Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?
bumbi: ojoj! Mådde dul illa med ert första barn också?
bumbi: ojoj! Mådde dul illa med ert första barn också?
bumbi: Oj då, ja, men då blir man ju iaf smal Hehehe!! Nej, skämt åsido, jag mådde också illa, fast det slutade i vecka 17 och då hade jag faktiskt inte behövt kräkas så mkt sedan vecka 10, så det var ju inte såå farligt
Men allt är relativt!
Hoppas att du får må bättre denna gång då, det kan ju ge med sig...
bumbi: Misströsta inte!! men jag förstår att det känns hemskt... Tyvärr är det ju vanligt med tidiga mf och du har ju inte ens passerat bim, MEN tänk på att många kvinnor har extremt ont i början! Jag sökte akut med ronja, det gjorde så j-la ont, nästan pulserade liksom, men inte en droppe blod och allt var ju bra, fick göra tidigt vul då.
Det kommer att bli bra! Inget mf på gång här inte!!!
bumbi: men det är ju så! Säger det ju inte bara för att vara snäll Det är ju så vanligt att ha ont!!
bumbi: jo, i ditt fall är det ju liiite tidigt va...!! Har du känt på tappen? Hur mår den? Du kanske vill låta den vila, eller?
Själv är man avis, vill också vara gravid nu!! Vad har du för bf eg? Blir väl januari??
zaandra: Jo, om du inte har fött barn (är det ngn som vet om abort räknas? Kan hålet bli större efter en sådan? Eller typ mf där fostret har hunnit bli lite större?) innan så känns hålet knappt alls när man är mellan äl och mens, eller om man är gravid förstås! avr i cykeln ligger du?
helgesälskling: Alltså, jag tycker att du helt enkelt i första hand skall gå efter vad stickorna sade, när man får fullt utslag är det inom 24 h som äl sker, det kan alltså ha varit redan den morgonen eller kvällen innan, eller eftermiddagen... Hmm... Tror att du skall chansa på att du hade äl typ mellan tis och ons... Men det är svårt att säga! Kan dock tillägga att det inte spelar ngn större roll om du inte fått "de fertila flytningarna", jag brukar heller inte ha mkt sådant och det gick ju bra ändå när vi fick till ronja Har du inte känt ngn öppning alls när du känt tappen? För allas tappar verkar vara olika, man måste ju lära känna sin egen liksom... Allas är inte utplånade vid äl, eller toppiga, eller bara korta... Etcetcetc...
helges älskling: min tapp var jättehögt upp ngr dagar efter äl förra cykeln, kommer inte riktigt ihåg när den började höjas dock... Det där med stegringen kan du ha rätt i... Är inte så hej på äl-tester! Kör aldrig med sådana... Men hur ser dina cyklar ut annars då? Är den jämn och fin? När borde din äl ha varit? Tappen kan ju gömma sig, spec om den är bakåtvänd!
helges älskling:Precis som bumbi säger, de lever i ganska många dygn, så i vilket fall som helst måste du nog räkna ned till dagen då mensen skall komma... Min syster blev nyligen gravid och de hade inte haft sex runt äl alls, som senast 5 dagar innan äl!! det finns inga säkra perioder, brukar man ju säga... Blir ni glada om ni blir gravida, eller är det fel tidpunkt?
Helges älskling: Du skriver "jag är dessutom riktigt gammal för att skaffa barn", menar du då att du är för gammal eller?? Hur gammal är du? Det kan ju gå bra ändå!
zaaandra: Jag tror att du är gravid Om du inte känner ngt hål alls och har fött barn innan, så är den ju så stängd som den kan bli
bumbi: Hurra! Påminner om min tapp när jag var gravid, den var också lång och ungefär som ett finger i konsistensen, hård alltså.