• Schnooglewookiemush

"White trash"

Börjar du också bli less på att höra uttrycket "White Trash", som forcerar här på familjeliv?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-12 13:20
    Eftersom några inte förstår vad jag menar i min trådstart, så gör jag om den.

Börjar du också bli less på att benämningen White Trash används onödigt mycket, i konstiga sammanhang?
    Så som barnnamn, skinnsoffor, rökare... etc.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "White trash"
  • Länk
    ooOOxXxOOoo skrev 2008-03-12 15:54:00 följande:
    White trash är en starkt nedsättande benämning från USA på ljushyade personer med låg social status.Verkar korkat att använda sig av just de ordet tycker jag.
    Fast om man säger de om sig själv eller kallar sig själv för de så ere väll helt okej.
  • snillis

Varför skulle det inte finnas motsvarigheten till WT här?

Amanda us skrev 2008-03-12 15:51:34 följande:

Ja, eftersom det inte riktigt finns white trash i sverige så vet jag inte vart du vill komma!Men någon sa att blonderat hår är white trash, eller att outbildade är white trash.Jag bara visade åp att det finns smarta människor som saknar utbildning och har blonderat hår!
  • Amanda us
    tea1982 skrev 2008-03-12 15:55:56 följande:
    Frågan är om folk med utbildningar som ger nytta i arbetslivet och/eller goda jobb kallas white trash? Knappast. Kallas man det är det förmodligen någon som bara vill vara elak och som inte vet något om personen den målar med "white trash"-penseln. (vilket vi ju kan konstatera är rätt poppis här på FL där hormoner och bitter****** hägrar i mängder, he he)
    Fast du kan ju vara grymt smart fast du saknar utbildning och samtidigt har vissa "white trash" kriterier.
  • tea1982
    ooOOxXxOOoo skrev 2008-03-12 15:56:04 följande:
    Fast om man säger de om sig själv eller kallar sig själv för de så ere väll helt okej.
    Haha, ja inget fel på lite självinsikt/distans.. värre är såna som tror att de är smartast i världen. Har en väninna som citerar psykologer till höger och vänster och tror att hon vet allt bäst (bland annat att hennes 2-åriga dotter inte får vistas själv med pappan längre än en dag då "psykologer sagt att det kan skada barnet") eftersom hon jobbar som undersköterska på PSYKAVDELNINGEN. Ja heja, då vet du ALLT om barnpsykologi.
  • tea1982
    Amanda us skrev 2008-03-12 15:57:42 följande:
    Fast du kan ju vara grymt smart fast du saknar utbildning och samtidigt har vissa "white trash" kriterier.
    Ja vissa.. men jag tror inte att VISSA white trashkriterier GÖR en whitetrash - det är nog en gyllene, gnistrande kombination av ALLT som gör att man tänker "oj".
  • Amanda us
    snillis skrev 2008-03-12 15:56:56 följande:
    Varför skulle det inte finnas motsvarigheten till WT här?Amanda us skrev 2008-03-12 15:51:34 följande:
    Om du ser vad en White TRash person i USA är för något...en människa i en trailer park med socialbidrag, som aldrig röstat i ett val eller vet namnet på presidenten.
    Sånna finns i princip inte i sverige eftersom vi inte har trailer parks osv.
    En person i en hyrelägenhet räknas inte som WT i USA!

Dessutom skulle jag nog säga att det är pengar som snarare styr vem som är white trash i USA, inte alls utbildning eller intelligens.
  • Janneman

Ja, eftersom det inte riktigt finns white trash i sverige så vet jag inte vart du vill komma!Men någon sa att blonderat hår är white trash, eller att outbildade är white trash.Jag bara visade åp att det finns smarta människor som saknar utbildning och har blonderat hår!
    Snälla du! Du har inte en susning om vad WT är. Blondiner med siliconbröst och lite pengar. God dag! Här har du en samanfattning av vad som är WT:
    "Lätt begåvnings begränsad, hygienfientlig, kedjerökande, barnbegränsningshatande, skräpmatsfrossande, arbetsskygg,
    socialbidragstagande, kamphundsberoende slashas"
    Ofta synlig utanför större köpcentrum, där dom uppträder i flock och låter inte helt olikt fiskmåsar, när dom samtalar.
  • Länk
    tea1982 skrev 2008-03-12 15:57:47 följande:
    Haha, ja inget fel på lite självinsikt/distans.. värre är såna som tror att de är smartast i världen. Har en väninna som citerar psykologer till höger och vänster och tror att hon vet allt bäst (bland annat att hennes 2-åriga dotter inte får vistas själv med pappan längre än en dag då "psykologer sagt att det kan skada barnet") eftersom hon jobbar som undersköterska på PSYKAVDELNINGEN. Ja heja, då vet du ALLT om barnpsykologi.
    Läskigt!!!
  • Amanda us
    Janneman skrev 2008-03-12 15:59:23 följande:
    Snälla du! Du har inte en susning om vad WT är. Blondiner med siliconbröst och lite pengar. God dag! Här har du en samanfattning av vad som är WT:"Lätt begåvnings begränsad, hygienfientlig, kedjerökande, barnbegränsningshatande, skräpmatsfrossande, arbetsskygg,socialbidragstagande, kamphundsberoende slashas"Ofta synlig utanför större köpcentrum, där dom uppträder i flock och låter inte helt olikt fiskmåsar, när dom samtalar.
    Men snälla du, White Trash är ett amerikansk påfunn...vadd susning om vad white trash är! Det är ju inte ens ett ord med betydelse utan något folk slänger ur sig hit och dit.
    Den där förklaringen är ju lika med noll!!!
  • tea1982
    Janneman skrev 2008-03-12 15:59:23 följande:
    Amanda us skrev 2008-03-12 15:51:34 följande: Snälla du! Du har inte en susning om vad WT är. Blondiner med siliconbröst och lite pengar. God dag! Här har du en samanfattning av vad som är WT:"Lätt begåvnings begränsad, hygienfientlig, kedjerökande, barnbegränsningshatande, skräpmatsfrossande, arbetsskygg,socialbidragstagande, kamphundsberoende slashas"Ofta synlig utanför större köpcentrum, där dom uppträder i flock och låter inte helt olikt fiskmåsar, när dom samtalar.
    Hygienfientlig och kamphundsberoende håller jag inte med om eftersom det inte stämmer på NÅN kvinna som kan tänkas vara "white trash". Oftast är de ju rätt snygga, vilket tar bort "skräpmatsfrossande" också.. resten kan jag nog hålla med om. =)
Svar på tråden "White trash"