• Schnooglewookiemush

"White trash"

Börjar du också bli less på att höra uttrycket "White Trash", som forcerar här på familjeliv?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-12 13:20
    Eftersom några inte förstår vad jag menar i min trådstart, så gör jag om den.

Börjar du också bli less på att benämningen White Trash används onödigt mycket, i konstiga sammanhang?
    Så som barnnamn, skinnsoffor, rökare... etc.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "White trash"
  • Marie Curie
    Janneman skrev 2008-03-12 13:43:36 följande:
    Problemet är ju att det är just den "vita" befolkningen som menas. Jag har aldrig sett det jag kallar WT i någon invandrargrupp.
    Nej, och det verkar ju vara fånigt. Jag menar, kalla ALLA som är på ett visst sätt med samma namn istället och skit i vilken färg de har på huden. Det är knappast endast vita som är lätt begåvningsbegränsade, hygienfientliga, kedjerökande, barnbegränsningshatande, skräpmatsfrossande, arbetsskygga, socialbidragstagande och kamphundsberoende slashasar.
  • Tecken

Jag vill snarare höra mer om WT; det alltid lika roligt att vara skadeglad Nä, jag är ingen hemsk människa. Inte hela tiden.

• Marvinna

Ja, jag är trött på att höra om WT för jag anser inte att vi har WT här i Sverige.

• tea1982
    Marvinna skrev 2008-03-12 15:10:44 följande:
    Ja, jag är trött på att höra om WT för jag anser inte att vi har WT här i Sverige.
    Jomen det har vi nog, enligt "normen" på White Trash iaf.. :)
  • Amanda us

Är också grymt less på det ordet, för ingen verkar heller kunna komma på en förklaring till vad "white trash" är i Sverige.
    Det är ett ord folk slänger ur sig om namn på barn, eller vart man äter eller vart man reser tycker jag!
    White Trash finns inte riktigt i sverige helt enkelt, och man kan inte använda ordet på vad som helst.

• tea1982
    Amanda us skrev 2008-03-12 15:27:22 följande:
    Är också grymt less på det ordet, för ingen verkar heller kunna komma på en förklaring till vad "white trash" är i Sverige.Det är ett ord folk slänger ur sig om namn på barn, eller vart man äter eller vart man reser tycker jag!White Trash finns inte riktigt i sverige helt enkelt, och man kan inte använda ordet på vad som helst.
    Nej men det finns många saker som folk anammat från USA; Halloween, en röd jultomte, Alla Hjärtans Dag.... även begreppet White Trash har svennifierats och stämplar folk som gör vissa grejer helt enligt just den normen. När jag tänker White Trash så ser jag Linda Rosing framför mig.
  • Marvinna

Enligt vilken norm?

Hittade denna försvenskade benämning på WT - OOU (Ointresserad Omedveten Underklass) (från Wikipedia) =)

tea1982 skrev 2008-03-12 15:23:36 följande:
    Jomen det har vi nog, enligt "normen" på White Trash iaf.. :)
  • Bimbo Månskugga

ja  jag är riktigt less att höra det!!!!!   det är så töntigt

• Butterscotch

Om uttrycket används på "rätt" sätt så tycker jag att det är bra, det är ju ganska beskrivande.

• Janneman

Marie Curie skrev 2008-03-12 14:35:31 följande:

Nej, och det verkar ju vara fånigt. Jag menar, kalla ALLA som är på ett visst sätt med samma namn istället och skit i vilken färg de har på huden. Det är knappast endast vita som är lätt begåvningsbegränsade, hygienfientliga, kedjerökande, barnbegränsningshatande, skräpmatsfrossande, arbetsskygga, socialbidragstagande och kamphundsberoende slashasar.
    Det är ju du som påstår att invandrare är sådana inte jag.
    Efter som du citerar mitt inlägg om "begåvningsbegränsade...." så är det i mina ögon endast "vita " svenskar som passar på beskrivningen. Enstaka delar kan säkert appliceras på viken grupp du vill, men sammantaget så har du en klassisk White Trash person.
Svar på tråden "White trash"