Inlägg från: Hjorthan |Visa alla inlägg
  • Hjorthan
    musli skrev 2008-04-13 20:40:41 följande:
    Jodå! Mår bättre än på länge!!! Smög precis in i frysen och hämtade en bit cheesecake till, farligt att göra såna ju! Blir ju massor över och då kan man inte låta bli att smyga dit och hämta en bit till!!! Hur är det egentligen med dig? Ska jag komma ner och pyssla om dig? *kram*
    Mums, cheesecake går inte av för hackor inte!

Och här hos mig är det sedvanlig söndagsångest som gäller! Missförstå mig inte, jag trivs väldigt bra med mitt jobb, men just nu är jag så fokuserad på min nacke, arm och rygg, och känner ibland hopplöshet när jag tänker på att det är mitt jobb som förorsakar smärtorna. Vad ska jag göra istället?

Fast just nu rinner tårarna för något helt annat. Ser på nyheterna och känner förfäran över att en människa kan ta sig rättigheterna att ta en 10-årig flicka till fånga, mörda henne och gräva ner henne. Stackars lilla Engla, och stackars alla hennes anhöriga. Vilken fasa!!!
  • Hjorthan
    nublu skrev 2008-04-14 15:04:33 följande:
    Hjorthan: Jag rekommenderar ett sabbatsår med tjänstledigt för studier. Vidgar perspektiven, ger kroppen vila och du får chansen att gå vidare. *säger den eviga studenten* Eddan: Sjukt hur fort tiden går! Pussar och kramar till alla som vill ha och behöver!
    Jo, det låter ju i och för sig lite lockande. Fast jag har ingen aning om vad jag skulle vilja läsa. Mammaledig i 1½ låter också lockande!
  • Hjorthan
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-14 20:44:56 följande:
    Tack snälla ni för era omtänksamma ord...ni är för goa Hälsade på min pappa idag och han mådde mycket bättre, jätteskönt och se honom.
    Vad härligt att pappa mådde bättre idag! Förstår att det kändes gott i hjärtat!
  • Hjorthan
    libero skrev 2008-04-14 20:53:37 följande:
    Hjorthan!En liten bebis låter mysigt. Tycker det låter som en bra idè för din kropp. Hoppa på maken när han kommer hem igen.Bebissuget går nog aldrig riktigt bort tror jag. De växer ju så rackarns snabbt bara de små liven.
    Du kan tro att jag har försökt beabeta gubben min, men det verkar inte riktigt nå fram. Vi startade ju tidigt, var bara 20 och 22 när vi fick Andreas, så Roger tycker nog att vi har haft småbarn i tillräckligt många år nu. Och visst, Andreas fyller 17 i år och Simon blir 14 år, och Cajsa blir 6, så visst har vi haft barn i huset i många år nu. Men precis som du skriver så går inte riktigt bebissuget bort. Jag tycker att jag fortfarande har mycket att ge, och jag känner mig absolut inte gammal, trots att jag fyller 37 i höst (lastgammal om du frågar den äldste sonen ). Men vi får väl se..........
  • Hjorthan

Jodå, Cajsa har bett både en och två gånger om ett syskon.

Och jag känner nog precis som du, i ena stunden längtar jag massor, och i nästa stund är jag helnöjd med våra härliga barn. Sen är det mycket delade meningar det där med åldern. Jag minns när jag var liten och tyckte att min mamma var urgammal. Hon var 38 när hon fick mig. Men idag är det ju många som är förstagångsföderskor när de är i min ålder.

Men visst, finns det något som är underbarare än när man har den lilla grodan i famnen och lill*n drar upp sina ben och man snusar på det lilla huvudet.

• Hjorthan

Åh vad mycket härlig positiv energi jag fick när jag kom in här och fick läst igenom vad ni snackat om!

Musli - låter underbart, och självklart har du superstor chans till jobb! Och vilken underbar vinst arbetsgivaren får om de anställer en sån pärla som du!

Hedda - håller tummen! (Har hört att man bara ska hålla en tumme!) När man är så inspirerad att börja läsa som du är så kan ju resultatet bara bli kanon!

Nublu - vilken spännande nyhet du kommer med! Blir med all säkerhet en succé!

Än en gång, vad härligt med positiva nyheter!

• Hjorthan

Musli - fy vad trist med dagiset, och fy bubblan vad trist med de s k vuxna människorna som inte kan samsas utan måste börja bråka. Jag tycker man blir helt mörkrädd ibland när man läser vissa trådar här på FL. Det kan börja med att trådstartaren vill ha ett råd i ett för henne/honom känsligt ämne, och sen slutar det i värsta pajkastningen och alla bara strävar efter att ha rätt och bryr sig inte om hur många man trampar på under vägens gång. Konstigt att vi har krig och elände i världen? Knappast!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.