• Anonym

Grannkatt som skrämmer vår katt...

Vår ena katt älskar att gå ut en sväng då och då, hon brukar få gå ut i ca tio minuter och går då alltid en sväng runt huset och sen sätter hon sig på altanen för att filura. Problemet är att en granne har en katt som kommer upp på vår altan och vår katt blir jätterädd för den och hon blir jättejobbig resten av dagen när den skrämt henne. Jag har försökt skrämma grannens katt med oljud och hälla vatten på den, men den envisas med att komma tillbaks och grannen vill prompt ha den som utekatt, fastän vi talat om för dem att deras katt skrämmer vår katt. Vad ska jag göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-03 20:29
    Min katt kan inte hoppa, har aldrig kunnat för hon har höftproblem. Så vi är fullt lagliga och har staket runt tomten som vår katt inte kommer över. Grannen däremot bryter mot lagarna som har sin katt lösspringande.

• Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...
  • Fragile Angel
    negro skrev 2008-04-03 20:22:00 följande:
    Fragile Angel skrev 2008-04-03 20:18:32 följande: Det är ni som släpper ut era katter vind för våg som ska skämmas, det är pga detta som de råkar illa ut, det skulle de slippa om ni hade dem inomhus, i koppel eller rastgårdar
    Jag har inte ens någon katt. Jag hade fyra stycken förr, men dom var innekatter. Men det faktum att jag inte har katt nu, hindrar mig inte från att bli upprörd över att man vill plåga ett djur. Skämmes på er!
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • negro

Fragile Angel skrev 2008-04-03 20:25:25 följande:

Jag har inte ens någon katt. Jag hade fyra stycken förr, men dom var innekatter. Men det faktum att jag inte har katt nu, hindrar mig inte från att bli upprörd över att man vill plåga ett djur. Skämmes på er!
    Jag skäms då inte över att jag öppet erkänner att jag mer än gärna ger kattskrället en omgång med högtryckstvätten den dagen jag råkar ut för att en katt förstör min egendom.
  • Fragile Angel
    negro skrev 2008-04-03 20:26:59 följande:
    Fragile Angel skrev 2008-04-03 20:25:25 följande: Jag skäms då inte över att jag öppet erkänner att jag mer än gärna ger kattskrället en omgång med högtryckstvätten den dagen jag råkar ut för att en katt förstör min egendom.
    Moget och vuxet, verkligen.
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Pirog

Det säger mer om dig än om kattaskrället

Jag skäms då inte över att jag öppet erkänner att jag mer än gärna ger kattskrället en omgång med högtryckstvätten den dagen jag råkar ut för att en katt förstör min egendom.
  • Anonym (Hege)

Slår du barn också om du anser att föräldrarna inte uppfostrat dem enligt dina önskemål?
    Pinar du rådjur som äter upp dina odlade tulpaner?
    Kör du över igelkottar med gräsklipparen för att de sprider fästingar?
    I allt måste man hålla sig till lagen när man inte kan komma överens grannar emellan, annars blir det ohållbart.

Bara för att du äger en tomt så är du inte allsmäktig.

• hewa

Men du, INGEN hade ju pratat med oss om vår katt! Visst hade vi gjort något om vår kisse upplevts som ett problem av någon! Det är lite svårt att åtgärda ett problem man inte ens uppmärksammas på. Och skitsamma om någon katt förstört din egendom, ta då reda på VILKEN katt det är innan du ger dig på någon krake som bara råkar gå förbi!

Ja, om vi håller katten inne slipper den råka ut för idioter. Men idioterna har inte rätt att plåga djur även om de råkar vara ute!

negro skrev 2008-04-03 19:08:00 följande:
    I regel pratar man med ägaren först men väldigt många kattägare rycker bara på axlarna och tycker inte det är deras problem att deras husdjur hittar på sattyg eller förstör andras egendom. Då är det lätt hänt att den som drabbas ger sig på katten istället då man inte kommer någonstans med dess ägare. Därmed får katten och deras ägare skylla sig själv anser jag.
  • hewa

TS - mig veterligen råder inte koppeltvång på katt!

Sen känner jag med dig, inte kul att grannkatten ger sig på er katt. Har dessvärre inget råd, mer än att fortsätta skrämma grannkatten med vatten eller annat humant. Min erfarenhet är att det fungerar i längden även om det krävs att man är alert och lite ihärdig.

• Pirog

Negro, funderar du någonsin på om det är alla andra det är fel på när du är i trådarna eller är du alltid sådär säker på att du har rätt och alla andra har fel?

• negro

Anonym (Hege) skrev 2008-04-03 20:37:18 följande:

Slår du barn också om du anser att föräldrarna inte uppfostrat dem enligt dina önskemål?Pinar du rådjur som äter upp dina odlade tulpaner?Kör du över igelkottar med gräsklipparen för att de sprider fästingar?I allt måste man hålla sig till lagen när man inte kan komma överens grannar emellan, annars blir det ohållbart.Bara för att du äger en tomt så är du inte allsmäktig.
    Till skillnad mot vissa så gör jag skillnad på människor och djur så nej ett barn skulle jag inte slå men däremot skulle jag kunna tänka mig att skjuta rådjuret förutsatt att det var under laglig jakttid, du vet rådjurssadel är väldigt gott
  • negro
    Pirog skrev 2008-04-03 20:44:01 följande:
    Negro, funderar du någonsin på om det är alla andra det är fel på när du är i trådarna eller är du alltid sådär säker på att du har rätt och alla andra har fel?
    Jag är ju allsmäktig enligt vissa så nej jag kan inte ha fel ......

Klart jag vet att jag har fel ibland, jag är ju bara människa
Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...