• ACK

Barnprogram vi saknar.......

.......eller program vi såg som barn och som våra barn ser nu.

Jag såg då....och dottern ser nu (visserligen bara 5 min men ändå):
    Fem myror
    Från A till Ö

Jag saknar:
    Vilse i pannkakan (kalla mig störd 70-talist men det är sant Skrattande)
    Ville, Valle och Viktor
    Farbros Frippes skafferi
    Kroppen

det finns säkert fler program men inga som rasslar till i skallen just för tillfället

• Svar på tråden Barnprogram vi saknar.......
  • DorisDaisy

Farbror Frippe minns jag med kärlek. HAn hade en burk, som Märta var i, ttor han var lite kär i henne...

Var det sånger i burkarna eller sagor?

• Mary Lo

Haha! Manne! Nej det var inte honom jag tänkte på. Men fan vilken ångest jag fick av honom. Framför allt när han cyklade och cyklade men aldrig kom någon vart. Och när han sa: BANAAAN!! och höll i en banan. Aah!

K som i katt skrev 2008-04-17 22:37:52 följande:
    Mary Lo kanske tänker på program med clownen Manne. Jag minns att han satt på en cykel och trampade och så rörde sig bakgrunden. Länken till ballongen spricker på Youtube leder vidare till en  massa mer nostalig som t ex Mumlan och Himmel och pannkaka. Se och njut!
    Inte Slas heller. Fasen också. Jag har frågat om detta barnprogram i hela mitt liv men ingen kommer ihåg det. Börjar fundera på om det bara var en dröm alltihop...
    DorisDaisy skrev 2008-04-17 06:53:45 följande:
    Låter som något han "Slas" var berättare till...Mary Lo skrev 2008-04-16 23:13:27 följande:
    Mucósus orificium.
  • Mary Lo

Tårtan saknar jag jättemycket.

Mucósus orificium.
  • Indianica

Manne, äskade manne...Drutten och Gena! Fem myror... och det där om dockskåpet...(minns någon?)hette det Ballongen spricker månne?

• bäbistokig
    Clownen manne såg jag häromdan..På barnkanalen.

Dunderklumpen Minns ej så mkt, men vet att jag gillade det.
  • Cecilia84

i fablernas värld och beppes godnatt sagor

• Cecilia84

åhh boktipset, sagostund och skymnings sagor. åhh finns massor, docktor snugels med vet jag att jag gillade. Baltazar mm.

• AstraTrillian

Dunderklumpen är ju fantastisk! Och Beppes gognattsagor....

Däremot var jag livrädd för ugglan på taket i från A-Ö, råkade se en snutt av en repris för några år sedan och kände stort obehag, var tvungen att stänga av *ryser*.

Vad hette programmet med Staffan Vesterberg där han gjorde en fjäril med händerna hela tiden? Och nån som bodde i en tändsticksask (vaga minnen), det var inte "Vilse i" tror jag.

Svar på tråden Barnprogram vi saknar.......