• Schnooglewookiemush

"White trash"

Börjar du också bli less på att höra uttrycket "White Trash", som forcerar här på familjeliv?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-12 13:20
    Eftersom några inte förstår vad jag menar i min trådstart, så gör jag om den.

Börjar du också bli less på att benämningen White Trash används onödigt mycket, i konstiga sammanhang?
    Så som barnnamn, skinnsoffor, rökare... etc.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "White trash"
  • Marie Curie

Ja

"With trash"-uttrycket används lite hit och dit, och folk lägger in sina egna värderingar i det uttrycket. Jag förmodar att de som gärna kallar andra för white trash har en önskan att höja sig lite själva, för att må bättre.

Dessutom tycker jag det är ganska lågstatus (oavsett personliga ekonomin) att anamma amerikanska seder och slänga sig med svengelska uttryck

• mintchocolate

Ja!

Så nedvärderande och fult att kalla andra människor för det. Inse att alla är olika istället.

• giftgrodan

Ja. Tycker också det är rätt slöddrigt att använda ett amerikanskt uttryck istället för att komma på något klatschigt själv.

• CosmicCat

Ja, jag anser att använder man det ordet för att nedvärdera andra människor, så har man faktiskt bevisat att man själv tillhör den kategorin personer.

• StepByStep

Ja!

Esmeralda ska bli storasyster! =) Barn nr.2 i magen, Bf den 21/6-08.
  • StepByStep
    CosmicCat skrev 2008-03-12 12:48:10 följande:
    Ja, jag anser att använder man det ordet för att nedvärdera andra människor, så har man faktiskt bevisat att man själv tillhör den kategorin personer.
    Bra skrivet!
    Esmeralda ska bli storasyster! =) Barn nr.2 i magen, Bf den 21/6-08.
  • Im Fabulous
    giftgrodan skrev 2008-03-12 12:44:37 följande:
    Ja. Tycker också det är rätt slöddrigt att använda ett amerikanskt uttryck istället för att komma på något klatschigt själv.
    Sjukskrivna försäkringskassanberoende, öldrickande, rökande, skrynkliga loosers med jeansjacka ála 90-tal då?
  • Im Fabulous
    Det beror väl på vad man menar med WT... Att vara WT innebär ju inte att man är otrevlig eller?
  • mintchocolate
    Precis.
  • Im Fabulous
    mintchocolate skrev 2008-03-12 12:51:13 följande:
    CosmicCat skrev 2008-03-12 12:48:10 följande:Precis.
    Äh, då vet ni ju inte vad WT innebär.
Svar på tråden "White trash"