• umbro

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Lillsyrran: Jag har en bebis kanin i en vagga och en liten kanin tror att den är 28 cm nåt, vill oxå beställa en större men vet inte heller riktigt vilken storlek. Tror att jag ska köpa den som är 52 cm Och den stora på 87 cm ska jag önska mig ( Köpa till mig själv och slå in på själva julafton hihi som barnen får ha) Funderar på att köpa den i st 33cm oxå , barnen delar rum så jag har en varsin vagga åt dom med en varsin bebis kanin i. Åh jag vill ha alla kaniner ihihih Man skulle vara lite rikare, hihih man får nog köpa lite då och då. Jag har en docksäng som är vid fötterna som en större kanin ska sova i så jag funderar på att ha lite i olika storlekar.

• umbro

Tusen tack ang mitt skåp och kökssoffa. Skulle behöva lite tips ang skåpet mitt, tycker ni att det ska målas jätte vitt eller slitet liksom. Tanken är tänkte jag att måla den först så där sliten för att sen nån gång i framtiden måla den mer vit. Färgen jag använt är Beckers vattenbaserad lackfärg, men den ser så matt ut. Vad tycker ni att jag kan göra åt det VAXA den när den är målad klar eller ska jag lägga på ett lager lack? Kanske lägga ett lager lack på bordsytan och vaxa runt om. Den ser så matt ut. Snyft känns det som.

• umbro

Tårtsmulan77: Ja det är inge vidare när det känns så här , den ser så för matt ut. Kanske jag vorde ha en sån där färg som luktar illa? Eller om den kan få sig en en vax putsning så kanske den ser lite blankare ut. Jag vill ju inte måla med sån där färg som luktar illa. Men sen är jag nog för petig kanske.

• umbro

numberone: Åh så tjusigt, jag har precis målat en bänk som jag oxå ska skriva sitt och vila på hihi Vad fyllde du i bokstäverna med för penna? Super fint!

• umbro

MrsQ: Åh vilka vackra möbler du visa i bilgallerian, jätte fina. Ser verkligen framemot att se resultatet sen då de är färdig målade. Kommer bli kanon fint. Har du fått alla dom möblerna? Vilken lycka

• umbro

MrsQ : Åh så fantastiskt, det var jätte fina. Ja det är inte lätt med att hinna med allt med målning, jobb och barn. Jag har 6 barn och jobbar kvällstid men bara 2 tim per dag, vet hur det är med tid att hinna . Om man bara kunde liksom lämna in en möbel som typ när man tvättar en bil eller nåt.
    -Ja då kommer jag och hämtar möbeln om en vecka vit målat ( till en billig peng) hihihi Fast det är ganska kul att måla man blir så stolt när en möbel är klar ihihih

• umbro

MrsQ: inte ska du känna dig dum , innan jag skaffa många barn så var det många som sa fler barn så blir det lättare genom att de leker mer tillsammans hihihi. Och det stämmer här i alla fall. Oftast så passar jag på då de leker med nått.

Jag står och stampar här hemma och längtar till löning så att vi kan köpa färg. Vi ska måla vårt vardagsrum, men jag har verkligen beslut ångest tonad vit eller vit. Åh jag fastna verkligen för alla dina möbler är grymt avis vill oxå hitta såna fynd och få gratis det är ju underbart.

• umbro

MrsQ: Det där med färg val det är så himla svårt, när jag första gången målade en möbel så målade jag med antikvit, sen så har jag målat med vit. Då jag ville ha det vitare. Nu står vi vid valet om färg val i vardagsrummet, och väljer jag vit på väggarna kanske jag väljer antikvitt på möblerna. Jag kan bara inte välja har beslut ångest.. suck. Jag tycker det är väldigt fint att blanda på olika möbler antikvit eller vit. Fast jag är en sån som vill ha samma för att det känns bäst här hemma. Nu har jag målat en del möbler i vitt, och nja jag har nog ett gott öga till antikvit. Fast vitt är ju så himla frächt, ser så rent ut.
    Jag har provat måla lite och dragit med ett penseldrag med antikvit och ett med vitt för att se liksom vilket som känns bäst att ha på väggarna här , men jag har sååå svårt att bestämma mig. Tänk att det ska vara så svårt att välja färg, när man väl bestämt sig så jaha då finns det massvis med olika vita färger huva inte lätt inte.

• umbro

Jag undrar i fall nån här har bilder på väggar i antikvitt med vita möbler? Och vitt på väggarna med antikvita möbler? Framför allt så är det väggarna jag är ute efter att se.

• umbro

Tror ni att det kan va snyggt med antikvitt i hallen med vita möbler, vardagsrum i vitt med antikvita möbler, och köket antikvitt med vita möbler eller ska jag dra på vit färg så det går i samma över allt. Jag har satt upp ett vitt tyg vid min ytterdörr för jag störde mig på att den är blå så nu så blev jag ju lite kär i brytningen av det antikvita mot det vita. Visst är det väll snyggt att blanda.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.