• Dott

Barn som går påskkärring...

Överväger starkt o inte va hemma på skärtorsdag för o slippa alla barn som kommer att ringa på o ge egna kort eller nåt .,... Gillar INTE påskkärringar....sorry om nån tar illa upp, men det är så jag känner...Är jag helt ensam om det?
    Ja jag har egna barn som inte kommer o va påskkärring...
    Jag var inte heller det när jag var liten, gillar inte o "tigga"...

• Svar på tråden Barn som går påskkärring...
  • Love4cats

Avskyr också dessa påsktiggare. Vi har inte godis hemma och öppnar inte dörren. Har man lärt sig sen man var liten själv och sålde till klassen. De som var otrevliga eller inte öppnade eller öppnade men inte el aldrig ville köpa något, de gick man inte tillbaka till. Men jag skulle aldrig låta våra kommande barn gå runt hos främmande människor. Oförskämt. Samtidigt finns det barn som inte lärt sig hyfs och fortsätter banka på dörren eller är direkt uppkäftiga om man visar sig ute.

• blommanigbg

Tror jag ska ta på påskkärringstassen och ge mig ut lite.. Blev så himla sugen på liiiite godis..

• BROCCOLLI

Jag tycker det är så jäkla svårt att veta hur mycket godis man ska ge varje barn, brukar ni som ger ge en liten näve eller bara ett par stycken? Egentligen borde ju barnen bli glada för hur lite de än får, men jag vill ju inte känna mig snål!

• Em00

Jotack, Dörrbankarna som aldrig ger upp
    råkade vi ut för här nyss.
    Vägrade öppna!

Tur våran ringklocka inte funkar, haha.

Love4cats skrev 2008-03-21 12:18:44 följande:
    Samtidigt finns det barn som inte lärt sig hyfs och fortsätter banka på dörren eller är direkt uppkäftiga om man visar sig ute.
  • Love4cats
    Svar på #84

Ja det är inte lätt att ta ett nej för alla. Tänk om man istället skulle slänga upp dörren och vråla åt de? Då är det bättre att låta dörren vara stängd. Vilken syn om man öppnar vrålandes "Har inte dina föräldrar uppfostrat dig eller vad?".
    Samtidigt får man ibland världens otack om man faktiskt ger lite godis. Flera år sen sist men iaf...Då är man ju snål eller otrevlig lik förbenat.

• Leah1

Hadde oxå ett gäng i mer eller mindre utklädd variant idag,och dom hadde inte heller lagt ner tid på att rita påskkort, bara krafsat ner Glad Påsk, men jag sa att dom kom försent, vi hadde väntat på dom igår så godiset var tyvärr slut idag.

Och jo, mina (den ena bara) gick igår med några kompisar, ordentligt utklädda och med påskkort som dom hadde lagt ner tid på.

• annsve

Man kan göra som min svärmor gjorde för några år sedan. :)

När barnen ringde på och stod där med sin godiskorg och sjön "påskeda i dag ägga vill jag ha..." så sa hon Glad Påsk och tog en godis av dom.

Helt ovetande om att det skulle var tvärt om... störtskönt tycker jag..

• Schnauser

Jag har sluppit dem i år - än så länge kanske man ska säga. Både påskkärringar och små halloween-monster tenderar ju att dyka upp vilken dag som helst under dessa helger. Ungarna i huset har blivit för stora och några har flyttat. Skönt!

Cibi condimentum fames - Hungern är den bästa kryddan
  • Min Engla

Amen snälla nån!!!! Det är Påsk en gång per år, låt barnen gå ut och knacka dörr som påskkärringar!! Det är inte pengar dem vill åt, de tycker att de e roligt att klä ut sig! Det kan ni väl unna barnen! Och om det är godis de vill åt så kan man väl köpa hem lite godisägg, kostar typ 20 spänn för en hel påse, man ska inte ge dem ett kilo var. Detta är väl inget världproblem heller!

• Em00

Vi låter dom både klä ut sig och knacka på,
    vi öppnar bara inte när dom knackar på.

Min Engla skrev 2008-03-21 16:41:52 följande:

Amen snälla nån!!!! Det är Påsk en gång per år, låt barnen gå ut och knacka dörr som påskkärringar!! Det är inte pengar dem vill åt, de tycker att de e roligt att klä ut sig! Det kan ni väl unna barnen! Och om det är godis de vill åt så kan man väl köpa hem lite godisägg, kostar typ 20 spänn för en hel påse, man ska inte ge dem ett kilo var. Detta är väl inget världproblem heller!
Svar på tråden Barn som går påskkärring...