• Dott

Barn som går påskkärring...

Överväger starkt o inte va hemma på skärtorsdag för o slippa alla barn som kommer att ringa på o ge egna kort eller nåt .,... Gillar INTE påskkärringar....sorry om nån tar illa upp, men det är så jag känner...Är jag helt ensam om det?
    Ja jag har egna barn som inte kommer o va påskkärring...
    Jag var inte heller det när jag var liten, gillar inte o "tigga"...

• Svar på tråden Barn som går påskkärring...
  • Tecken

Det är ju bara att du inte öppnar dörren = problem solved

• Killarna Larsson

Mina barn ska inte heller vara påskgubbar iår.. man behöver ju inte be sina barn gå runt o tigga, eller??? När jag var liten så målade min mamma massa påsk kycklingar asså i gips, och påskharar och sånt.. sen gick vi och sålde dom för en liten peng och jag o mina bröder hade tjänat ihop en slant.. oj, va glada vi va..

Världens stoltaste morsa ! ! !
  • ellam71

Här har du en till.. jag HATAR när ungar kommer o tigger.. blä.. jag öppnar inte....!!

• Xgirl83

På skärtorsdagen? Vad förvirrande, vi gick alltid på påskafton.

• hotten

påskkärringar skall egentligen vara ute på skärstorsdagen, men på många håll är de ute på påskafton... å en del kan vara ute helapåsken he he..

vår tjej å grannens går som påskkäringar varje år å jag tvingar dem å rita påskort som de delar ut samt så får de ge en påsklilja (de är ju superbilliga å köpa typ 1,-st å de bjuder jag tjejerna på)
    vi bor i en liten by med många gamlingar å de är verkligen glada över besök och att man håller på traditioner.
    Dessutom trevligt å lärorikt för barnen att våga sig ut å knacka dörr hos okända, vågra prata med dem.. lära sig att man måste göra nått för att bli belönad å inte minst treditioner.

all respekt för den som hatar påskkäringar bara att inte öppna dörren, svårare är det ju inte

däremot irriterar jag mig på ungar som springer å tigger på halloween, å kommer dessutom på fel dag (allhelgona)! de har inte klätt ut sig har inget med sig å kan inte ens bus! å det är ingen tradition i sverige...
    men skulle någon lykas komma på rätt dag å ha ansträngt sig på nått sätt så skulle de få godis av mig!

• marsipan tomte

Här är påskkärringarna och gubbarna varmt välkommna om man är under 12 år för är man äldre så är det tiggeri enligt mig

Mina barn har inte bestämmt sig ännu om det ska gå påskkärring men vill dem det så får dem det också....tar det som en kul grej

• Milita

Min son vill gå till släktingarna. Och det tycker jag e helt okej. Han e snart 3år. Men när han blir äldre kommer jag inte vilja att han springer och ringer på hos massa folk vi inte känner.
    Jag gillar inte heller att det kommer massa barn och vill ha godis eller helst pengar.

• Tjimtjom

Fast man ska ju inte gå o tigga. Barnen ska rita påsktäckningar eller nåt o dela ut o önska Glad Påsk. Godis grejen är ju bara en bonus för barnen.

• ludenben

Jag gillar inte det heller...gillar inte när det ringer på dörren oanmält överhuvutaget.

• Kristin24

här går man på påskafton. tigga? så ser inte jag det. får ju en fin teckning ju. har de ingen teckning så blir de inget godis.

tycker de är söta.

Go och glad Kexchoklad
Svar på tråden Barn som går påskkärring...