Svar på #30
Att du inte får gå på systemet beror på att din kropp inte anses färdig utvecklad för alkohol intag och för att det är större risk att du köper alkohol åt dina yngre vänner.
Att inte får komma in på krogen är samma sak din kropp är inte färdig utvecklad helt enkelt.
Och att du inte har rösträtt är för att de flesta i den unga åldern struntar fullständigt i politik och röster i så fall bara på något eller så struntar dom i att rösta. Du har faktiskt fel där allt det handlar inte om mognad. Det kan vara någon i 30-års ålder som är precis lika omogen men man är tvungen att sätta en ungefärlig gräns då medelvärdet utav alla människor är mogna nog att göra det och har en kropp som klarar det.
Men det betyder INTE att det är lika för alla.
Nej, precis som någon som är 30+ vet din dotter kanske inte alltid vad som är rätt och fel. Men det vet ingen i en del tillfällen. Underskatta henne inte.
Jag kan säga att jag var PRECIS som din dotter. Jag trottsade mina föräldrar, lyssnade inte på dom, behövde inte deras råd och inget utav det. Men det gjorde inte att jag inte kunde förändras. Jag bor nu ensam och har gjort det i mer än ett år med min pojkvän och har blivit mycket mognare och helt annorlunda som person.
Så där har du fel, vi är lika bra som de "äldre" mammorna. Jag jobbar med små barn och jag byter blöja precis lika bra som deras föräldrar och klarar allt minst lika bra och en del saker till och med bättre.
Så den här gången har du faktiskt fel. Vilket många föräldrar ALDRIG skulle våga erkänna heller.