;) men denna "karamellen" dvs sista ska jag suga på lääääänge
  • Emmsan

men sen finns det ju bebisar som hatar att åka vagn som min dotter gjorde där bytte vi till sittdel ganska tidigt o då va hon nöjd ;)

• Jenny N

Nu måste ni hjälpa mig, fick en resa i morsdagpresent och inser att jag behöver byta till en mindre/lättare vagn, blir att sälja camen, haha efter 1 vecka, men vad kan man sätta för pris på den?
    Är alltså 1 vecka gammal, sandfärgad med rosa toppklädsel, rullad ute 2 gånger, liggdelen är oöppnad, enda tillbehöret är en mugghållare. OBS INGEN ANNONS!!!

• mrsjling

Eller hur??? Ja, gud vad ivrig man var med första! Stackars liten
    Här ska också sugas på karameliisen läääänge länge Kommer väl få vara bäbis upp i tonåren

Emmsan skrev 2008-05-25 08:28:29 följande:
    ska oxå använda liggdelen sålänge jag bara kan :) hade det varit första barnet hade hn nog fått sitta upp nu ;) man va så snabb med allt när det va första barnet ville att det skulle "hända" saker hela tiden ;) men denna "karamellen" dvs sista ska jag suga på lääääänge
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13