• ACK

Barnprogram vi saknar.......

.......eller program vi såg som barn och som våra barn ser nu.

Jag såg då....och dottern ser nu (visserligen bara 5 min men ändå):
    Fem myror
    Från A till Ö

Jag saknar:
    Vilse i pannkakan (kalla mig störd 70-talist men det är sant Skrattande)
    Ville, Valle och Viktor
    Farbros Frippes skafferi
    Kroppen

det finns säkert fler program men inga som rasslar till i skallen just för tillfället

• Svar på tråden Barnprogram vi saknar.......
  • Helheim

jag saknar ett barnprogram som jag inte kommer ihåg vad det heter...Det är nån dockfamilj och i inledningen av programmet så ser man en vy över en nattlig dockstad och det är en fågel, som jag var rädd för då, som pratar eller sjunger.....

• K som i katt

Tror att även Helheim syftar på Ballongen spricker. Hela föreställningen utspelar sig på natten.

• Helheim

K som i katt skrev 2008-04-15 22:21:35 följande:

Tror att även Helheim syftar på Ballongen spricker. Hela föreställningen utspelar sig på natten.
    Ahaaaaaa.... Jag var jätterädd för fåglen och kommer bara ihåg inledningen :/

TACKAR!!!!!!!!!!!! Jag har undrat i över 20 år!!!!!!!!
  • Helheim

Trolltyg i tomteskogen kan INTE ges ut mer då ägaren dog och ingeen vet vem som äger rättigheterna...

Så det är ju tur att jag hade skaffat den innan --- HAHAHAHAHAHAHA

• dio

Jag tittade nästan inte på barnpogram på tv. Däremot nötte jag Trolltyg i tomteskogen. Detär lika bra idag!! Haha
    Och så tittade jag på Astrid Lindgrens filmer och en massa manga; Candy Candy, Sandybell, Starzinger, Silver Fang.

• ninan

Vilse i pannkakan och ett tidigare program av Staffan Westerberg som hette "Den lilla teatern", nån mer som minns det? (Jag är född -69...) Kalles klätterträd! Beppes godnattstund! Fast jag har faktiskt köpt både Vilse och Beppe på dvd så min 3-åring kan få se, hoppas hon blir lika harmonisk som jag sen!

• DorisDaisy

K som i katt skrev 2008-04-05 01:36:42 följande:

Det som Emsor efterlyser måste vara Ballongen spricker, med en fågel med stor näbb i en huvudroll. Det skall finnas utdrag på Youtube.
    Ååååh, jaaaa, Balongen spricker!!
    Fågeln sjöng nån låt, och sen blev allt levande, eler nåt sånt :o)
  • Lindispindis84

Jag saknar också Pippi Pelikan!
    Och smurfarna och Bamse.
    Och Disneydax/disneytimmen.

Äh, det var helt enkelt mycket roligare barnprogram förr.
    Har kollat på Disneytimmen nu och det är ju inte alls lika kul.
    Luftens hjältar och Farbror Joakim & Knattarna. Det var roligt. Och Piff & Puff

Man kan ju undra varför det inte sänds igen.

Svar på tråden Barnprogram vi saknar.......