• Anonym (...)

När kom ni på att ni var Bi/Homo?

Som rubriken säger...
    Hur/när kom ni på att ni var Bi/Homosexuella?
    Sa det bara "klick", "oj", eller
    hur märkte ni att "jag är bi/homosexuell"?

Jag har kommit på ganska nydligen att jag är bi,
    då jag har fått känslor för en av mitt egna kön (Tjej).
    Och för mig var det både ett "klick" och ett "oj", eftersom jag inte anat det tidigare,
    utan bara tyckt att kvinnor är väldigt vackra innan...
    Men nu... är jag kär...

• Svar på tråden När kom ni på att ni var Bi/Homo?
  • iloniz
    iloniz skrev 2008-03-27 16:54:53 följande:
    jag tror jag alltid mer eller mindre vetat... har ända sen jag minns blivit attraherad av tjejer... Men det var inte förän jag var 23 jag var det öppet..
    jag är bisexuell.. glömde skriva det.. kanske inte har så stor betydels men ändå...

Lycka till!!!
  • snarf

Var 24 när jag när blixten slog ner första gången och jag blev upp över öronen kär i min kompis flickvän. Hade aldrig ens tänkt tanken på tjejer innan och blev jätte förvirrad. Pratade bara med några nära vänner om de då men kom inte ut ur garderoben helt förens jag träffade min nuvarande kärlek och sambo.

• Kimma72

Var 14 när jag började "spana in" tjejerna i duschen, kände att det kittlade när jag såg vissa av dem nakna och skämdes. Förnekade då att jag var nåt annat än hetro. Vid 19 "tvingade" min dåvarande pojkvän mig att inse Och prova. Och när jag älskade med en kvinna första gången var det som om jag aldrig gjort nåt annat. Jag är idag sambo med en man, jag vill ha det så. Men jag har haft flickvänner genom åren brevid eller mellan förhållanden, så jag får väl anse mig vara bisexuell.

• Anonym (...)

Det är så kul att höra allas berättelser! :D

• elfling

Hmm, how should I put this, haha.
    När jag var 10 år, på sommaren till femman, så var jag nån gång på mitt landställe och tittade på filmerna "You've Got Mail" och "Bridget Jones' Dagbok" och blev blixtkär i de både skådespelerskorna i huvudrollerna. På kvällarna låg jag och tänkte på dem och det var verkligen inte oskyldigt. Jag fattade redan då vad det handlade om men jag tror inte jag satte ord på det förrän senare det året när jag blev gelt galen i en viss, tidigare nämnd i tråden, Jodie Foster, och min mamma berättade att hon (Jodie) var lesbisk osv. Då började jag fatta att jag var det också. Sen var jag kär i diverse olika tjejer hit och dit.
    Det är dock inte förrän nu, nästan 5 år senare, som jag börjar komma ut och så, även om jag har gjort det lite smått under åren.
    Jag är tydligen lite tidigare än de flesta av er.

• Midnattsblå

Det här är väldigt nytt för mig
    Jag har bara en misstanke än så läne. Det kommer naturligtvis inte förändra att jag älskar min man och vill leva med honom och mina barn, men visst har det öppnat dörrar?
    Men jag skulle aldrig kunna lämna de för någon....

Jag kom på det när jag fick kontakt med en underbar tjej här på FL. ca 5 månader sedan

Juti

• Neko

Jag var kär i en tjej när jag var 6 år... så jag antar att jag alltid vetat det ^^ Är bisexuell.

• presens konjunktiv

Jag var aldrig kär i eller intresserad av någon alls. Jag fattade helt enkelt ingenting om någonting, men utgick väl från att jag helt enkelt inte hade träffat rätt person än. Förrän första terminen på universitetet. Då hände allt på en gång. Jag läste en kurs i genusvetenskap där man pratade naturligt om homosexualitet, något som jag i princip aldrig hade kommit i kontakt med. Jag lärde känna min första flatkompis. Och jag träffade en tjej som jag blev huvudlöst förälskad i. Helt plötsligt var allting solklart, världen var i perspektiv och inom två månader hade jag kommit ut för alla utom mormor och morfar. Det blev aldrig något med den där tjejen, men vi är fortfarande vänner.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
  • Anonym (R)

Det längsta jag kan komma ihåg var att jag följde damfotbollsVM 03... Och då något medveten om att jag var intresserad av tjejer. Men det kopplade aldrig då. Har varit det senaste året jag verkligen erkänt det och skapat mig en bisexuell onlineprofil eller vad man ska säga. Tror jag var nån sorts medveten om det innan 2003 med men jag minns inte så mycket om det... =)

• Conny homopappan

oj oj oj svår fråga men så här i efterhand vet man ju att man var kär i killar redan i lekis och den där söta Hampus i serien Vita stenen ja det va fan inte Fideli jag tittade på inte hehe.. Men jag kom ju ut som 13 åring så jag var tidig..

Svar på tråden När kom ni på att ni var Bi/Homo?