• Schnooglewookiemush

"White trash"

Börjar du också bli less på att höra uttrycket "White Trash", som forcerar här på familjeliv?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-12 13:20
    Eftersom några inte förstår vad jag menar i min trådstart, så gör jag om den.

Börjar du också bli less på att benämningen White Trash används onödigt mycket, i konstiga sammanhang?
    Så som barnnamn, skinnsoffor, rökare... etc.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "White trash"
  • tea1982
    Amanda us skrev 2008-03-12 15:38:30 följande:
    Jo, fast hon har eget bolag...då kan inkomsten variera väldigt.
    Va, har hon?? Det visste jag inte, hahah! =) Vad gör hon i det bolaget då?
  • Amanda us
    tea1982 skrev 2008-03-12 15:35:57 följande:
    För mig är White Trash såna som lever i sunkiga lägenheter i förorten, oftast är solariebruna och blonderade (INTE snygg solariebränna och INTE bra blondering), har silikontuttar (INTE bra gjorda, bara billigt), ett par-tre ungar med amerikanska namn, jobb på ICA eller annat där man inte behöver någon vidare utbildning OCH NÖJER SIG MED DET. Det är alltså inte folk som tar jobb för att de behöver dem utan för att de inte har NÅGRA som helst ambitioner i livet.
    Ok, men en som är solbränd och har blonderat hår och sillikonbröst och inga amibtioner av utbildning eller jobb men som har rika föräldrar då?
  • Janneman

Marie Curie skrev 2008-03-12 15:34:14 följande:

Nej, jag påstår inte att invandrare är sådana. (Hur kom invandrare med i bilden här?) Jag påstår att inte bara människor med vit hud (dvs grisskär) absolut och endast kan tillskrivas de egenskaperna...
    Då menar du ju färgade av någon sort, Och de flesta färgade har ju sitt urspung utanför sveriges gränser, alltså invandrade till Sverige!? Om man sammantar dessa egenskaper så träder det fram en blekfet rosa figur med flottigt hår och smutsiga kläder.
    Att sedan folk med annan hudfärg än vit, har massor med fel och brister har inget med WT att göra. utan är uttryck för kulturella skillnader som vi ska värna om.
  • Amanda us
    tea1982 skrev 2008-03-12 15:39:06 följande:
    Va, har hon?? Det visste jag inte, hahah! =) Vad gör hon i det bolaget då?
    För att tillägga, jag gillar inte Linda Rosing...tycker hon är oersiös och verkar inte vara påläst om något alls.
    Hon är ingen bra förebild och jag ser verkligen inte upp till henne!

Hon hade iaf tidigare ett bolag, dit gick större delen av hennes inkomster till...vet dock inte vad det var för typ av bolag.
    Men de flesta kändisar har bolag där de placerar sina pengar, som Peter Harrysson som hade noll i inkomst men lever ett liv som mångmiljonär.
  • tea1982
    Amanda us skrev 2008-03-12 15:39:45 följande:
    Ok, men en som är solbränd och har blonderat hår och sillikonbröst och inga amibtioner av utbildning eller jobb men som har rika föräldrar då?
    Still White Trash. Så länge det inte är folk som är välutbildade och bara tycker att stora bröst och blonderat hår är snyggt (vilket jag exempelvis gör, även om jag inte eftersträvar den looken på mig då den är WAY överrepresenterad i Sverige..)
  • Amanda us
    tea1982 skrev 2008-03-12 15:38:43 följande:
    Låt mig tillägga att folk som stämplas som White Trash oftast inte har de högsta provsvaren i IQ-test...
    Nä, det är möjligt.

Men jag känner en person som jobbar på ett dagis och trivs toppenbra med det och har inga högre ambitioner.
    Hon har ett IQ på över 150 och är medlem i mensa, hon har dessutom väldigt blonderat hår!
  • Janneman

Amanda us skrev 2008-03-12 15:42:39 följande:

Nä, det är möjligt.Men jag känner en person som jobbar på ett dagis och trivs toppenbra med det och har inga högre ambitioner.Hon har ett IQ på över 150 och är medlem i mensa, hon har dessutom väldigt blonderat hår!
    Och vad har det med WT att göra?
  • tea1982
    Amanda us skrev 2008-03-12 15:41:31 följande:
    För att tillägga, jag gillar inte Linda Rosing...tycker hon är oersiös och verkar inte vara påläst om något alls.Hon är ingen bra förebild och jag ser verkligen inte upp till henne!Hon hade iaf tidigare ett bolag, dit gick större delen av hennes inkomster till...vet dock inte vad det var för typ av bolag.Men de flesta kändisar har bolag där de placerar sina pengar, som Peter Harrysson som hade noll i inkomst men lever ett liv som mångmiljonär.
    Jamen han har ju jobbat som programledare, det måste man ju få en inkomst från...
    Nej jag läste bara någonstans att Linda hade mer eller mindre 0:- i inkomst. På den tiden var hon ihop med Fadde (det kanske hon fortfarande e, vem vet) och levde av honom och hans företag..
Svar på tråden "White trash"