tea1982 skrev 2008-03-12 16:33:10 följande:
Haha näe, där brast min teori.. Fast jag fattar inte heller det där med att döpa sina barn till så otroligt "balla" grejer (just Zimon ska jag hålla käften om då min bonus heter Izabelle..=) men jag tycker faktiskt att det är lite... eeh.. lägre-samhällsklass att döpa sina barn till skumma Z-namn (typ Zenith, har jag sett en. Och Zarrah).. kom igen, varför spöka ut vackra namn? Liam e ju skitpoppis, då e alltså halva Sverige WT?? :)Men att det är WT att döpa sina barn till skumma saker, det vill jag inte påstå. Snarare en konstig trend som satts av Hollywoodstjärnor som många eftersträvar att bli som.
Men tänkt Zara Phillips av England då...hennes mormor är Drottnin Elisabeth II, längre från WT kan man väl inte komma! och hon heter just Zara (med Z).
Jo, det är sant...men ibland kan man ju faktiskt gilla ett namn för att man gillar det och det behöver inte byta något mer än att man just gillar det.
Jag gillar namnet Cooper och skulle kunna tänka mig döpa mitt barn till det om jag ska ha fler barn! inte ser jag mig som wt för det=) hehe.
Zimon är faktiskt inte en så ovanlig stavning heller utan det fanns tom personer i ryska kungahuset som har heta det.