• kaslin

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

EN fråga hur sjutton når ni med ett lill finger?

antingen så är jag stor där nere då,för här används det pekfinger

sen nu vet jag inte hur min är för jag har ju fött fyra bran så min tapp är alltid lite öppen eller så är håle stort bara*S*

• kaslin
    Disan skrev 2008-03-15 12:12:47 följande:
    kaslin, jag tror mer att den som skrev att hon fick in ett lillfinger menade det mer som ett ungefärligt mått... Eller? Hmmm, håller med dig annars, hur når man med ett lillfinger? Skönt att ngn erfaren berättar om att det känns annorlunda efter barnafödslar! Jag hade faktiskt inte tänkt tanken, men det är ju så logiskt.
    ja,för innan har jag aldrig tnkt på det här med livmoderstappen o.s.v

Men nu när vi vill ha en till o så har jag läst det här i fl hur man känner o gör,nu har jag gjort det ett par månader men känner ingen skillnad,ända som jag känner att det är högt placerad eller lågt,men hålet är alltid lika stort o öppet

äh,man ska väl inte jämföra med dom som inte fått barn,dom känner när det är öppet o inte,tror att vi som fött barn är det annorlunda..

Vet ju inte hur den var för åtta år sen var ju inte o kände efter då.
  • kaslin
    Disan skrev 2008-03-15 13:27:04 följande:
    kaslin: Kul att ni vill ha en till nu då! Det kommer säkert att gå bra. Hur ligger ni till? När är BIM?
    har bim den 27/3 har 31 dagars menscyckel,så min äl var i vecka rättaren sakt igår:)

så vi har haft det roligt i sänghalmen hela vecka + i morse en snabbis innan barnen kom in

Får vi se vad som händer,vi tar det som det kommer..

förra månade hållede vi på dag o natt,nu sa jag till maken att det räcker engång på källen under veckan,gud man blir ju trött*L*

här om dagen var jag så trött att jag somnade i soffan,så gick vi o la oss sa till han att jag orkar inte,nä älskling vänd dig till sidan så fixar jag resten

Men vi får hoppas att det blir något,annars kommer väl mensen precis på morgonen som det brukar..

Ni själva då,har ni försökt länge eller??
  • kaslin
    Annaklaran skrev 2008-03-15 17:20:05 följande:
    Jag är en tappkännare!Min tapp har skruvat på sig sedan ÄL först mjuk, hård, skrovlig!! och halv-vänd, bakvänd, lång och stenhård till något mellanting! Jag har haft annorlunda flytningar inte mycket alls, men annorlunda. Som vattniga brunaktiga, och ljus ljus råsa kanske 4-5 dygn efter ÄL nu har det avtagit sedan någon dag tillbaka, jag har BIM den 17-18! Och undrar och hoppas så jag blir tokig! Tappen just nu är lite vänd nedåt, inte stenhård och inte heller mjuk.
    men gud,vad du kan

här försöker jag i allafall*L* som jag skrev tidigare,har inte gjort det innan jag fick mitt första o nu när jag har gjort det senaste månaderna så är det ju bara ett hål där o får i fingret,vet inte o den är varken stäng eller öppen*L*

det måste ju vara anorlunda för oss som har fått barn eller??

härligt tråd
  • kaslin

Svarta katten skrev 2008-03-15 19:02:22 följande:

Är tappen verkligen helt stängd innan äl? Funderade på det här med att den bara är öppen vid äl (om det nu stämmer som jag hört), hur kan då spermierna ta sig in före äl och vänta på ägget? Eller finns det alltid en liten, liten öppning? Jag tänker nog för mycket...!
    det var en mycket bra fråga*L*

Men dom säger ju att tapen är öppen några dagar innan äl o dagen efter äl.
  • kaslin
    snarf skrev 2008-03-16 09:06:31 följande:
    Som omföderska så kan tappen alltid vara lite öppen. Min yttre livmodersmun är idag 1 1/2 cm öppen och jag är i vecka 20. Den har varit så sen innan bim och läkarna sa att de är normalt för omföderskor och att de är längre in de är stängt. har även sett hela min tapp på 5 långa stängda kanal på vul, de är bara de yttre som är öppet och tydligen alltid kommer att vara öppet, ogravid som gravid. Så omföderskor, öppen tapp/livmodersmun betyder INTE att ni måste få mens och att de är kört. Öppen tapp betyder ingenting
    vad härligt att höra

nu fick jag ett svar på min fråga,

ensak till hade äl i veckan o hade älskeret kunde se o känna bron äl innträffade på fredagen den 14:de,nu kommer en sak jag undra,när jag kände på tappen så kom det vita flytningar som lotion så det måste väl innebära att äl nu är över eller???
  • kaslin

Äl den 14/3
    Bim 27/3

ni får gärna sätta in mig i en lista,jag själv vet inte hur man gör

• kaslin

god morgon alla tapissar

här är ju äl förbi så nu är det bara att vänta,kände på tappen nu den låg fårtfarande högt upp kunde knappt nå den,bakotvänd lite hård men mjuk ändå...

eller vad vet jag,försöker i allafall

sundri:tråkigt med mens redan,6 dagar tidigare kan det ha varit att du hade äl tidigare denna månad?

hur är din mens annars brukr den komma alltid då det ska eller är det lite oregelbundet??

jag är väl redan skengravid,Ha ha försöker ju att låta bli o vara det,men inte lätt när man är inne på fl alla med sina symtom,gravsymtom,skengravid syntom*L*

Jag är ju ny på denna sida egentligen började här inne förran jag var i 8 månaden tror jag,och har aldrig tänkt på tappkänna,skengraviditet,symtom grejer innan,har ju barn sen innan men inte varit medlem på såna här.

Var mycket lättare då,nu kan man inte slita sig härifrån o låta bli o fundera o ndra o känna

• kaslin

bumbi 84 skrev 2008-03-17 09:27:37 följande:

jaa ni...Sundri fy fan för mensen den är inte välkommen!får hoppas på er andra nu så vi kan samla ihop lite tapp fakta!Bim+4 inget plus ingen mens tappen mer åt det hårda än det mjuka men iinte lika hård som igår. helt stängd. centrerad. mjukare i framkant.
    så länge mensen håller sig borta så är det ju bra
    jag +:ade inte förran bim+16 med jennifer..
  • kaslin

bumbi 84 skrev 2008-03-17 09:42:25 följande:

oj vilken lång väntan. är det din enda grav?? tänkte om du plussat tidigt nån annan gång? har nämligen plussat innan bim dom andra gångerna! kram
    har ju en hög innan*L*

alltså alvarligt talat så kommer jag inte i håg,bejamin som är 3 år visste jag inte änns om att jag var gravid,hade precis fått sebasian 6 månader innan,hade ingen mens,inga symtom inget..

fick veta i vecka 16 att jag var gravid med benjamin av en slump åkte till gyn akuten pga att jag hade ont i tjej magen o den såg ut som en tennisboll,min tanke var ju fan nu har cystan kommit tillbaka.

jag o maken åker in,hon gör ett ul o frågar när jag senast haft mens,inte vet jag har en bebis hemma o har inte fått tillbaka mensen ännu..

jaha sa hon:din cysta är 16 veckor gammal,du har ingen cysta du väntar barn "liten chock" hon kollade mer nogrant o sa att bebisen mår jätte bra o utceklingen ligger där det ska,vi fick veta att det var en poike..

kom hem fick smälta lite allt efteråt blev vi ju glada o lyckliga när chocken hade lagt ner sig,

alla fråga ju mig du måste ha känt något men nej jag gjorde inte det,o visst har jag känt att något har kanske rört på sig,men min tanke var gaser o tarmana,eftersom dom lever eget liv efter förlossningen..

nu blev ju ett svar som en hel bok,men kan inte sluta skriva när jag väl har börjat

jag borde skrva en bok om mina fl,bejamin han föddes i full fart han inte till bb utan han kom i bilen.

så min cysta är lite speciell
    .......................................................

att jag +ade så sen med jennifer kan ju va att just den månaden hade jag äl senare än vad jag trodde,det tror bm..
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?