• Anonym (...)

När kom ni på att ni var Bi/Homo?

Som rubriken säger...
    Hur/när kom ni på att ni var Bi/Homosexuella?
    Sa det bara "klick", "oj", eller
    hur märkte ni att "jag är bi/homosexuell"?

Jag har kommit på ganska nydligen att jag är bi,
    då jag har fått känslor för en av mitt egna kön (Tjej).
    Och för mig var det både ett "klick" och ett "oj", eftersom jag inte anat det tidigare,
    utan bara tyckt att kvinnor är väldigt vackra innan...
    Men nu... är jag kär...

• Svar på tråden När kom ni på att ni var Bi/Homo?
  • Anonym

Jag vet forf inte om jag är det, fast jag blir väldigt upphetsad av att se tjejsex osv, har även varit med tjejer i tonåren, är 30 nu... Men jag är just nu involverad med en jättefin man och så har de tankarna börjat komma. Kanske därför jag inte är så där vrålkåt med honom som jag blir när jag ser film? Eller? Fast jag vill inte ha ett förhållande med en tjej, kyssar och kramar. Bara ligga i såna fall. Jävligt förvirrande det här...

• Anonym (bi)

I sexan fattade jag att jag var kär i nån av samma kön. Dock hade jag inget ord för det förrän flera år senare.
    Först när jag var 20 vågade jag sätta ord på det inför min bästa kompis som också var bi.

• Anonym (:))

När jag var 8. Nu är jag 38 och fortfarande lyckligt lesbisk!

• TyskMamma

när jag föll för min första kärlek. då var jag väl 15-16.
    Idag är vi vänner och kan "spana" på tjejer ihop =) Tungan ute

• Maxipaxi
    Add3 skrev 2008-04-02 23:17:09 följande:
    Det var nog efter 30, men jag har alltid varit generellt mot klassificeringar vad gäller sex. Först så 'förstod jag' att jag var bi, sedan gick det ett tag innan jag provade. Lustigt nog visade det sig att en av min nära kamrater oxå var det...praktist
    Är det bara när det gäller sex som du är emot klassificeringar?

F.ö. är det ju så att vetenskap bygger på klassificeringar. Det som inte är det ena, med den ena funktionen, är det andra, med den andra funktionen.
  • Gung Ho
    Maxipaxi skrev 2010-08-20 17:40:14 följande:

F.ö. är det ju så att vetenskap bygger på klassificeringar. Det som inte är det ena, med den ena funktionen, är det andra, med den andra funktionen.
    Klassificeringar fyller ibland ett syfte, men just vad gäller personligt tycke och smak blir det lätt lite uppstyltat och därmed orealistiskt.
  • Anonym (BiMan)

Det var i tonåren, jag märkte att jag blev kåt av att tänka på killar också, fast inte vilka som helst. Det var de feminina killarna jag tände på. Det är lite märkligt, jag blir inte riktigt kär i killar på det viset som jag blir i kvinnor. Jag hade ett förhållande med en transsexuell en gång, (M to F) henne var jag kär i.

• Anonym (Missuppfattning)
    Maxipaxi skrev 2010-08-20 17:40:14 följande:

Tyvärr, Maxipaxi, det du beskriver är inte vetenskap alls. (Att människor skulle antingen VARA heterosexuella eller homosexuella och därimellan kommer en liten grupp som är bisexuella.)

Däremot visar vetenskapen, bl a psykologisk, antropologisk, och sociologisk forskning att människor agerar till större eller mindre del enligt ett heterosexuellt, ett homosexuellt eller ett bisexuellt handlingsmönster.

Det som är sant är att det är en flytande skala från 1 till 100 som kan avslöja vad vi verkligen är. Om vi menar att 0 är absolut inte alls homosexuell och 100 är 100% homosexuell.
    All modern vetenskaplig forskning av relevans visar då att det är extremt få personer som ÄR 100% heterosexuella eller 100% homosexuella.

Dock är det fortfarande svårt för folk att både vara och handla efter samma norm. Men det handlar BARA om religiösa och kulturella mönster - inte om hur folk innerst inne ÄR.
  • Anonym (man)

Har alltid vetat att jag varit bi. Jag har sen tonåren runkat till fantasier om killar. Laddat ner porr. Jag har även sett killar ute som jag börjat tänka på vid sex om min tjej sugit av mig. Jag har känt mig fixerad ett tag nu om just killar och har nyligen haft sex med en kille för första gången. Helt otroligt.. det kommer att ske igen.

• Anonym (13)

Var tretton när jag förstod att jag var bi (är 21 nu). Blev riktigt superkär i en tjej i min parallellklass. Först fattade jag ingenting, trodde bara jag gillade henne som vän, men jag gjorde verkligen ALLT för att få vara nära henne HELA TIDEN. Tog flera månader innan jag fattade vad jag kände. Blev dock aldrig besvarat men jag är himla glad ändå att jag blev kär i henne, annars hade vi nog inte varit så nära vänner som vi är idag eftersom jag från början bara blev vän med henne för att jag var kär =) Men hon är verkligen världens bästa vän :) Skulle dock fortfarande gärna få henne i säng menmen ;)

Dock är jag på det planet att jag inte vill ha en flickvän utan med tjejer vill jag enbart ha sex (sex är lätt bäst med tjejer!!). Vill leva med en man. Vet inte varför, det är bara så jag känner :)

Svar på tråden När kom ni på att ni var Bi/Homo?