• ACK

Barnprogram vi saknar.......

.......eller program vi såg som barn och som våra barn ser nu.

Jag såg då....och dottern ser nu (visserligen bara 5 min men ändå):
    Fem myror
    Från A till Ö

Jag saknar:
    Vilse i pannkakan (kalla mig störd 70-talist men det är sant Skrattande)
    Ville, Valle och Viktor
    Farbros Frippes skafferi
    Kroppen

det finns säkert fler program men inga som rasslar till i skallen just för tillfället

• Svar på tråden Barnprogram vi saknar.......
  • Rulltrappa
    Lindispindis84 skrev 2008-04-16 22:54:37 följande:
    Den finns att köpa ju.Åh, jullovsmorgon, förresten. Vilka minnen
    äsch, köpa är inte samma sak. köpta filmer samlar bara damm.
  • Andaloal
    Rulltrappa skrev 2008-04-16 22:47:12 följande:
    gamla narniafilmatiseringarna som gick på jullovsmorgon. mycket mysigare än den där hemska filmen.
    den tänkte jag på här om dagen. Jag tror jag var runt 10 år det året. Jösses det är 18 år sedan. Jag är gammal
    Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • Mary Lo

Har inte läst tråden (men lycklig över den!) men jag minns ett program som var uppbyggt av målade bilder på en pojke som cyklade på en stor stor gammaldags cykel. Och träden var sådär 70-tals runda och det var nån jävla papegoja med och allt var helskumt verkligen.

Ingen som minns detta? Nån? Nej? Nej.
    Mucósus orificium.
  • musli
    Ellekan skrev 2008-03-10 15:06:16 följande:
    Det fanns ett program där Gösta Ekman och någon kvinnlig skådespelare klättrade runt bland en massa kuber/kuddar har jag för mig. Tyckte det verkade så roligt att klättra runt sådär, ville hemskt gärna få prova.
    MUMLAN!!!!!

">

Gösta Ekman och Lena Söderblom! Jag älskade det programmet!!!

Och sen var det nån som nämnde nordnorska i samband med Ika, Ika är från Halmstad.
  • DorisDaisy

Låter som något han "Slas" var berättare till...

Mary Lo skrev 2008-04-16 23:13:27 följande:

Har inte läst tråden (men lycklig över den!) men jag minns ett program som var uppbyggt av målade bilder på en pojke som cyklade på en stor stor gammaldags cykel. Och träden var sådär 70-tals runda och det var nån jävla papegoja med och allt var helskumt verkligen.

Ingen som minns detta? Nån? Nej? Nej.
  • Mammas Havanna

Jag kommer speciellt ihåg ett sommarlovsprogram´

"Tippen" de gillade jag skarpt de bästa sommarlovsp jag kan komma ihåg.

• K som i katt

Mary Lo kanske tänker på program med clownen Manne. Jag minns att han satt på en cykel och trampade och så rörde sig bakgrunden.

Länken till ballongen spricker på Youtube leder vidare till en  massa mer nostalig som t ex Mumlan och Himmel och pannkaka. Se och njut!

• Uncia

inte följt tråden, men saknar bumbibjörnarna!
    hoppas den snart kommer på dvd på svenska så dottern kan följa den lättare.
    hon kan inte engelska ännu så.

• MammatillSimon

Trasdockorna har jag som ringsignal på mobilen.. saknar dem åxå, men även Bumbibjörnarna var bra.

flowerLowa skrev 2008-04-16 22:40:04 följande:
    trasdockorna!lite trasiga och knasiga *sjunger*saknar disneydax på fredagarna!
Svar på tråden Barnprogram vi saknar.......