• umbro

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Hejsan

Jag har verkligen haft fullt upp men har varit in och kikat lite men inte hunnit skriva, åh så fint ni visar. Jag ska kommentera i era bloggar alldeles strax.

Kaktus: Åh så fiin klocka, och vad tjusig pallen blev med prickar. Det är så coolt med prickar , jag är tokig i prickar. hihih. Den är super söt.

i går hade vi kalas men inte hemma vi gjorde det väldigt enkkelt detta år vi har ju två grabbar som fyller väldigt tätt så vi hade dubbel kalas på funhouse där de har hopp borgar med .mm. Det kosta 110 kr per barn, ingick korv och bröd chips salta pinnar glass och godis påse. Det var kanon, det var så skönt att slippa all städning efter ett kalas. hihihih Nu så ska vi till tom tits som vi fått fri biljetter till.

ha det så bra så länge i kväll ska jag kika lite i bloggarna och lämna lite avtryck där.

Ha det så bra

• umbro

Kaktus: Åh jätte grattis till Alma , vilket fint namn ni gett henne. Jätte jätte grattis till hela familjen. Bra dag att föda på min ena son är oxå född den 10 Juni. Jätte grattis Må så gott

• umbro

Arctura:Åh så fint, och vilka fina saker du sytt.

• umbro

Kaktus: Åh så söööt tös ni har. Super gullig. Hur gick förlossningen?

Fasen har jag gjort bort mig nu ang val av säng till min ena grabb. Som är 4 år.Om ni kollar i min blogg så har jag köpt en svart sån smides säng ( SOM VISAS I BLOGGEN) till min ena son som precis fått eget rum / den skall leverreras den 23 juni.

Då jag köpte en vit sån så köpte jag två vita sånna smides sängar en som 2 åringen fått och en som lill skrutten som är 7 mån idag ska ha sen då han blivit större . Köpte 2 för de skall dela rum Just nu så har min 4 åriga son lånat Vides nya säng tills hans kommer, vi ville även montera den så vi visste att allt var okej med den.

Just för att vi då har 2 vita sånna sängar så beställde jag en svart för lite omväxling. " Bara att nu när den vita stor där inne i rummet så var det så fint till grönt. Men svart och grönt blir ju oxå snyggt va?

www.ljuslyktanssken.blogspot.com/ Juni

• umbro

Nu har jag lagt in en bild i min bildgalleria, då brorsan lånar den vita sängen hehe Har en bild på en grön Budda där som är grön med ett svart halsband. Det blir nog bra med en svart va? Då det redan finns två vita så kan det ju va kul med lite olika här hemma. Svart och vitt är ju fint oxå sen om man vill ändra.

www.familjeliv.se/hem/umbro/galleri.php

• umbro

Jag la in lite slarvigt tagna bilder i bildgallerian på en vit säng som jag målat ( Har ju målat 2 st sånna sängar så nån svart säng behövs igentligen inte köpas men det är bara för att jag bara älskar dessa smides sängar hehehe finns även en bild på ett vitt träbord med bänk som min lilla 6 åringar har i sitt rum. Som jag nyligen målat

• umbro

Blekinge: Kanske måla en dörr vit som sänggavel?

• umbro

Häxan Hedda: Vilken underbart fiiin säng, åh vill oxå ha en sån. Jätte fin och annorlunda. Kul med egna saker som inte många andra har. JÄTTE FIN.

Numberone: LYCKA TILL IDAG

• umbro

Åh jag har värsta beslut ångesten, ska i väg till rusta för att köpa partytält, ett blå vits randigt. Och ett parasoll, ett billigt med stjärnor på. Har köpt blå vitsrandiga dynor till stolarna. Ska jag välja ett blåvittsrandigt parasoll med stjärnor eller ett i rött? Kan tilläga att plast stolar och bordet är i blått. Och de stora bordet som vi ska ha under parasollet är i blå plast oxå. Till det har jag köpt en ljusblå vaxduk + röda underlägg för att få marin tema. Så har jag köpt en rödvitsrandig matta i rött. Som skall va i gången till själva uteplatsen. Och det lilla bordet ska stå en bit bort, skulle vilja ha ett i rött går det tro? Fast i blått så blir det ju som en hel grupp liksom?

• umbro

Nästa år ska jag ha en vit fin trä grupp och en ny byggd veranda hihih

• umbro

Hejsan

Kikar in emellanåt,men skriver inte alltid. Hoppas att allt är bra med er alla. Jag skrev i går om att få lite tips då jag hade beslut ångest ang färgval av parasoll. De som finns på rusta, suck. Jag var där i går och jag handla och köpte men känner mig inte riktigt nöjd med vad jag köpte. Eller nöjd och nöjd jag vill ju igentligen ha lite mer i lantlig stil. Men man kanske kan få det med de jag köpt?? Irriterar mig på mina blåa fula plast ute möbler, nästa år tjejer då ska jag ha en vit trä grupp där ute och en veranda hehe

Hur får jag en vit shabbby lantlig stil till en billig peng?

Det jag nu äger är ett blått 2,80 cm bord i från jysk med stolar. Och jag har köpt ett billigt party tält med väggar till om så behövs. Jag tänkte ha nån vit duk på bordet. Och på party tältet hade jag en ide om att sätta på vit tyg som drapperi, den billigaste vita gardinen på Ikea flera sånna. Sen så har jag trätrall under bordet det ska jag måla vitt.

Har köpt en vit + röd randig matta i plast
    Har köpt en vit och röd matta med stjärnor på

En ska jag lämna tillbaka men vet inte vilken?

Som jag tänkte ha på själva gången in till party tältet.
    Har köpt röda bordsunderlägg
    Mygg ljus som är röda med vita stjärnor på.
    Vimplar som är röda med vita stjärnor på
    HA lite vaser med vackra röda rosor

Tänkte ta ut en liten bokhylla som jag hittat på loppis som jag målat vit, sen så har jag en gammal tvätt bräda jag ska ställa ut. Tycker ni att jag ska ta bort stjärnmotivs temat och ha röd vitsrandigt istället ? Eller ska jag ja rött över huvudtaget? Blä bläddrar så fint i inredningstidningarna som en dregglande hund tittar jag på alla fina ute ställen de visar VILL HA hihi. Man blir ju så inspirerad...

• umbro

Kan tillägga att jag har köpt bebis blåa fleece filtar som ska hänga på stolen. Gillar pastellfärgerna rosa , turkos oxå suck

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.