• Dott

Barn som går påskkärring...

Överväger starkt o inte va hemma på skärtorsdag för o slippa alla barn som kommer att ringa på o ge egna kort eller nåt .,... Gillar INTE påskkärringar....sorry om nån tar illa upp, men det är så jag känner...Är jag helt ensam om det?
    Ja jag har egna barn som inte kommer o va påskkärring...
    Jag var inte heller det när jag var liten, gillar inte o "tigga"...

• Svar på tråden Barn som går påskkärring...
  • Bonanza

Herregud, hur jäkla sur och grinig är man inte om man tycker att det är hemskt när ett litet utklätt barn kommer och ger en ritad lapp och önskar glad påsk?

Joakim von Anka nästa liksom.

Min unge ska gå till grannarna och dela ut påskliljor och kommer inte alls tigga godis, för det äter han inte.

• kidA

alltså det tråkigaste är ju hela inställningen med "ungjävlar som tigger godis". vad är felet med att önska sina medmänniskor glad påsk liksom? vem säger att de tigger godis? sen att det är mer eller mindre känt att man gärna ger ngt litet när någon önskar en glad påsk är en annan sak. men det är väl helt upp till var o en hur man gör? min dotter förväntar sig verkligen inte godis. men hon blir glad om hon får liksom...

• blommanigbg

Ett ypperligt tillfälle uppenbarar sig för er att säga ifrån när någon ouppfostrad unge kommer och tigger.. Lämna ett förseglat brev som barnet ska ge till sina föräldrar.. I det står det..

"MAN TIGGER INTE PENGAR ELLER GODIS PÅ PÅSKEN LÄS PÅ!!!!!
    Uppfostra era ungar bättre.
    Sura påskhälsningar.
    En sur kärring."

• kidA
    blommanigbg skrev 2008-03-19 20:06:13 följande:
    Ett ypperligt tillfälle uppenbarar sig för er att säga ifrån när någon ouppfostrad unge kommer och tigger.. Lämna ett förseglat brev som barnet ska ge till sina föräldrar.. I det står det.."MAN TIGGER INTE PENGAR ELLER GODIS PÅ PÅSKEN LÄS PÅ!!!!!Uppfostra era ungar bättre.Sura påskhälsningar.En sur kärring."
    gud vad sur jag hade blivit om jag hade fått ett sånt brev.
  • blommanigbg
    kidA skrev 2008-03-19 20:07:04 följande:
    gud vad sur jag hade blivit om jag hade fått ett sånt brev.
    Bra...
  • bripoint

Ja alla är vi olika...en del gillar inte påskkärringar, en del hatar Jultomten,
    Själv har jag svårt för att tycka om folk som inte kollar upp vad saker och ting går ut på...Barnen tigger inte! De GER något, önskar er glad påsk och ofta ger man dem en slant eller godis för man uppskattar det.

Viktigt här, är att lära sina barn att man inte blir sur eller otrevlig OM man inget får på en del ställe.

Bra ex.
    -Vänta jag ska gå och hämta något till er
    Barnet svarar
    -Du behöver inte känna att du måste göra det....de här korten är gratis

• Fru Indosaurie
    Ett ypperligt tillfälle uppenbarar sig för er att säga ifrån när någon ouppfostrad unge kommer och tigger.. Lämna ett förseglat brev som barnet ska ge till sina föräldrar.. I det står det.."MAN TIGGER INTE PENGAR ELLER GODIS PÅ PÅSKEN LÄS PÅ!!!!!Uppfostra era ungar bättre.Sura påskhälsningar.En sur kärring."
    haha!

idag ringde två st flickor på dörren, i handen hade dom en korg.
    Inga kort, ingen utklädnad, bara en tom korg. Fundersam
    Som vanligt när det är påsk.. ett år var det ett barn som frågade om vi var fattiga
    skandal
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Atamon
    Bra tips!
  • bripoint

man kanske kan tjäna storkovan på att skicka iväg ungarna med en "tiggarkorg"
    Fy vad gräsligt men samtidigt roligt på något visFörvånad

folk bör läsa på mer om de nu ska hålla på traditionerna...
    det är lika illa vid jul

Svar på tråden Barn som går påskkärring...