• Dott

Barn som går påskkärring...

Överväger starkt o inte va hemma på skärtorsdag för o slippa alla barn som kommer att ringa på o ge egna kort eller nåt .,... Gillar INTE påskkärringar....sorry om nån tar illa upp, men det är så jag känner...Är jag helt ensam om det?
    Ja jag har egna barn som inte kommer o va påskkärring...
    Jag var inte heller det när jag var liten, gillar inte o "tigga"...

• Svar på tråden Barn som går påskkärring...
  • xxmeyaxx

"Ful som stryk". sorry, kunde inte låta bli att le där.

Men de gav dig i alla fall ett påskkort. Det är ju snällt.
    Jag minns när jag var liten, då gav vi påskkort fast vi inte fick godis.
    Bara för att göra folk glada till påsk.

Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
  • Beckiz86

Har faktiskt inget alls emot att barn går påskkärring och knackar på hos mig.

• Em00

Hahah, lugnt. Jag garvade själv när jag stängt dörren =P

haha, jaa, det var det =)
    Tur för dom det, annars hade dom inte fått godis ;P
    Yepp, så gjorde vi också,
    fast man blev ju såklart lite besviken.
    Men det gick över ganska snabbt!

xxmeyaxx skrev 2008-03-20 22:45:43 följande:
    "Ful som stryk". sorry, kunde inte låta bli att le där. Men de gav dig i alla fall ett påskkort. Det är ju snällt. Jag minns när jag var liten, då gav vi påskkort fast vi inte fick godis. Bara för att göra folk glada till påsk.
  • mejida

fy fan för påskkärringar.skit iriterande när dom kommer me med sin kort som man ändå inte vill ha. Föräldrar måste ta sitt ansvar här och inte släppa iväg sina ungar till främande människor för att "tigga" Förutom att de är jävligt irriterande så är det ju farligt. skulle aldrig låta mina barn gå omkring och plinga på främande dörrar...

• BROCCOLLI

Jag skojade med gubben förut och sade att när vi ska iväg imorgon och bunkra upp med billigt godis till alla söta barn som kommer för att plinga på, så ska vi köpa det som ser ut att innehålla absolut mest socker och färgämnen - då får föräldrarna riktigt sockerdrogade barn på kvällen, hehe . Och självklart kommer inte våra barn få smaka på DET godiset, nej de får nåt som inte är lika humörtriggande . Jag får nog äta upp det värsta godiset själv kom jag på...

Men det är ju lite kul med när de går påskkärring men vi tänker inte gå runt med våra barn. Det jobbiga är om det oavbrutet kommer ringa på dörren, och om det blir alldeles för sent på kvällarna, när barnen var bebisar och somnade tidigt så monterade vi ur ringklockeljudet, så det är ju ett alternativ om det blir för jobbigt! Men hlgen pågår ju inte så länge så det är bara kul med påskkärringarna.

• Tjimtjom

Ni som inte ger godis till barnen eftersom dom inte har påskkort eller utklädda, vad säger ni till ungarna?
    Jag har inte heller lust att ge godis till sånna som inte ens försöker.
    Tycker det är tråkigt att läsa om alla ungar som bara går runt o tigger. Jag kommer ihåg hur vi satt i dagar o ritade o vek teckningar. Det gick säkert åt 3 block med ritpapper för det skulle var perfekt.

• lillamammsen

Håller med om att det är tröttsamt med barn som bara går runt och tigger utan att ha lagt ner någon som helst tid på att rita fina teckningar..

Men gud så tokigt vissa uttrycker sig om de här barnen som tråkigt nog inte har föräldrar som lärt dom vad som är rätt och fel för det är precis vad det handlar om..De har inte lärt sig hur man beter sig helt enkelt!

• Trialanderror

Fyyyyyy fan för jävla påsktiggeri!

Jag hatar det, brukar ALDRIG öppna när dom ringer på.
    Nu har vi flyttat och jag tänkte att YES i år slipper jag dom eftersom vi har portkod till trappen.
    Men eftersom jag bor på bottenplan så går skitungarna in på min tomt och bankar på min altandörr!!! Hade god lust att hiva in dom i grannens taggbuskar! Det enda dom fick med sig här ifrån var en ramsa med väl valda svordomar.

Helvete lär man inte sina barn att respektera folks tomter.

• Dott

TROTS mitt ogillande öppnade jag faktiskt o tog emot påskkort som var riktigt fint gjorda. Tog makens jobbpåskägg o bjöd på godiset som fanns i det...
    TURLIGT nog ringde det bara på dörren 5 gånger, varav 3 öppnade jag för...
    I HATE THIS SHIT...Äntligen är det över...

• Maorie

Över? När vi var påskkärringar som små gick vi alltid på påskafton.

Svar på tråden Barn som går påskkärring...