Hej Maria!
Jag förstår att det känns skrämmande och att du är orolig, normalt av en mamma!
Om din dotter har bestämd sig så är det bara att välja, stötta henne eller inte.
Jag tror att nästan alla mognar under sin graviditet och när man får sitt lilla barn så händer det så mycket, särskilt känslomässigt.
Jag tror att om hon bara får stöd och vet att ni finns där för henne och barnet som kommer det ordna sig.
att vara ung förälder när barnet växer upp sedan är mycket positivt, hon kommer ju inte var 17 hela tiden, det blir en stor omställning för henne i början men jag tror de allra flesta kommer in i föräldrarollen ganska fort.
Hon kan säkert också få bra stöd på mvc och bvc också.
Jag fick inte barn fullt så tidigt, men jag blev gravid när jag var 20 och hade bra varit tillsammans med min nuvarnade man i några månader.
Jag är en relativt ung mamma som har tonåring och när jag ser tillbaka på allt så kan jag inte se något negativt med att vara ung mamma, tvärtom!
Nu har vi tre pojkar, en liten sladdis på8 mån, underbart.
Så nu är jag även en "gammal mamma"
Jag tror att både du och dottern kommer att ha en omtumlande tid nu, men sen när bebisen snart ska komma och har kommit så kommer ni säkert bara glädjas.
Tycker du ska säga till dottern att du finns där om hon vill och att du kommer att älska ditt barnbarn, det kommer du göra, helt säkert
(fats det vet du säkert redan)
Lycka till med allt, kram