• Schnooglewookiemush

"White trash"

Börjar du också bli less på att höra uttrycket "White Trash", som forcerar här på familjeliv?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-12 13:20
    Eftersom några inte förstår vad jag menar i min trådstart, så gör jag om den.

Börjar du också bli less på att benämningen White Trash används onödigt mycket, i konstiga sammanhang?
    Så som barnnamn, skinnsoffor, rökare... etc.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "White trash"
  • Amanda us
    tea1982 skrev 2008-03-12 16:54:49 följande:
    Ah men jag GILLADE ju Melvin *slår med en stekspade* Men never mind, jaaa många vackra, smarta kvinnor har visat tuttarna på bild, i många fall har det dessutom klassats som VACKRA foton. Undrar om det e lite vanligare att det blir så just i USA, i Sverige e det oftast sluskiga magasin a´la Moore som alla förknippar med utvik.
    Jo, fast i USA har den en annan syn på nakenhet också...det är väldigt tabu och visa sexuella saker i TV finns inte ens.
    Vi har en bättre syn på utvik ändå i sverige måste jag säga och tom Elin Woods har ju vikit ut sig i Slitz en gång i tiden.
    Men många smarta kvinnor har vikit ut sig, för helt enkelt man kan vara mån om sitt utseende och ändå vara smart.
  • tea1982

Nu ska jag gå hem till mitt förortsradhus och mina ungar med skumt stavade namn.. =) Guuud vad jag e WT. =) Tack för en skittrevlig diskussion tjejer! Ni bevisar att man kan DISKUTERA utan att kasta bajs på varandra, det e inte så vanligt härinne tyvärr... :(

• Amanda us
    tea1982 skrev 2008-03-12 16:56:23 följande:
    Men det e ju för att Carolina faktiskt är SKITFESTLIG (SMART är inte ett ord jag skulle använda men jag skulle LÄTT vara kompis med henne). Elita vet jag egentligen inte vem det är bortsett från ett par bilder, det säger mycket om hennes sociala sida - hon SYNS men hon HÖRS INTE, medans Natascha.. ja herregud.
    Inte jag heller vet vilka de är egentligen, inte sett något de varit med i men ändå syns de i tidningar osv.
    Men vissa känns bara som de försöker leva i en "mall" hur en utvikningsbrud ska vara...
    Jag tycker snarare att är man stolt över sin kropp, tror på sig själv så varför inte!
    Jag kan tillägga att jag gillar Paris Hilton också...hon e grymt skön, inte för hon e WT men folk stör sig på henne också.
  • tea1982
    Amanda us skrev 2008-03-12 16:56:51 följande:
    Jo, fast i USA har den en annan syn på nakenhet också...det är väldigt tabu och visa sexuella saker i TV finns inte ens.Vi har en bättre syn på utvik ändå i sverige måste jag säga och tom Elin Woods har ju vikit ut sig i Slitz en gång i tiden.Men många smarta kvinnor har vikit ut sig, för helt enkelt man kan vara mån om sitt utseende och ändå vara smart.
    Absolut, det håller jag med om. Åååh jag visste inte om Elin Woods! Hon e ruggigt snygg, faktiskt. Visste ni att fram tills 70-talet så var folk i amerikanska serier tvingade att ha en fot i golvet om de figurerade i en säng (behövde inte nödvändigtvis vara avklätt)..
  • Amanda us
    tea1982 skrev 2008-03-12 16:57:34 följande:
    Nu ska jag gå hem till mitt förortsradhus och mina ungar med skumt stavade namn.. =) Guuud vad jag e WT. =) Tack för en skittrevlig diskussion tjejer! Ni bevisar att man kan DISKUTERA utan att kasta bajs på varandra, det e inte så vanligt härinne tyvärr... :(
    Tänkte precis säga detsamma...man kan faktiskt diskutera och ha olika åsikter men inte sänka sig till "sandlådan".
    Var intressant att diskutera med dig måste jag säga, eller utbyta åsikter snarare...vi blev nog inte så mkt klokare=) hehe.
  • tea1982
    Amanda us skrev 2008-03-12 16:58:16 följande:
    Inte jag heller vet vilka de är egentligen, inte sett något de varit med i men ändå syns de i tidningar osv.Men vissa känns bara som de försöker leva i en "mall" hur en utvikningsbrud ska vara...Jag tycker snarare att är man stolt över sin kropp, tror på sig själv så varför inte!Jag kan tillägga att jag gillar Paris Hilton också...hon e grymt skön, inte för hon e WT men folk stör sig på henne också.
    Ja för tusan. Det är alltid kul med folk som vågar säga vad de tycker och faktiskt vinner folk till "sina sida" pga just sin CHARM, inte sitt utseende.. (som jag tycker FATTAS i Natacha Peyre??! HOn e ju.... HEMSK?)
  • tea1982
    Amanda us skrev 2008-03-12 16:59:24 följande:
    Tänkte precis säga detsamma...man kan faktiskt diskutera och ha olika åsikter men inte sänka sig till "sandlådan".Var intressant att diskutera med dig måste jag säga, eller utbyta åsikter snarare...vi blev nog inte så mkt klokare=) hehe.
    Nej men så e vi ju WT från första början, vilket tyder på att vi e dumma i huvudet. =) Kram påre, hörs kanske framöver!
  • Amanda us
    tea1982 skrev 2008-03-12 16:58:41 följande:
    Absolut, det håller jag med om. Åååh jag visste inte om Elin Woods! Hon e ruggigt snygg, faktiskt. Visste ni att fram tills 70-talet så var folk i amerikanska serier tvingade att ha en fot i golvet om de figurerade i en säng (behövde inte nödvändigtvis vara avklätt)..
    Jo, Elin Woods har vikit ut sig...hon känner tom Bingo Rimér.
    Men ändå känns hon Vettig" och smart på något vis, sedan är hon så enormt snygg också ärligt talat (snyggaste tjej sverige har att komma med).
  • Amanda us
    tea1982 skrev 2008-03-12 16:59:56 följande:
    Nej men så e vi ju WT från första början, vilket tyder på att vi e dumma i huvudet. =) Kram påre, hörs kanske framöver!
    Tack detsamma=)...det gör vi säkert hehe
  • Atamon

Nej, jag har inte blivit less på ordet eftersom det är inte bara här på FL som ordet förekommer, det har trots allt funnits några år, så jag blir inte så upprörd.

• Lillan7704

Jag börjar inte bli trött på WT.. Det har jag varit länge!

• Atamon

Mallan76 skrev 2008-03-12 20:36:08 följande:

Detta är en White Trash-mamma i ett nötskal för mej!

Så jäkla kul!
  • Sniglar och Krut

Jag får aldrig nog av wt, det är något av en hobby.

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • FunnyFairytale

Hmmm,sambon och jag hade en diskussion om vad WT är häromdagen och vi kom överens om att det då rör sig om människor som inte har ett uns stil och
    de som har låg social status,alltså de som inte vet hur man ska föra sig bland folk och kan hantera en vettig diskussion osv.
    Handlar mycket om kropps-språk och hur man så att säga "bär upp" sig själv och sin utstrålning.Huruvida det är" passande" eller ej.

• Amanda us

Det verkar som de flesta har olika åsikter om vad White Trash är...
    Men något jag inte förstår är de som säger att "namn" är white trash, eller som säger att vissa "möbler" eller "typer av inredning" är det.
    Sånt fattar jag verkligen inte!

Svar på tråden "White trash"