• umbro

Musli: Grattis till hanna på sin födelsedag. Vilken härlig studsmatta hon fått.

Zandrisen: Jag har inte sett dom i verkligheten, men är de för tunna då hm vill jag inte ha dom. Jag spanar runt lite vill köpa nya handtag men det är tydligen svårt. Antingen hittar man flera st man vill ha och ha svårt att bestämma sig m.m Som ett exempel hihihi Jag vet att jag vill ha i rostfritt stål i alla fall, eller kanske är svarta i smide snyggt hm hihihih

Håller på att måla mitt blivande tv skåp och det känns lite läskigt för jag ska måla den så där sliten. Jag var hos en vän i fredags och hon hade målat sitt så himla vackert. Är lite orolig över målningen för jag har aldrig målat i den stilen.Jag vill ju få mitt tv skåp lika vackert.hihih När ni målar om möbler, målar ni insidan och baksidan oxå sånt som inte syns? Jag gör det , men en del säger att jag är för petig då. hihih

Må så gott

• umbro

Hejsan på er

Jag vet att jag ställt frågan tidigare, men senil som jag är hihiih tar jag frågan igen. Vilken färg föredrar ni på väggarna vit eller antikvit den sk stockholmsvit. Och vilken färg målar ni möblerna i då?

Jag har inte köpt färg än till vardagsrummet, men snart är det dags, och vi har stockholms vitt på väggarna i övrigt men i ett rum ser det riktigt gult ut så där måste jag måla om. Tror det är golvet där inne som gör det.

Hoppas att ni inte tycker jag är jobbig som frågar emellan åt om färg val. Jag har så svårt att bestämma mig.

Som det känns nu så vill jag nog ha den vitare varianten, men tycker den antikvita är väldans fin den me. Om jag nu väljer den vitare varianten i vardagsrummet, tycker ni då att jag måste måla om hallen som ligger intill vardagsrummet? Och är det finast med antivita möbler till då? Om man har vita vägar? Så att det blir lite blandat. Blir så trött på mig själv när jag velar så här särskilt då det inte är så stor skillnad på färgerna då borde det inte va så svårt. Suck.

• umbro

Chai latte: Visst är det svårt att välja. hihih

• umbro

Ankmor: Åh jag gillar oxå tras mattor, jag har köpt 3 st nya tras mattor som jag längtar att få lägga ut så fort vi är klara med allt här hemma med all målning. Dom är köpta från Ica maxi , jätte fina. En går i grön färg (ljusa färger), en i beigh, och en i ljusblå.

• umbro

FASEN ALLTSÅ BEHÖVER LITE HJÄLP : Jag håller på att måla om ett gammalt wisky skåp, och jag har en färg som heter Beckers Elegant Aqua Lackfärg halv blank 40 ( som är vattenburen lackfärg) och när jag målar så ser ytan vad ska man säga TORR ut. Riktigt torrt ser det ut som och den klibbar sig har spett med vatten, ser ut som små klumpar på vissa ställen Alltså ska jag ha en annan färg kanske som är lite blankare, känns blä just nu. Tar tacksamt emot tips KRam / Ulrika

• umbro

Tar gärna mot tips om att måla så att det ser så där slitet ut typ en byrå ?

• umbro

Gullfina: Tusen tack, ska ta mig en titt på rustas färger sen. Jag provade med att blanda lite vatten med färgen då blev det bättre. Inte lika torrt liksom. Just nu så har jag målat dörrarna riktigt slitet med tunt färg, vill ha den så där riktigt sliten och gammal ut. Tror jag ska börja att ha den så , sen kanske nån dag i framtiden drar på mer färg. hihihi. Spännande detta då jag aldrig målat så tidigare.JAg ska visa dig en blogg som jag hittat som jag hämta inspiration i från.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.